• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-04 21:00:59 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-04 20:38:14 följande:
    Homosexualitet är inte heller onaturligt.OK... Så om en man knullar en kvinna i rumpan hela deras relation igenom, båda är steriliserade, och vill gifta sig så är det OK och naturligt, men om två män gör samma sak är det onaturligt?Då är du tillbaka på homofobi igen.
    Nä, jag tycker faktiskt att det är (ganska) onaturligt och äckligt det också. Men det går inte att kolla, eller hur..? Ingen av oss kan veta vad ett heteropar gör i sängen. Man kan knappast fråga ut dom om det med en lögndetektor inkopplad, innan de får gifta sig...

Har förresten svårt att tro att det finns heteropar som _bara_ gör det du nämnde...

Men när det gäller ett homopar, så är det uppenbart att det de gör är onaturligt. För det finns inget naturligt alternativ i det fallet.
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-04 21:05:26 följande:
    *väntar*
    Nej, JAGA homosexuella har ingen sagt. Om muslimerna som är bosatta i Sverige skulle börja utdöma dödsstraff mot homosexuella här i Sverige, och verkställa dessa privat, så skulle jag vara den första att protestera! (Precis som jag naturligtvis har skrivit på mot hedersmorden.)
  • qenzo

Är du emot sexleksaker?
    För det är ju VÄLDIGT vanligt bland heterosexuella...

Gabriella S skrev 2007-09-04 21:05:55 följande:

Nä, jag tycker faktiskt att det är (ganska) onaturligt och äckligt det också. Men det går inte att kolla, eller hur..? Ingen av oss kan veta vad ett heteropar gör i sängen. Man kan knappast fråga ut dom om det med en lögndetektor inkopplad, innan de får gifta sig...Har förresten svårt att tro att det finns heteropar som _bara_ gör det du nämnde...Men när det gäller ett homopar, så är det uppenbart att det de gör är onaturligt. För det finns inget naturligt alternativ i det fallet.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-04 21:03:39 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-04 20:43:04 följande:
    Tänk att jag visste att du skulle hamna där. Med andra ord, en man och en kvinna är helig, en man och en man - även om de lever i celibat - är det inte.
    Ja, för att det ÄR så.
  • qenzo

Va?
    Jag frågade om det inte var okej för homosexuella att säga Make/Make och om det inte vore bättre om man fick välja att gå MED i sv.kyrkan, istället för att kliva UR den.

Gabriella S skrev 2007-09-04 21:08:43 följande:

Nej, JAGA homosexuella har ingen sagt. Om muslimerna som är bosatta i Sverige skulle börja utdöma dödsstraff mot homosexuella här i Sverige, och verkställa dessa privat, så skulle jag vara den första att protestera! (Precis som jag naturligtvis har skrivit på mot hedersmorden.)
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-04 20:52:29 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-04 19:08:09 följande:
    Hur vet du det - VAR DU MED??? Forskarna tvistar än idag om vem som hade rätt och fel angående korstågen...Sedan får man komma ihåg (och det gäller naturligtvis även den andra, muslimska, sidan) att det alltid finns rötägg i varje armé. Som tar chansen att plundra för egen vinning och sådant. Detta händer i ALLA krig. Men DET var liksom inte tanken bakom korstågen. De heliga Tempelriddarna och Korsriddarna som levde i celibat och ägnade hela sitt liv åt Gud och hans sak, lär ju inte ha följt med till Jerusalem för att döda kvinnor och barn... (TÄNK lite någon gång.)
    Jag är ledsen, men jag är rätt insatt i historia. Det är ett seriöst intresse för mig, och jag inte bara läser och följer program på kunskapskanaler, jag har vänner som läst och kan historia också.

Det roliga i kråksången är att du försvarar korstågen med att grundorsaken minsann var fin. Bara ett problem med det - "DU SKALL ICKE DRÄPA!" OAVSETT vad de gör mot dig, din familj, påven eller hela kristenheten. Och det visste de, varenda en av dem. Så de där fina ädla rena riddarna, de fanns inte.

Dessutom är det riddarideal du talar om väldigt sent påfund, och uppstod efter korstågen - ironiskt nog inspirerat av arabiska kärleksideal.
  • bbpop

Men när det gäller ett homopar, så är det uppenbart att det de gör är onaturligt. För det finns inget naturligt alternativ i det fallet.
    Sex är naturligt.
  • Dorian Ertymexx

Nä, jag tycker faktiskt att det är (ganska) onaturligt och äckligt det också. Men det går inte att kolla, eller hur..? Ingen av oss kan veta vad ett heteropar gör i sängen. Man kan knappast fråga ut dom om det med en lögndetektor inkopplad, innan de får gifta sig...Har förresten svårt att tro att det finns heteropar som _bara_ gör det du nämnde...Men när det gäller ett homopar, så är det uppenbart att det de gör är onaturligt. För det finns inget naturligt alternativ i det fallet.
    Homosexualitet är naturligt. Hur mycket du än ogillar det.

Man KAN kolla om heterosar är fertila eller inte. Rimligen borde ju infertila eller steriliserade inte få gifta sig, eftersom de inte kan reproducera sig, det var ju hela grejen, inte sant?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?