• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • markera
    Mallan76 skrev 2007-09-03 22:15:54 följande:
    Inlägg 1643: (Dorian):  Jag är nog ganska "normal", men vet du vad? Jag är rätt så nöjd med det ändå! Och jag är inte det minsta "feg" -detta är det liv jag valt! Sen kan folk kalla mej för "moraltant" bäst de vill...
    Fast är det särskilt normalt att för att vara nöjd med sitt "valda" liv ägna dagarna åt att trycka ner andra livsstilar?
    Gay by nature-proud by choice.
  • Frantic

Hur kan biblen vara OT i en fråga om den kristna kyrkans syn på saker och ting?

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:50:12 följande:
    Han menar bara att det som är OT här i denna tråden kan vi ta i den andra tråden, så vi håller oss till denna trådens fråga
  • Mallan76

Markera: Menar du alltså att jag ägnar mej hela dagarna åt att trycka ner andras livsstilar??

Nej tack, har annat för mej...
    Bara för att jag inte tycker homosexuella ska få gifta sig i kyrkan ser jag knappast dem som mindre värda för det. Har kollegor som är homosexuella och jag umgås minst lika gärna med dem som vilken hetero som helst. De är hur goa som helst. 
    Aldrig att jag skulle gå och "trycka ner" någon enda av dem...
    Men bara för att man inte tycker homosexuella ska få ingå ett heligt förbund i kyrkan utan anser att registrerat partnerskap duger alldeles utmärkt, så är man väl homofob antar jag...
    Suck, alltid samma visa.
  • Merlottis

SJÄLVKLART ska dom få gifta sej i kyrkan...Dom får göra precis som dom vill.
    Bara kul tycker ja....

Äntligen är festlokalen bokad till min 30-årsfest.Min mans två band spelar...
  • johannawalfridsson

Frantic =

fråga stina84 hon skrev från min sida .....

• stina84
    Frantic skrev 2007-09-04 08:46:57 följande:
    Hur kan biblen vara OT i en fråga om den kristna kyrkans syn på saker och ting?
    Du kanske inte lästa de andra inläggen som var syftade till det jag skrev. Jag menade på som så att bibeln är en väldigt stor bok som det står en massa saker i, och nu disskuterar vi ju faktiskt om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, inte allt annat som står i bibeln. Det finns en länk, tror det är 2 sidor bakåt där man kan gå in och disskutera bibeln över lag om man nu vill det.
  • johannawalfridsson
    trollbottom skrev 2007-09-03 23:34:27 följande:
    johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:40:24 följande:
    Ah, du menar att homosexuella är schitzofrena? Det måste jag berätta för min bästa vän som är homosexuell. Att han är shitzofren...
    Schizofreni är en psykisk sjukdom som påtagligt påverkar en persons tankar, känslor och beteende. Personer med schizofreni lider av psykotiska symtom, hallucinationer, vanföreställningar eller inbillningar (paranoid eller bisarr övertygelse om något som inte är verkligt), förvridna tankar eller fruktan

hur du nu kan för vränga det till homusexuell är lite konstigt tycker jag
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-04 08:59:26 följande:
    Du kanske inte lästa de andra inläggen som var syftade till det jag skrev. Jag menade på som så att bibeln är en väldigt stor bok som det står en massa saker i, och nu disskuterar vi ju faktiskt om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, inte allt annat som står i bibeln. Det finns en länk, tror det är 2 sidor bakåt där man kan gå in och disskutera bibeln över lag om man nu vill det.
    Fast, som jag skrev tidigare, den här diskussionen handlar inte bara om enskilda citat och verser. Det är en fråga om bibelsyn och bibeltolkning. Om du inte är intresserad av att diskutera andra infallsvinklar på ämnet än din egen kan jag bara beklaga.
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 21:15:20 följande:
    Borde inte du som god kristen ha bättre koll på det än jag, en förtappad själ? Titta efter själv. Om jag inte får ifrågasätta dina käller, våga fan inte ifrågasätta mina.Men jag kan ge dig en hint om att de dragits upp flera gånger i den här tråden av andra bibelkunniga. Har inte lust att ringa min präst-väninna för idiotfrågor ikväll.
    Nu har jag letat då eftersom du inte kände för det. Du säger att mord är en dödssynd, men så här står det i bibeln:
    "Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-04 09:08:57 följande:
    Fast, som jag skrev tidigare, den här diskussionen handlar inte bara om enskilda citat och verser. Det är en fråga om bibelsyn och bibeltolkning. Om du inte är intresserad av att diskutera andra infallsvinklar på ämnet än din egen kan jag bara beklaga.
    Jo men som jag sa innan så disskuterar vi om jusst homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan. Om su nu så gärna vill disskutera allt annat som står i bibeln så kan du ju då som sagt gå till den andra tråden
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?