• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Peippo
    johannawalfridsson skrev 2007-09-03 20:54:06 följande:
    Peippo =Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: 'Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden!' Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru och de skall bli ett kött" (1 Mos 1:27-28 och 2:24)
    Ja! Jag vet att det står så! Jag äger en bibel! Fortfarande tror jag att det är av dramaturgiska orsaker.... Men citera på du det är riktigt trevligt!
    Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:58:29 följande:
    Jag struntar i om du håller med mig. Det handlar om VAD SOM STÅR I BIBELN. Eller är din fundamentalism beroende på vilka synder DU inte tycker om?
    Helt alvorilgt så trenger en ik være fundamenmtalist for det om at en ik er for homofili..må le litt her..
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:59:33 följande:
    Nej, det är klart, allt som kräver konsekvens av kristna är OT. Förlåt, jag glömde.
    Vi kan sitta här och disskutera hela bibeln här inne, men nu pratar vi jusst om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, är det så svårt att hålla sig till det eller?
  • Peippo
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:59:33 följande:
    Nej, det är klart, allt som kräver konsekvens av kristna är OT. Förlåt, jag glömde.
    Hmmm...dra inte alla kristna över samma kant nu...
    Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Tant Greta

Men om nu Gud skapade människan till sin avbild..
    Gjorde han något fel&råkade då skapa den homosexuella människan?
    Som inte är välkommen i Guds hus?
    *funderar*

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 20:54:06 följande:
    Peippo =Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: 'Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden!' Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru och de skall bli ett kött" (1 Mos 1:27-28 och 2:24)
  • Peippo
    Tant Greta skrev 2007-09-03 21:01:18 följande:
    Men om nu Gud skapade människan till sin avbild..Gjorde han något fel&råkade då skapa den homosexuella människan?Som inte är välkommen i Guds hus?*funderar*
    kanske det var ett oooops! Generad 
  • johannawalfridsson

Peippo det är ju det ända som man inte kan gå i mot i frågan det är så många som vrider på allt men

ser man vad som står så fattar ju folk kanske ....

• Dorian Ertymexx
    Peippo skrev 2007-09-03 20:49:43 följande:
    Kanske Pauli var homofob? Hur kan vi veta att han inte var det och la till en parentes i boken?
    Nej nej! Det kan han ju inte ha gjort, han var ju Kristen! Och de ljuger aldrig! ;/
  • johannawalfridsson

Tant Greta =Som inte är välkommen i Guds hus?

alla är välkommna i guds hus... frågan var om det ska få guds välsingnelse ... eller inte ...när dom gifter sej!!!!

• stina84

Nu måste jag sticka, men jag återkommer....

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?