malincha skrev 2007-11-22 09:31:03 följande:
Kul att ni fått plats hos
dagmamma.Vi är nöjda med vår dagmamma men har upptäckt lite nackdelar. Vi är nöjda över hennes verksamhet och så men det är bara det att det är "meckigt" eftersom hon inte bor riktigt bra till i förhållande till oss plus att jag tycker det är körigt att behöva lämna honom hos sin 2:a dagmamma typ 1 gång i veckan pga att vår ordinarie är ledig/sjuk. Andradagmamamn är också toppen och Hugo trivs men hon bor äääännu längre bort och åt motsatta hållet i förhållande till både oss och 1:a dagmamman. Vi kommer ju inte bli erbjudna någon dagisplats förrän nästa höst så vi kanske hittar ett sätt att lösa problemen. Åtminstone vänja oss. Och känns det bekävmt byter vi såklart inte till dagis. En annan sak som vi haft lite svårt för är att hon är väldigt kinkig med tiderna. Hon vill gärna veta i goood tid innan vi gör några schemaändringar och det funkar ju inte allitid i praktiken. Ibland behöver man ju få ändra sig lite spontant. Men inte vet jag - det kanske är samma sak med schemaändringar på dagis???Nu låter det som jag gnäller jättemycket och är totalt missnöjd men så är det inte!!
Det är lite sånt som jag känner är fördelarna med dagis. Just att är det någon sjuk så kan man ju oftat lämna ändå för det finns alltid annan personal. Det är ju också fler i Melvins ålder. Hos dagmamma kan det ju vara större spann på åldern. Kanske inte gör något nu men känns inte på samma sätt som aktiviteterna är anpassade till småbarn direkt. Blir mer att M flyter med men kanske inte har lika stort utbyte av det. Mest är det nog att de jag hört som haft dagmamma för så här små har det mer varit "förvaring" under första tiden medan de lärt sig betydligt mer och utvecklats mer på dagis. Men som sagt så är det för oss bara en begränsad tid och vi vet ju att vi kommer bli tvungna att byta dagis/dagmamma till nästan år då vi flyttar och byter kommun.