• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Free Spirit
    fia sthlm skrev 2007-09-03 08:19:22 följande:
    Nej, att man inte tycker präster ska tvingas till att viga folk dom inte vill viga har inte med homofobi att göra.
    Just så!! Men om en sier et enda ord mot homofili så er en jo homofob med en gang..
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-03 20:21:26 följande:
    För att det inte står tillräckligt klart och tydligt? Här griper homofoberna efter halmstrån! Hade Gud ansett att det var viktigt att fördöma homosexualitet hade det inte bara stått uttryckt tydligare utan även på fler ställen i Bibeln. Nu finns det en handfull passager som KANSKE handlar om homosexualitet eller kanske inte. Jag vill ha mer på fötterna än så innan jag börjar fördöma andra människors kärlek.
    Undrar varför gud skapade en man och en kvinna och inte två män eller 2 kvinnor?
    För mig står det helt klart och tydligt att det är fel, du kanske borde läsa bibeln igen
  • Free Spirit
    Frantic skrev 2007-09-03 10:34:14 följande:
    jag förstår inte varför man som homosexuell skulle vilja vigas inom ett trossamfund som tycker att ens kärlek är syndig.Jag själv vill inte vigas inom den kristna kyrkan just för att jag tycker att deras idéer och värderingar i mångt och mycket är helt koko, kvinnofientligt, homofientligt och reaktionärt.Nej tack!Däremot tycker jag inte att kyrkan skall böja sig för oppiniionen och tillåta homovigslar, det är väl bättre att de står för sitt homofientliga budskap? Om nu deras Gud faktiskt tycker att homosexualitet är syndigt och sjukt så tycker han väl det?
    Selv om ik eg er enig i ordvalget så må eg bare få sagt at eg er enig med deg atter en gang..
  • Alexiaa

Men om man nu inte tror på bibeln då...bibeln har inget med vetenskap att göra, verkligen inte!

När man talar om något naturligt, så är naturligt i ordets bemärkelse något som tas upp av läkarvetenskapen enligt mig!
    Hur kan man då säga att homosexualitet är onaturligt?
    Och sTina84, när du nu säger att man inte väljer att bli homosexuell...menar du då att man ett helt liv ska gå utan närhet och kärlek?

• bbpop
    stina84 skrev 2007-09-03 20:25:35 följande:
    du kanske borde läsa bibeln igen
    Ok. Då var vi där igen. Eftersom jag inte håller med dig så vet jag inte vad jag pratar om. Tack, jag har läst bibeln rätt många gånger och jag kommer garanterat att läsa den igen. Du vet, kristna gör sånt.
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-03 19:27:38 följande:
    Jo det är visst så att om man mördat så kan man få förlåtelse, likaväl om en man har legat med en annan man så får han förlåtelse men då krävs det ju att man avhåller sig sedan med
    Eh, knappast va... Mord är en dödssynd. En av dem som inte kan förlåtas.
  • Free Spirit
    yakumo skrev 2007-09-03 10:42:42 följande:
    I samma kapittel några rader längre ner så står det också att man ska stena olydliga barn till döds. Samt att folk som jobbar på sabbaten (söndag) skall avlivas.Det står ochså att det är skammligt för en man att ha långt hår, vilkat jag håller helt och hållet med om. Kolla bara på E-Type
    Hvor i bibelen står dette?
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 20:27:36 följande:
    Men om man nu inte tror på bibeln då...bibeln har inget med vetenskap att göra, verkligen inte!När man talar om något naturligt, så är naturligt i ordets bemärkelse något som tas upp av läkarvetenskapen enligt mig!Hur kan man då säga att homosexualitet är onaturligt?Och sTina84, när du nu säger att man inte väljer att bli homosexuell...menar du då att man ett helt liv ska gå utan närhet och kärlek?
    Nu pratar vi ju faktiskt om vigslar i guds hus, inte vigslar för övrigt.
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-03 20:28:16 följande:
    Ok. Då var vi där igen. Eftersom jag inte håller med dig så vet jag inte vad jag pratar om. Tack, jag har läst bibeln rätt många gånger och jag kommer garanterat att läsa den igen. Du vet, kristna gör sånt.
    Jo jag vet, men det verkar ju inte så...
  • Alexiaa

Stina84- nä, jag har inte pratat om vigslar ut övrigt...när har jag nämnt dem då?

Jag pratar inte längre om vigsel utan att jag tycker verkligen du verkar se homosexuella som mindre värda eller något! och när du skriver onaturligt, vad menar du då?
    när det helt klart och tydligt inte är bibelns regler som gäller i samhället och bibeln har noll med veteskap att göra.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?