• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Smurfan 81

Marfa
    Åhh, vad härligt att allt gick så bra! Stort grattis igen!
    Nu vill vi se bild på underverket! Är han rödhårig precis som Kristin?

Kevin petar på min mage och säger "Bebbe" och så pussar han den, så otroligt gulligt! Fast igår drog han ner tröjan i urringningen och petade på brösten och sa "Bebbe" så jag vet inte riktigt om han fattat det där... men ofast är det nederdelen av tröjan han drar i och då vill han att man ska lyfta på tröjan så att han ser magen!

• Twixie

Marfa - Vad roligt att höra från er! Skönt att det gick bra... Tror det är lite genetiskt med killarna att de blir lite förvirrade när man säger att "nu är det nog på G" Grattis till sonen!

Melvin har inte alls fattat det här med bebbe i magen. Det syns ju inte sååå mycket än så det kanske itne är så konstigt. Men när Anders klappar mig på magen eller pussar så kommer Melvin och drar upp sin tröja så ska man klappa och pussa på hans mage också

Appropå mammighet. När ni skrivit om att de blivit mammiga så har jag inte känt igen mig så mycket... Till i måndags! NU förstår jag vad ni pratar om Shit bananas. Han blir helt hysterisk ibland när jag ska gå på morgonen. Blivit en riktig bärfis igen, från att ha kunnat leka själv rätt bra tidigare. En morgon puttade han ut Anders genom dörren och vinkade  hejdå . Fast stor del är nog också att M är halvsjuk, då har han alltid blivit mer mammig.

• Skrutthumlan

Jättestort grattis Marfa!
    Skönt att allt gick bra och att du slapp sättas igång.
    kram!

p.s Jag röstar på Viktor

• Bebbilina

Marfa: grattis igen! Jag röstar också på viktor.

När ni pratar om det onda på förlossningen och att man tror att man ska dö, var det under öppningsskedet eller under krystningen? Jag fick ju EDA "för sent" så att den hjlpte mot krystvärkarna och visst gjorde det lite ont men inte alls lika som under öppningsskedet.

Twixie och Svirro: om man känner sig rädd för förlossningen tror jag att det kan vara bra att gå till en aurora träff för jag tänker mig att om man är rädd blir det lite svårare, och så är det ju synd att gå och känna sig orolig. kanske blir era förlossningar mycket lättare denna gång? Kanske be om mer droger , sånt är de nog bra att ventilera där!

• Elisabethjz

Marfa: Vad kul att höra ifrån dig!!! Kan tänka mig att det är mycket nu! Men det verkar ändå på dig som du tar det hela med ro Fast man kanske har lite mer "rutin" nu, vet var som väntas och så kanske man inte jagar upp sig för minsta lilla och man har väl inte tid heller med en till liten som vil ha uppmärksamhet.

• Twixie

Bebbelina - Jag tänkte ta upp det med Bm på MVC senare om jag känner det så starkt att jag får ångest. Just nu är det inte så farligt för det är så långt kvar (även om det närmar sig med stormsteg...). Det är heller inte sååå farligt numer som det var förut för jag vet ju att den måste in - det är ju den naturliga följden av att den letat sig in och jag vet på ett ungefär hur det hela är (alltså jag kan ju inte veta om den här blir lika som förra eller om det blir bättre/värre). Tror jag också är mer beredd på att möta smärtan den här gången då jag vet hur överjävligt ont det gjorde. Får jag däremot samma känslor igen som jag hade långt efter M var född så kanske jag ska prata med BM (har stort förtroende för henne och hon är bra), räcker inte det så blir det kanske aurora.

Wish me luck - ska försöka lägga upp ett par byxor med slag ikväll . Låter kanske inte så svårt för er men för mig är det en utmaning

• Smurfan 81

Bebbelina
    Jag tyckte inte krystvärkarna gjorde ens i närheten av lika ont som de i öppningsskedet. Fast efter jag fått lustgasen var det mest trycket jag kände, värkarna brydde jag mig liksom inte om längre då... Sen var det precis när huvudet skulle ut, DET gjorde ont!

Då var det "bara" 11 veckor kvar för mig då!

• malincha

Det låter som det gått bra för dig Marfa! Ser fram emot att se bilder sen när allt lugnat sig. Skönt att Kristin än så länge gillar läget.

Vi var på BVC idag och vägde och mätte. Han väger 11,7 och var 84 lång. För övrigt var hon jätteimpad av honom eftersom han utförde allt som de ska klara på 18 månaders kontrollen. Så vi behöver inte göra den undersökningen i februariSkrattande
    Han fick såååå mycket beröm för att han var så social och kontakttagande och duktig på att komunicera. Båder berättar och visar vad han vill. Hon frågade om hon kunde ta med honom hem!! Haha.
    Gissa om är stolta föräldrar!!!

Twixie: Min syster hade en knölig förlossning med sin första som slutade med akut kejsarsnitt. Nu är hon gravid igen och ska ha i januari och har gått i samtal för att få planerat snitt denna gång för att slippa kämpa i flera dygn sen kanske ändå få akutsnitta. Så hon har fått en tid nu vilket känns tryggt för henne för nu har hon ju valet; hon kan ta snitt eller föda vaginalt om hon vill.

• Elisabethjz

Nanis: Vad duktigt av Hugge!!!

Twixie: Hehe, vet PRECIS hur du känner med det här att sy! Jag är såååå dålig på det, har inte intresset eller tåladmodet

Håller på att packar det sista, ska åka till flygplatsen om knappt 2 timmar. Och Benjamin har 39 i feber... Men han har varit rätt glad idag ändå, skönt det!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006