• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • Rosana

En variant på WT;
    Risig hårförlängning. Otränad, lätt sladdrig kropp, klär sig i tajta jeans och urringade toppar, har en tatuering i svanken. Glåmig hy, rökhosta. Sjukskriven för något obskyrt "ryggont upp mot axlarna och liksom ner med..och så har jag astma också. Skitförbannad om jag inte får förlängning!".
    Tre barn - tre fäder, men lever utan man. Allmänt håglös förutom när det vankas utbetalning av socbidrag/sjukpenning/barnbidrag.Då blir det någon vända ned till kvarterspuben för lite alkohol och kareoke.
    Har inga intressen, ingen allmänbildning, aldrig öppnat en bok, kollar aldrig nyhetsflödet. Röker under köksfläkten. Dricker standardmjölk eller öl. Tycker det är "skitjobbigt" att koka makaroner och korv till "ungarna". Låter dem hellre springa ner till hörnan och köpa hem kebabpizza..när det finns pengar.
    Springer till vårdcentralen minst en gång i veckan för olika krämpor, både egna som barnens - ( man kan ju lika gärna ta alla flugor i samma smäll ,liksom).
    Har ett fattigt ordförråd, använder svordomar i var och varannan mening.

Generaliserar grovt? Moí?

• Petit Coeur

Rosana: *garvar ihjäl mig*

• Petit Coeur

Röker gul Blend, låter barnen åka utan bälte, har en kamphund de absolut inte kan hantera (heter Rambo såklart), om de ska festa till de dricker de Guntrum (blå flaskan!) doftar Date, alltid gamla dillchips i en skål på vardagsrumsbordet (gammalt ovalt sletet åttiotlsbord).

• Rosana

Petit Coeur; Hahahahahah!!!!! och gamla slitna skinnsoffor i mintgrönt, även det á la 1989 ("men jag tycker fan att soc kunde hjäpla med ny!har fan inte råd själv!Ska snacka med min soctant på tisdag). En kamphund ja, och en katt och någon slags ödla också...Ett smärre zoo, som ingen engagerar sig i.

• DrottGirl
    killenkott skrev 2007-08-30 14:41:02 följande:
    WT,för mej är såna som inte kan hålla i pengarna!Utan köper upp hela lönen samma dag eller dagen efter lön.Sen får hela familjen äta rostbröd resten av månaden.Eftersom pappan så gärna ville köpa ett nytt spel till datorn och mamman ville ha 3par nya byxor från HM.Och deras lgh är både skitig och inrökt eftersom dom inte röker "inne" utan under fläkten.Tvätten ligger i drivor i badrummet,och ungen har alltid 2strängar snor under näsan.
    johannaringer skrev 2007-08-30 16:13:51 följande:
    - Jerry Springer-deltagare.- Lätt överviktiga- Rakade ögonbryn- Ingen känsla för 'stil', kan till exempel komma i jeans eller trikåklänning (tight som smiter åt om valkarna i typ orange) på bröllop.- Röker- Dåliga tänder, så dåliga att det syns.
    Rosana skrev 2007-08-30 16:39:27 följande:
    En variant på WT;Risig hårförlängning. Otränad, lätt sladdrig kropp, klär sig i tajta jeans och urringade toppar, har en tatuering i svanken. Glåmig hy, rökhosta. Sjukskriven för något obskyrt "ryggont upp mot axlarna och liksom ner med..och så har jag astma också. Skitförbannad om jag inte får förlängning!". Tre barn - tre fäder, men lever utan man. Allmänt håglös förutom när det vankas utbetalning av socbidrag/sjukpenning/barnbidrag.Då blir det någon vända ned till kvarterspuben för lite alkohol och kareoke.Har inga intressen, ingen allmänbildning, aldrig öppnat en bok, kollar aldrig nyhetsflödet. Röker under köksfläkten. Dricker standardmjölk eller öl. Tycker det är "skitjobbigt" att koka makaroner och korv till "ungarna". Låter dem hellre springa ner till hörnan och köpa hem kebabpizza..när det finns pengar. Springer till vårdcentralen minst en gång i veckan för olika krämpor, både egna som barnens - ( man kan ju lika gärna ta alla flugor i samma smäll ,liksom). Har ett fattigt ordförråd, använder svordomar i var och varannan mening.Generaliserar grovt? Moí?
    Japp! Där satt den!!!! slå ihop alla och där har du WT för mig och det värsta av allt jag känner en tjej som är såhär - min gamla granne (nej man väljer inte sina grannar) hon kunde komma förbi ibland och "snälla får jag tjola en cigg du får tebax när barnbidraget kommer " på den tiden jag själv tillhörde röksläktet... jag gick omvägar för att slippa henne, tillslut en dag så fick hon flytta då hon inte betalat hyran (hon skyllde på sin fibromyalig/whiplash/amalganförgiftning som gjort att hon glömt det i 2 månade... men puben kunde hon minsann gå på)

jag måste lägga till ngt som för mig tyder på WT... att om tillfälle ges till barnvakt så går man till den lokala puben och sjunger karaoke och dricker sig full på storstark medan man klagar på alla fulla andra Wt personer som man tycker sig se överallt... dessutom skvallrar man om alla och kallar poliser för "snutjävel eller gris" en vakt som gör sitt jobb e en "dj-vla testosteronstinn pillerkaprare" som man har folk som "kan ta hand om" etc etc

*får rysningar vid bara tanken*

fördomsfull...moi?
    gravid m BF 16 dec
Svar på tråden Vad är White trash för dig?