• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • lövet2

White Trash? Svårt att säga, men man känner igen det när man ser det ...

3 barn med olika pappor. Mamman kliver upp sent, lägger sig framför TV:n och ser på såpopera. Ingen äter frukost, för det finns inget i kylen. Lunch? Nej, inte då heller. Pappan kommer hem från jobbet och skickas att handla. Kommer hem med pizza och chips. Alla vräker i sig (konstigt att de är hungriga?). Ungarna duschar och borstar tänderna själva, för det har storasyster fått lära sig i skolan att man ska göra. De lägger sig, för att kliva upp till en ny dag utan mat. Skoldagar får barnen lunch i skolan, men de har aldrig ätit vanlig lagad mat hemma, så de har rätt svårt att få i sig skolmaten.
    Förutom att se på TV, så röker mamman 3 pkt om dagen - inomhus förstås. Städningen sätter hon ungarna till när hon kommer ihåg det, men huset är en sanitär olägenhet, det är bara att konstatera.
    Pappan jobbar och drar in lön. När han kommer hem ser han på TV och röker han också. Hushållet lägger han sig inte i!

Det är en White Trash-familj ...

• ajsson

Drottgirl 112- du har fattat det hela, villken pricksäker beskrivning. Skrattet ekar fortfarande i rummet ( bara lite elakt men ändå hjärtligt). Du är rolig du.

• Jess Gbg

Drottgirl

Håller med personen ovan.
    Det var en bra beskrivning..garvar så jag nästan kissar ner mig...

• johannaringer
    Frantic skrev 2007-08-30 17:24:22 följande:
    WT-personerna läser skräplitteratur, typ Sagan om Isfolket eller Liza Marklund och skäms inte att låta dessa böcker stå framme i bokhyllan så att gäster ser dem.
    Jag älskar Sagan om Isfolket! Är inne på tre genomläsningen nu Men resten stämde inte in på mig, så jag avhåller mig från att kalla mig White Trash
  • Etta med kokvrå

Ensamstående och feta socialfallsfruntimmer med tatueringar och med en hoper ungar med olika karlar, det är så mycket WT det bara går.

• Sobril

Förutom det som redan sagts i tråden så hör väl även shoppingorgier från Tv-shop till det tvättäkta WT-beteendet.

• Snirkel

Musperuk och analblekning. Konstiga sexuella trender som inte är det minsta sexigt om man tänker till en extra gång istället för att blint apa efter det man tror kändisar gör.

• Sobril
    Sobril skrev 2007-08-30 21:20:23 följande:
    Förutom det som redan sagts i tråden så hör väl även shoppingorgier från Tv-shop till det tvättäkta WT-beteendet.
    Har bara skummat igenom tråden så förmodligen har det väl redan sagts, men foppatofflor måste väl höra till det mest White Trashiga man kan ha på sig. De ska dessutom vara oäkta och inhandlade för en hundring på någon marknad.
  • JohannaJ

Jag tycker det är WT att plugga på komvux med studielån
    det är WT att älska Volvo Cross Country
    och WT att inte resa utanför Sverige
    och WT att ha en hörnskinnsoffa
    och WT att döpa barnen till Tindra och William

och lite WT är det att som jag sitta och gruppera människor så Fast kul är det.

• Sobril
    JohannaJ skrev 2007-08-30 21:26:36 följande:
    och lite WT är det att som jag sitta och gruppera människor så Fast kul är det.
    Nej,det är inte WT, bara fördomsfullt. Och som du säger väldigt roligt.
Svar på tråden Vad är White trash för dig?