• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • stina84
    Merlottis skrev 2007-09-04 09:50:12 följande:
    Men vadå en synd....fattar inte detta.Om gud är så otroligt bra så ska väl han acceptera att dom gifter sej i kyrkan....en SYND.....Gud är ju en synd.Om dom va lika värda som alla så skulle dom få gifta sej i kyrkan.Ursäkta mej...Är inte troende för fem öre.
    Nej jag märker det, men man kan väl ändå om man inte är troende respektera de som är det?
    Gud älskar syndaren, men inte synden.
    Vad är det du inte fattar, det står ju i bibeln att en man ska inte ligga med en annan man såsom en man ligger med sin kvinna
  • stina84

Nä nu måste jag kila, ska äta frukost

• Merlottis
    stina84 skrev 2007-09-04 09:52:26 följande:
    Nej jag märker det, men man kan väl ändå om man inte är troende respektera de som är det?Gud älskar syndaren, men inte synden.Vad är det du inte fattar, det står ju i bibeln att en man ska inte ligga med en annan man såsom en man ligger med sin kvinna
    Men gud är ju bara ett påhitt.....hela biblen...Så tycker ja och kommer inte att ändra mej.
    Äntligen är festlokalen bokad till min 30-årsfest.Min mans två band spelar...
  • mindless

Stina84:
    Jag skriver att det inte är svårt att förstå att kristna har synpunkter på vad som händer i kyrkan, varpå du frågar ?Är det verkligen så svårt att förstå??.

Jag skriver att jag tycker det är fel att homosexuella måste registrera partnerskap istället för att ingå äktenskap, och du säger att ?de kan ingå partnerskap, det bryr jag mig inte om?.

För att vara någon som förstår uttrycker du dig oerhört märkligt. Men vad bra att du håller med.

• markera

Ok, så en könsneutral äktenskapslagstiftning är det ingen som har problem med här inne?

Gay by nature-proud by choice.
  • Speedway

Varför ska dom inte få gifta sig i kyrkan??? Det är 2007, dags att tänka lite längre än vad näsan räcker.

• stina84
    Merlottis skrev 2007-09-04 09:55:37 följande:
    Men gud är ju bara ett påhitt.....hela biblen...Så tycker ja och kommer inte att ändra mej.
    Det är ingen som sagt att du måste ändra dig, men man måste ju respektera de troende om man ska in i kyrkan
  • yakumo

Jag har svårt att tro att någon kan respektera folk som tar sin "fakta" från en bok som är skriven av folk som trodde att jorden är platt.

stina84 skrev 2007-09-04 10:43:51 följande:
    Det är ingen som sagt att du måste ändra dig, men man måste ju respektera de troende om man ska in i kyrkan
  • fia sthlm
    yakumo skrev 2007-09-04 10:51:48 följande:
    Jag har svårt att tro att någon kan respektera folk som tar sin "fakta" från en bok som är skriven av folk som trodde att jorden är platt.
    varför skulle dom som skrivit bibeln trott att jorden var platt?
    Våran prinsessa är här
  • Gabriella S
    yakumo skrev 2007-09-04 10:51:48 följande:
    Men för tusende gången då. Om man inte respekterar de kristna, VARFÖR ska man då promt gifta sig i DERAS kyrka och efter DERAS ritual? Folk som man inte respekterar, brukar man väl hålla sig ifrån..?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?