• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • nica83

Jag tycker att det är upp till kyrkan. Det är ändå en religiös plats och man måste acceptera deras tro även om man inte håller med. Detsamma gäller moskeér och andra religiösa platser...

• Speedway

Jojo, visst klart man ska accepetera folk och deras tro, precis som man måste acceptera homosexuella och andra sorters människor. Men det är så dubbla budskap jämt... Jag skulle aldrig i mitt liv tro på Gud eller något annat, men accepterar det sålänge det inte går till överdrift dvs förbjuda homosexuella at gifta sig i kyrkan... Då blir jag förbannad.

• trollbottom

Kanske är det dags att träda in i 2000-talets värld nu istället för att stanna kvar i 800-talet

• UngGravid

Med risk för att bli ordentligt utskälld..

Jag tycker inte det, men i och för sig så tycker jag inte att det är normalt att vara homosexuell heller, man är inte skapt för det och då ska det inte vara så...

• Speedway
    UngGravid skrev 2007-09-04 14:44:08 följande:
    Med risk för att bli ordentligt utskälld..Jag tycker inte det, men i och för sig så tycker jag inte att det är normalt att vara homosexuell heller, man är inte skapt för det och då ska det inte vara så...

Vad har en homosexuell gjort dig?

• Gabriella S
    Speedway skrev 2007-09-04 14:56:15 följande:
    Vad har en homosexuell gjort dig?
    Man måste väl få tycka att ett beteende är fel, utan att vara direkt drabbad själv. Jag har t.ex. aldrig utsatts för en våldtäkt, men jag anser ändå att män som våldtar handlar kriminellt och fel.
  • Gabriella S
    nica83 skrev 2007-09-04 14:32:34 följande:
    Jag tycker att det är upp till kyrkan. Det är ändå en religiös plats och man måste acceptera deras tro även om man inte håller med. Detsamma gäller moskeér och andra religiösa platser...
    Ja, precis. Undrar hur Mona Sahlin - som säger sig vara så för både invandrare OCH homosexuella - får ihop det egentligen? Det har jag undrar länge. För invandrarna - muslimer och andra - lär INTE börja viga homosexuella i sina moskéer och andra heliga tempel bara för att HON tycker det...
  • qenzo

Men..öh... Är det jag som är dum?
    För hela tråden igenom har NI ju hela tiden sagt att Gud INTE vill ha ngt med våra synder att göra.
    Och nu citerar du en text där det står att synderna förlåts :O

Då är det ju okej för oss homosexuella att synda bäst vi vill, för i slutändan blir vi ju förlåtna!

stina84 skrev 2007-09-04 09:14:30 följande:
    Nu har jag letat då eftersom du inte kände för det. Du säger att mord är en dödssynd, men så här står det i bibeln:"Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)
  • qenzo

Men vi ÄR ju skapta likförbannat, så vem har rätten att säga vad som är normalt och inte?

UngGravid skrev 2007-09-04 14:44:08 följande:
    Med risk för att bli ordentligt utskälld..Jag tycker inte det, men i och för sig så tycker jag inte att det är normalt att vara homosexuell heller, man är inte skapt för det och då ska det inte vara så...
  • Peippo

Den dagen kärlek räknas som synd har det onda segrat!

Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?