• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • Minelly
    Petit Coeur skrev 2007-08-30 21:56:10 följande:
    *hi, hi, hi* Klippa ut fina bilder på brudklänningar, kungafamiljen och andra kändisar och klistra in i sin egen "scrapbook" (läs kollegieblock), att vara 45 bast och ta hål i näsan samtidigt som minstingen, tatuerad ros på skuldran alternativt panter som klöser sig fast på skinkan, aldrig ha ätit fläskfilé på VECKODAG, inte låta ungarna dricka apelsinjuice "eftersom vi inte är gjorda av pengar" men däremot ha skafferiet fullt av läsk, aldrig ha haft frukt hemma, gapa åt ungarna när de röker fimpar ur mammas askkopp på spisen, familjens 15-åriga tös som har rosa mysbyxor med häng så att stringen syns och "Diva" tryckt på byxbaken och ett "diamant" Playboyhalsband. Till detta ett par "UGGstövlar" (oberoende årstid alternativt fin paljettopp, mysisar instoppade i tubsockar samt badtofflor...
    Applåderar! Äntligen är du tillbaka!
  • Jossebell

WT för mig är det samma som "skrotfamilj" "pack" eller "tattare"

lågutbildade
    ingen grace
    inget hopp
    ingen förmåga att hålla smutsen borta från kläder, hemmet och ansiktet på en rad med ongar.
    fri uppfostran eller s.k låt-gå-uppfostran
    inga rutiner

ingen större skillnad på hemma myskläder, trädgårdskläder och gå på fest eller gå på stan kläder.

Fast jag säger som någon sagt tidigare, det märks när man möter en.

• Petit Coeur

Hennatatueringar, tandsmycken (haft ett själv *skäms*), Simpsons samlingsbox, bara furumöbler inhandlade på Jysk -87, på alla bilder inlagda i bildgalleriet på FL syns en obäddad säng med gräsliga lakan (*kollar snabbt mina egna bilder*), bilder på saker som ska säljas på Blocket ser ut som de tagits i en knarkarkvart, tygblommor och kaktusar. Den ultimata WT utsmyckningen måste vara att pynta med "fina" vinflaskor med ljusstumpar i alternativt spara på "dyra" spritflaskor (tomma naturligtvis) och ha som statussymbol i barskåpet. Inen lagavulin doch utan en hederlig gammal Absolut inhandlad på den enda semesterresan till KOS-94.
    Kom igen gott folk! Mer kan ni! Inte kan detta underbara ämne vara uttömt?

• Sobril
    JohannaJ skrev 2007-08-30 21:51:42 följande:
    JA! och sms-lån
    Absolut! Eller att ha precis allting på avbetalning.
  • Petit Coeur

Ha, ha... Nog fasen ser man en gammal sleten strykbräda stoltsera i mitt eget bildgalleri! Lite WT- varning på mig själv där!

• Mamasnest

Födelsedagsannonser i tidningen med bild på barnet där man tydligt ser att ungen är skitig runt munnen trots att en enorm napp är intryckt och döljer halva nasiktet.

Trebarnsmamma på heltid
  • JohannaJ

Kom på en till!
    Att kalla sin sambo/man för gubben. Och att han kallar sin fru/sambo för kärringen inför sina vänner.

• Frantic

Hahaha, vilken klockren svenne-mardröm! Huga! Det värsta är att de FINNS de här människorna.

*hi, hi, hi* Klippa ut fina bilder på brudklänningar, kungafamiljen och andra kändisar och klistra in i sin egen "scrapbook" (läs kollegieblock), att vara 45 bast och ta hål i näsan samtidigt som minstingen, tatuerad ros på skuldran alternativt panter som klöser sig fast på skinkan, aldrig ha ätit fläskfilé på VECKODAG, inte låta ungarna dricka apelsinjuice "eftersom vi inte är gjorda av pengar" men däremot ha skafferiet fullt av läsk, aldrig ha haft frukt hemma, gapa åt ungarna när de röker fimpar ur mammas askkopp på spisen, familjens 15-åriga tös som har rosa mysbyxor med häng så att stringen syns och "Diva" tryckt på byxbaken och ett "diamant" Playboyhalsband. Till detta ett par "UGGstövlar" (oberoende årstid alternativt fin paljettopp, mysisar instoppade i tubsockar samt badtofflor...
  • Clever LG

Kan bara säga amen för detta inlägg och att jag till fullo håller med!
  • Clever LG
    JohannaJ skrev 2007-08-30 22:17:30 följande:
    Kom på en till!Att kalla sin sambo/man för gubben. Och att han kallar sin fru/sambo för kärringen inför sina vänner.
    JA! Jag tycker det är så fullt att kalla sambon/maken för gubben. Men även då mannen kallar frun för "regeringen"
Svar på tråden Vad är White trash för dig?