Vad är White trash för dig?
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Rosana: Min man kollar med, fattar verkligen inte! Brainiac och "Grand designs" och all annan skit, ok... lite allmänbildande iaf. Men robotarna???
*garvar så att bebis studsar mot revbenen*
Ett urdrag ur en hypotetisk (?) konversation på gården
"men asså helt seriöst -satt på gården igår och snackade m sussi, monka, Larsson och Benny, du vet Benny - han som va m cissi på valborg förra året, eller var det på marknaden? anyway, han har ju tjafsat m shaba på kiosken och nu skulle tydligen Hamdu plocka honom och när vi satt där så kom sussi på att Hamdu och Tessan har haft ihop det och att han e skyldig henne en dj-vla massa stålar så nu så ska tydligen Tessan snacka m Shaba och se om de inte kan kvitta det mot lite cigg istället, men hallå, vem tror hon att hon e liksom, jag menar hon har ju fuskat m sin a-kassa hur länge somhelst och har ju för- f-n åkt till kanariörna på en sista minuten - tror hon att Hamdu då ska lyssna på henne bara därför, va f-n Hamdu har ju jobb, ja hiofs så är der för Janne och man vet ju hur han e, han blåste ju Monka på 10 lax för de där högtalarna...."
no coments...
Åsa: Vad mer än Ledin? Michael Bolton? Cazzandras största idol är naturligtvis Jordan Price och Carita tycker att Britney Spears "har blivit så mycket mer mänsklig nu".
Petit Coeur; "Robotarna"...skrämmande!
DrottGirl: *skrattar så jag kräks IGEN* Och jag som tyckte den sär WT-bruttan i Little Britain hade svada...men du beskriver ju HENNE, fast i svensk tappning, eller hur??
WT-personer har låg utbildning, har antingen slutat direkt efter nian, eller gått någon praktisk yrkesinriktad linje på Gymnasiet, typ inriktat på verkstadsindustrin eller vård och omsorg. WT-personen är dåligt insatt i politik och röstar mer på magkänsla och vad omgivningen säger än att de tar reda på faktra själva. WT-personerna läser skräplitteratur, typ Sagan om Isfolket eller Liza Marklund och skäms inte att låta dessa böcker stå framme i bokhyllan så att gäster ser dem.
WT-personen ger sina barn namn med udda stavning, gärna extra h eller z istället för s. Amerikanska namn är alltid bra, förresten ALLT från USA är toppen, mat, öl, filmer, TV-serier, bilar, kläder m.m.
WT-mamman tar hål i sina döttrars öron när de är små, för att "man gör så" och hon tycker att det är gulligt.
WT-personen rakar av sig allt könshår för att det "Skall vara så".
På förfesterna spelas alltid Scooter, och det partas (WT-ord?) hejvilt, och dricks hembränt i mängder.
Drottgirl: *kvider* Undrar om vi bott på samma ställe? Jarmo/ Steve/ Tyrone har utvecklat sitt bilintresse till att involvera "ljudtävlingar" och ställer stolt upp bagageluckan till 240 för att demonstrera baslådorna...
Ankan är lite mer vidsynt än sina väninnor och ses lite som en gourmet, hon äter nämligen "laangoschar" på marknaden inte bara en mos med räksallad.
När familjen slår på stort så stuvar man in hela familjen och drar tillsammans med sina vänner i karavan ner till GBG för att gå på Liseberg. Eddie Medusa på högsta volum och vargsvansen stolt fladdrandes från antennen... Det är sommar det!
Petit Coeur; När Lenita "släpper loss", alltså runt barnbidrag (ungarna är hos sina farsor i helgen - så jävla skönt! Kom å förtoppa hos mig! Hamed har fixat massa dricka" - så är det INGEN i kvarteret som kan värja sig för E-Type* "HERE WE GO"!!
Nä hörni, vad tiden går... Måste fixa till mig och åka hem till kompisan och bli bjuden på middag! Hoppas att jag har många sköna sidor att läsa när jag kommer hem! Det här måste vara bästa tråden någonsin. *träningsvärk i magen* Kram på er och ha det gött!