Vad är White trash för dig?
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Men det stod ju inte Cewin på namnskylten i alla fall
[/citat]
hahaaaaa! word up Joy!
Minelly tog orden ur mun på mej..
Såg detta igår: En mamma, rätt risig, hade en dotter i en skitig, gammal barnvagn. Barnet skrek. Antagligen var hon kall. Pappan kom ut ur affären med cigg åt dom båda, som dom snabbt tände..barnet skrek fortfarande- pappan skriker HÅLL TYST!
(barnet var kanske 7 mån)..slänger en nalle upp i ansiktet på henne.
Mamman röker fast hon är höggravid..blåser röken kors o tvärs- struntar i dottern.
Mamman vill in i en klädaffär, för det är halva priset, o mannen gormar åt henne..; MEN GÖÖÖÖR DET DÅ..FÖR I HELVETE!
Ärriga i ansiktet, inga tänder...ovårdade..
Hjälp!! Vilka WT:n tänkte jag.
(lidl-påsar under vagnen)
Mamman är blonderad sådär orangeaktigt och frisyren är samma som för 15 år sen. Hon röker såklart, när hon är gravid och sen omkring barnen, under fläkten inne för då sprids den ju inte i rummet.
En skål godis står framme jämt, till frukost bjuds o´boy, fruktyoughurt med frosties och rostade mackor med marmelad. Ungarna är många, så hon slipper jobba och kan va hemma med dem och leva på barnbidrag istället.
De går på resturang på helgerna (mcdonalds) och även på vardagarna om det finns lite pengar över. senare på kvällen komemr föräldrarnas vänner över med sina ungar som röjer runt i den lilla lägenheten medan föräldrarna dricker några öl, inte så mycket bara typ 10 var...
Pappan syns inte så mycket, han jobbar mycket, är en tjock lastbilschaffis som kör långt i veckorna.
Ja jag tar nog inte heller så allvarligt på det. Jag har glömt tråden så fort jag går i från datorn. Det känns lite som att WT är ett nytt ord för den som man i min ungdom kallade socialfall.
En familj på IKEAs parkering:
De hade en bil, visserligen en Volvo i vinröd metallic, men typ hela 3 år gammal.
Den vita skinnklädseln hade småspruckit som det kan göra av solen.
Mannen: Skjorta, välstruken och så, men man såg ju att den inte kan ha kostat mer än max 500 spänn. Byxor, typ Dressman chinos.
Kvinnan: Canada Goose jacka, vanliga jeans.
Jävla WT tänkte jag då, eftersom de säkert inte tjänar mer än 400 papp om året var.
hihi en av mina favvo låtar med Everlast !!
länkar till texten och videon
www.seeklyrics.com/lyrics/Everlast/White-Trash-Beautiful.html
är inte akrylnaglar det wt:igaste som finns?
Typ det här:
White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status. Termen har sitt ursprung i 1800-talets USA, där den användes om fattiga vita arbetare i södern, som bland annat kunde arbeta åt slavägande godsägare. Numera förknippas benämningen främst med lågutbildade och kulturellt obelevade grupper i USA som befinner sig i socialt lågt ansedda positioner. Exempelvis brukar invånare i husvagnsbyar (trailer parks) och tonårsmammor stämplas som white trash (en besläktad term är trailer trash). Termen är starkt laddad och uppfattas ibland som rent rasistisk.
Begreppet har i viss mån sökt sig till Sverige, där det kan höras använt som nedsättande uttryck om svenskar utan invandrarbakgrund som arbetar inom lågstatusyrken och bor i städer eller bostadsområden med låg social status.
Benämningen OOU (Ointresserad Omedveten Underklass) kan ses som en försvenskad variant av white trash.