Vad är White trash för dig?
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
lågt skurna jeans där fläsket och halva stringtrosan syns.
För mig är WT ännu ett konstigt FL-fenomen. Annars är det väl jänkare som bor i husvagn och gillar vapen väldigt mycket.
"Att döma andra människor pga av utseende och beteende"
Utseende nej, men beteende...tja det ju just det man rätteligen kan döma folk efter. Hur de beter sig.
jag tror att wt blivit ett "kul nytt ord" här mkt pga tvserien "my name is earl". där har ni ett praktexempel på white trash. vitt skräp helt enkelt;)
för mig är wt att helt enkelt ha brist på klass o stil. bara för att du bor på djursholm o gift in dig i fina familjen betyder det inte att du automatiskt har klass o stil. en ensamstående mamma i bandhagen som jobbar på ica kan definitivt ha både stil o klass. det handlar om personlighet.
vidare måste jag säga att det inte behöver vara något fel med att vara wt. sålänge man inte är kriminell o skadar någon annan så föredrar jag lite wt bland folk hellre än överklassmentalitet.
En ung sunkit klädd familj som jag såg på en lågprisbutik häromdagen.
"Änghlaaaaa!!!" vrålade mamman över hela butiken (ett flertal gånger) och denna Änghla var ingen ängel utan rännde runt som en lite djävul istället. Den yngre sonen satt i en skitig gammal barnvagn med en namnskylt på "Kewin". Pappan hade ingen som helst frisyr (eller.. nja, bakåtkammat, inte klippt på flera flera månader med lätt början till flint) och skitig jeansjacka av äldre modell. Mamman hade jeans med gylfen öppen.
jaha... WT tänkte jag...
Fördomar, ack vilka fördomar
Men det stod ju inte Cewin på namnskylten i alla fall