• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Speedway

Är inte den där "gud" eller vad det är till för alla???

• Merlottis
    Speedway skrev 2007-09-04 13:15:48 följande:
    Är inte den där "gud" eller vad det är till för alla???
    Nä...tydligen inte
    Äntligen är festlokalen bokad till min 30-årsfest.Min mans två band spelar...
  • Speedway
    Merlottis skrev 2007-09-04 13:17:31 följande:
    Nä...tydligen inte
    Märkligt jäkligt märkligt....Behandla andra som du vill bli behandlad själv...eller? Vilket skämt.
  • Merlottis
    Speedway skrev 2007-09-04 13:19:48 följande:
    Märkligt jäkligt märkligt....Behandla andra som du vill bli behandlad själv...eller? Vilket skämt.
    Hahaha nja...måste man hålla me dej nä..skämt å sido
    Äntligen är festlokalen bokad till min 30-årsfest.Min mans två band spelar...
  • Speedway

En fråga bara till dom som är emot att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan: Vad grundar det sig på? Det är väl ingen som säger att ni måste gå på deras bröllop... Jag som inte är kristen för 5 öre, ska jag inte få säta min fot i en kyrka då? Liksom...Ehh va??? Konstig värld...2007...

• bbpop
    Speedway skrev 2007-09-04 13:26:17 följande:
    Vad grundar det sig på?
    Subjektivt tyckande.
  • Peippo
    stina84 skrev 2007-09-04 10:43:51 följande:
    Det är ingen som sagt att du måste ändra dig, men man måste ju respektera de troende om man ska in i kyrkan
    Självklart ska man träda in i kyrkan med repekt för alla inte bara de troende! Man ska gå på bussen med respekt för alla...det gäller inte bara kyrkan. Du bör komma ihåg att du nu "predikar" över din tolkning av texter i bibeln och vi är många troende som tolkat det på ett annat sätt. Det ska du respektera.
    Tycker att det är synd att du inte kan se att alla människor har samma värde och därmed samma rättigheter. 
    Vet du, om alla människor lyssnade mer på sitt eget hjärta och inte stirrade sig blinda på religiösa skrifter så skulle världen vara en mycket tryggare plats, fylld av kärlek och gemenskap för våra barn att växa upp i.

Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • trollbottom

Ah, jag blir tokig. SLUTA SLÄNG BIBELCITAT I HUVUDET PÅ FOLK. Ha lite respekt för bibeln för tusan. Acceptera att bibeln är tolkningsbar och att vi ändå inte kan göra allt som står i bibeln längre.

• Speedway

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan döma människor på det viset. Jag accepterar folk som dom är, och människor som jag dömmer är sånna som dömmer andra för att dom är homosexuella eller dyl. Saker som folk inte kan råför. Det är som att förtrycka nån som är handikapad, fan man blir ju mörkrädd...

• trollbottom

stina84 skrev 2007-09-04 10:43:51 följande:

Det är ingen som sagt att du måste ändra dig, men man måste ju respektera de troende om man ska in i kyrkan
    Tänk om kristna kunde ha respekt för andra människor utanför kyrkan och i kyrkan och för sin egen bibel och därför sluta missbruka den
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?