• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 19:28:55 följande:
    Stina84- Men du talar om att det är onaturligt...På vilket sätt skulle det vara onaturligt?Strunt i bibeln, det är en historia och inte fakta för fem öre, så varför är det onaturligt?Inser du att folk kan verkligen känna sig kränkta och väldigt utsatta/ ledsna av det du skriver? eller saknar du empati.
    Varför ska jag strunta i bibeln för? Det är ju ett kyrkligt bröllop vi pratar om, och tro det eller ej så tror vi på det som står i bibeln. Du kanske tror att det är en historia, men INTE jag och inte de andra heller som är troende. Jo jag kan visst förstå att de känner sig kränkta, men jag har väl rätt till min åsikt? Fråga inte om ni inte vill ha svar!
  • Alexiaa

Stina84- Men läser du ens det jag skriver?

Jag frågar om det onaturligt, vad är onaturligt?
    bibeln har en synpunkt, men det har inget med normalt eller naturigt att göra.

• Alexiaa

Stina84- Sedan kan man väl använda andra ord eller...

Bara för att jag kanske tycker du är ful, ditt barn har fult namn eller att min granne är tjock så säger jag inte det.
    Jag vill inte folk ska känna sig kränkta, man kan ha sin mening utan att få folk att bli ledsna.
    Tror du inte man ska vara god för att bli accepterad av gud då?

• stina84

Japp jag läser vad du skriver men jag förstår inte vart du vill komma. Jag tycker att det är fel, precis som det står i bibeln att det är...

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 19:58:17 följande:
    Stina84- Sedan kan man väl använda andra ord eller...Bara för att jag kanske tycker du är ful, ditt barn har fult namn eller att min granne är tjock så säger jag inte det.Jag vill inte folk ska känna sig kränkta, man kan ha sin mening utan att få folk att bli ledsna.Tror du inte man ska vara god för att bli accepterad av gud då?
    Absolut så håller jag med dig där. Jag har skrivit det innan och jag skriver det igen. Jag har aldrig gått ut på torget och predikat om att homosexualitet är fel, än mindre sagt det rakt ut till dem eller behandlat dem illa på något annat sätt som skulle kunna knytas till deras sexuallitet. Men som sagt så frågar ni här och nu i detta forum och då svarar jag. Lika väl som ni "klankar" ner på oss kristna för att vi inte delar samma åsikt som er andra. Vi kommer inte ändra åsikt bara för att lagen ändras hela tiden och att det nu är ok att vara homosexuell.
  • stina84

Får man fråga vad det är för ord du vill att jag ska använda istället?

• Alexiaa

Vi kristna skriver du...hmm, det finns som sagt homosexuella präster och väldigt kristna som stödjer homosexuella! Jag känner många sånna kristna...de väljer att se att bibeln skrevs under en period då världen allmänt inte förstod att homosexualitet är något naturligt.

Men du måste väl förstå vad jag menar...Om någon homosexuell skulle läsa och gå in på den här sidan och ser att någon skriver att det är onaturligt vad skulle de känna.
    Eller om nån går in och läser att man borde kunna hålla sig från sex, eller jämnförs med djur som äter sina barn (du skrev inte det)...vad känner en sådan människa`?
    Du skrev det igen, bara för det är okej att vara homosexuell...så du menar det är inte okej, att det är något hemskt då.
    Så om ditt barn skulle vara homosexuell så är det inte okej då!
    För du vet väl att man inte väljer att bli det?

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 20:05:57 följande:
    Vi kristna skriver du...hmm, det finns som sagt homosexuella präster och väldigt kristna som stödjer homosexuella! Jag känner många sånna kristna...de väljer att se att bibeln skrevs under en period då världen allmänt inte förstod att homosexualitet är något naturligt.Men du måste väl förstå vad jag menar...Om någon homosexuell skulle läsa och gå in på den här sidan och ser att någon skriver att det är onaturligt vad skulle de känna.Eller om nån går in och läser att man borde kunna hålla sig från sex, eller jämnförs med djur som äter sina barn (du skrev inte det)...vad känner en sådan människa`?Du skrev det igen, bara för det är okej att vara homosexuell...så du menar det är inte okej, att det är något hemskt då.Så om ditt barn skulle vara homosexuell så är det inte okej då!För du vet väl att man inte väljer att bli det?
    Jo jag vet att det finns homosexuella präster osv. men jag anser att det är fel med.  Så länge inte kristus kommer tillbaka till jorden och säger att det är ok så kan vi inte heller ändra på bibeln. Klart jag förstår vad du menar, men om ni frågar så svarar jag, jag tänker inte sitta här och ljuga.
    Jag tycker inte man ska jämnföra djur och människor över huvud taget då vi står mycket högre än dem. Jo, jag vet att man inte väljer att bli det, men man väljer om man vill leva i synd eller inte.
    Förstår inte varför de vill in i kyrkan och bråka när de inte är välkommna, varför inte nöja sig med att gifta sig borgeligt? Då kan de väl likaväl gå till en moske och fråga om de får gifta sig..??
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 18:22:24 följande:
    Om han älskar människan,då borde det vara helt självklart att t ex homosexuella par ska vigas i kyrkan?Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:
    Han elsker JA!! Men det betyr inte at han godtar alt vi gjør!! Ikludert homofili!! Og siden han har sagt sin menning om det så er det klart at giftemål er utenkelig i utgangspunktet..
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-03 20:12:57 följande:
    Förstår inte varför de vill in i kyrkan och bråka när de
    inte är välkommna, varför inte nöja sig med att gifta sig borgeligt? Då kan de väl likaväl gå till en moske och fråga om de får gifta sig..??
    Nä, nu får du ge dig. Alla är välkomna i kyrkan! Punkt.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?