• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • Nia78

Haha tror jag garvar ihjäl mig så sant!
    evo 6 skrev 2007-08-30 12:34:23 följande:

WT enligt mig:-Kan vara kvinna eller man-Äter ofta på Mc Donalds,Burger King etc-Röker-Gormar på sina barn hela tiden-Jeansskjorta och/eller mysbyxor-Hockeyfrilla(80-talsvarianten) eller tofs mitt på huvudet-Bor i förortenUsch,vad fördomsfull jag är
  • Sunshine78
    Minelly skrev 2007-08-30 12:26:30 följande:
    Exempelvis?
    Helt klart sitter det i beteendet anser jag.

Ohyfsad,högljudd,slarvigt klädd,röker inne alldeles bredvid barnen,svär ofta,fientlig mot omvärlden men har ofta en stor intergritet och värnar om de sina..

Nu har vi ju alla inslag av ovan nämnda ting,men ingen fara om det inte är precis hela tiden

TS: Skoj tråd!
  • Minelly

Är Mc Donald´s bara för att det är onyttigt, eller? Undrar bara....

• Inna H

I grund och botten gäller det väl amerikanska familjer som bor i halvsjaskiga bostadsområden eller husvagnar ("trailer-trash"), arbetar för minimilön (t.ex. på McD eller motsvarande) och handlar i lågpris-gallerior. White = att det är just människor med "vit" hudfärg som åsyftas. Ofta med missbruksproblem av något slag. Den typen av människor som också brukar delta i talkshows som RickiLake och JerrySpringer.

I svensk bemärkelse: låginkomsttagare/"lågutbildade", bor i "sämre" områden (där många är "socialt missanpassade", köper i stort sett mat som är hel- eller halvfabrikat, sjaskig klädstil (= handlar på second hand, men bryr sig inte om att leta efter "godbitarna" utan tar första bästa noppiga, urtvättade trasa från galgen), har minst 4 barn ... som får göra i stort sett som de vill och blir de någon gång tillrättavisade så sker det högljutt, i offentliga miljöer.

Det är i alla fall så JAG definierar det - men likförbaskat tycker jag att det är dumt att benämna någon som WT, eftersom det ju är en form av nedvärdering. Jag gillar inte riktigt det här med att sätta etiketter på saker och ting - speciellt inte levande varelser med tankar och känslor.

• Mikah

Jag tycker att det börjar likna lite rasistiskt tänkade. Att döma andra människor pga av utseende och beteende. Jag förstår inte varför man måste placera in människor i olika grupper.

• Ex ungue leonem

Vi äter på Mc Donalds ibland.Är två vuxna i familjen nu.
    Har åkt på husvagssemester.
    Villa.
    Vovve.
    Jag är är arbetshandikappad..
    Vi röker ej dricker ej.

Då hamnar väl inte vi i den gruppen?

• Sunshine78
    PoodleMy skrev 2007-08-30 12:41:55 följande:
    Vi äter på Mc Donalds ibland.Är två vuxna i familjen nu.Har åkt på husvagssemester.Villa.Vovve.Jag är är arbetshandikappad..Vi röker ej dricker ej. Då hamnar väl inte vi i den gruppen?
    Men självklart inte!!
  • Ex ungue leonem

Vi äter ju på McDonalds?

• olpansfamilj

poodlemy, nope ni har ju villa men skippa husvagnen för guds skull =) *asg*

Svar på tråden Vad är White trash för dig?