Vad är White trash för dig?
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
En variant på WT;
Risig hårförlängning. Otränad, lätt sladdrig kropp, klär sig i tajta jeans och urringade toppar, har en tatuering i svanken. Glåmig hy, rökhosta. Sjukskriven för något obskyrt "ryggont upp mot axlarna och liksom ner med..och så har jag astma också. Skitförbannad om jag inte får förlängning!".
Tre barn - tre fäder, men lever utan man. Allmänt håglös förutom när det vankas utbetalning av socbidrag/sjukpenning/barnbidrag.Då blir det någon vända ned till kvarterspuben för lite alkohol och kareoke.
Har inga intressen, ingen allmänbildning, aldrig öppnat en bok, kollar aldrig nyhetsflödet. Röker under köksfläkten. Dricker standardmjölk eller öl. Tycker det är "skitjobbigt" att koka makaroner och korv till "ungarna". Låter dem hellre springa ner till hörnan och köpa hem kebabpizza..när det finns pengar.
Springer till vårdcentralen minst en gång i veckan för olika krämpor, både egna som barnens - ( man kan ju lika gärna ta alla flugor i samma smäll ,liksom).
Har ett fattigt ordförråd, använder svordomar i var och varannan mening.
Generaliserar grovt? Moí?
Petit Coeur; Hahaha! Har vi träffat på samma människa??!
Rosana: *garvar ihjäl mig*
Rosana: Jag tror det!
Mer, mer, mer!!!
Petit Coeur; * asg* Måste vara så!! Ja mera, snälla!!!
Röker gul Blend, låter barnen åka utan bälte, har en kamphund de absolut inte kan hantera (heter Rambo såklart), om de ska festa till de dricker de Guntrum (blå flaskan!) doftar Date, alltid gamla dillchips i en skål på vardagsrumsbordet (gammalt ovalt sletet åttiotlsbord).
Petit Coeur; Hahahahahah!!!!! och gamla slitna skinnsoffor i mintgrönt, även det á la 1989 ("men jag tycker fan att soc kunde hjäpla med ny!har fan inte råd själv!Ska snacka med min soctant på tisdag). En kamphund ja, och en katt och någon slags ödla också...Ett smärre zoo, som ingen engagerar sig i.
Petit Coeur, vad heter barnen???