• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Alexiaa

Stina84- kanske han är lite smart också och ser att bibeln som sagt skrevs för ofantligt många år sedan, då folk visste väldigt lite...herregud, vi trodde jorden var platt.
    Människor kanske inte är så naiva att förstå utveckling!

• stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:29:37 följande:
    Eh, knappast va... Mord är en dödssynd. En av dem som inte kan förlåtas.
    Så är det inte alls, håller inte med dig här!
  • johannawalfridsson

Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: 'Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden!' Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru och de skall bli ett kött" (1 Mos 1:27-28 och 2:24)

• Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-03 19:58:51 följande:
    Japp jag läser vad du skriver men jag förstår inte vart du vill komma. Jag tycker att det är fel, precis som det står i bibeln att det är...
    Så du tycker också att det är fel av barn att vara stökiga, av kvinnor att gå till kyrkan under mensen och, ja, det vi gjorde igår, skrev en massa under sabbaten, har du bett om ursäkt för det?
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 20:32:43 följande:
    Stina84- nä, jag har inte pratat om vigslar ut övrigt...när har jag nämnt dem då?Jag pratar inte längre om vigsel utan att jag tycker verkligen du verkar se homosexuella som mindre värda eller något! och när du skriver onaturligt, vad menar du då?när det helt klart och tydligt inte är bibelns regler som gäller i samhället och bibeln har noll med veteskap att göra.
    Jag menar på det att jag struntar i vad de gör, men jag tycker det är fel att de ska in i guds hus och be om guds välsignelse till något som är en synd
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:33:51 följande:
    Så du tycker också att det är fel av barn att vara stökiga, av kvinnor att gå till kyrkan under mensen och, ja, det vi gjorde igår, skrev en massa under sabbaten, har du bett om ursäkt för det?
    Jag tänker inte ens gå in på det, det är OT för mig i detta ämne
  • Alexiaa

Stina84- hoppas ditt barn en dag kommer hem till dig och berättar att hon är homosexuell (något man inte väljer), skulle gärna vilja höra vad du säger då.

Jag vet det finns kristna, jag känner många som accepterar andra människor och inte ser det som en synd.

• Dorian Ertymexx
    Sockerkakan81 skrev 2007-09-03 20:14:41 följande:
    Verkar ju finnas olika sätt att se saken på. Sedan finns det ju också de homosexuella som väljer att inte leva ut sin homosexualitet eftersom de tror fast på att det är emot Bibeln... Så det är inte bara "kristna homofober" som tycker som de tycker, utan även en del av de homosexuella själva...
    Att vara homosexuell betyder inte att man inte kan vara homofob.
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-03 20:32:16 följande:
    Jo jag vet, men det verkar ju inte så...
    Det är synd att du har så svårt för att acceptera att andra människor kan ha en annan syn på bibeln och dess budskap än vad du har. Det finns många kristna som inte alls håller med dig och det är inte bara för att de inte har läst tillräckligt noggrannt. Din inställning till andra kristna är både arrogant och sorglig.
  • Free Spirit
    Rosenöga skrev 2007-09-03 17:37:47 följande:
    Jag respekterar både homosexuella och kristna men blir förvånad när jag läser inläggen här. Homosexuella vill bli respekterade men jag tycker inte det visas respekt för kristna i inläggen här.Hur kan man kräva respekt när man inte kan visa det själv mot andra grupper i samhället?
    Endelig et fornuftigt menneske..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?