• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • killenkott

WT,för mej är såna som inte kan hålla i pengarna!
    Utan köper upp hela lönen samma dag eller dagen efter lön.
    Sen får hela familjen äta rostbröd resten av månaden.
    Eftersom pappan så gärna ville köpa ett nytt spel till datorn och mamman ville ha 3par nya byxor från HM.

Och deras lgh är både skitig och inrökt eftersom dom inte röker "inne" utan under fläkten.
    Tvätten ligger i drivor i badrummet,och ungen har alltid 2strängar snor under näsan.

• SkåneP

"Hahaha....du måste skämta va?"

Delvis. Eftersom folk verkar så angelägna att peka ut WT som "dom där andra", vill jag öka WT begreppet en smula.

Och jag menar...hallå....vinröd metallic...

• Nillemma
    SkåneP skrev 2007-08-30 14:45:59 följande:
    "Hahaha....du måste skämta va?"Delvis. Eftersom folk verkar så angelägna att peka ut WT som "dom där andra", vill jag öka WT begreppet en smula.Och jag menar...hallå....vinröd metallic...
    Gillade just kommentaren " de säkert inte tjänar mer än 400 papp om året var."
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • Snirkel

Att noppa ögonbrynen så det bara blir hypersmala treck elternativt raka bort dem helt och måla dit dem.

Att bråka med partnerns ex, inte för att exet är otrevlig på något sätt utan av princip. Rent generellt hata vissa personer, ec svärmor, av princip.

• Minelly

Ett bra WT uttryck är väl, whatever? eller på svenska: "bryr mig" alternativt "skiter jag ett långt stycke i" .

• Idaaa1982

Ett amerikansk ord som nån tönt lånat in till svenska-språket..

• johannaringer

- Jerry Springer-deltagare.
    - Lätt överviktiga
    - Rakade ögonbryn
    - Ingen känsla för 'stil', kan till exempel komma i jeans eller trikåklänning (tight som smiter åt om valkarna i typ orange) på bröllop.
    - Röker
    - Dåliga tänder, så dåliga att det syns.

• Petit Coeur

Massa brunkräm i ansiktet med tydlig skarv till vit hals...
    Superblonderad mamma som ser äldre ut äv vad hon är (pga av rökrynkor) men som klär sig som en 12 åring i rosa, glitter och "gulliga" hårtofsar... För mycket örringar, tåringar, gulliga pärlarmband... I rosa såklart! Dåliga extentions...

Gud vilken rolig tråd! *gottar mig i fördomar*

Svar på tråden Vad är White trash för dig?