• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Sockerkakan81

Verkar ju finnas olika sätt att se saken på. Sedan finns det ju också de homosexuella som väljer att inte leva ut sin homosexualitet eftersom de tror fast på att det är emot Bibeln...
    Så det är inte bara "kristna homofober" som tycker som de tycker, utan även en del av de homosexuella själva...

• Alexiaa

stina84- men du bör ju också respektera de åsikter andra väldigt kristna människor har, att de väljer att ta det som att homosexualitet inte är en synd.
    Som ser att bibeln är skriven för så länge sedan då folk var rätt "dumma".

Haha, ärligt talat! herregud!...man väljer inte att bli det, man väljer om man vill synda.
    Så menar du man ska leva ett helt liv utan närhet och kärlek då?

Så om ditt barn nu är homosexuell? du skulle stöta bort och alltid se den som en syndare?

• stina84
    bbpop skrev 2007-09-03 20:14:34 följande:
    Nä, nu får du ge dig. Alla är välkomna i kyrkan! Punkt.
    Ja alla är välkomna i kyrkan, men varför be om guds välsignelse när det står klart och tydligt i bibeln att det är fel?
  • Alexiaa

Dessutom är många homosexuella kristna och de är välkomna i kyrkan...en av de högre inom någon gren i kyrkan i USA (en biskop) är själv homosexuell.

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 20:15:59 följande:
    stina84- men du bör ju också respektera de åsikter andra väldigt kristna människor har, att de väljer att ta det som att homosexualitet inte är en synd.Som ser att bibeln är skriven för så länge sedan då folk var rätt "dumma".Haha, ärligt talat! herregud!...man väljer inte att bli det, man väljer om man vill synda.Så menar du man ska leva ett helt liv utan närhet och kärlek då?Så om ditt barn nu är homosexuell? du skulle stöta bort och alltid se den som en syndare?
    Hur kan de inte ta det som en synd när det står klart och tydligt på flera ställen i bibeln? Folket skrev vad jesus predikade om och han är då inte dum i mina ögon!
    Ja jag anser att de ska leva efter avhållsamhet istället då. Det är väl inte så konstigt om man tycker att det är en synd? Klart jag aldrig skulle stöta bort henne, men jag skulle säga till henne klart och tydligt vad jag ansåg om det.
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-03 20:16:24 följande:
    Ja alla är välkomna i kyrkan, men varför be om guds välsignelse när det står klart och tydligt i bibeln att det är fel?
    För att det inte står tillräckligt klart och tydligt? Här griper homofoberna efter halmstrån! Hade Gud ansett att det var viktigt att fördöma homosexualitet hade det inte bara stått uttryckt tydligare utan även på fler ställen i Bibeln. Nu finns det en handfull passager som KANSKE handlar om homosexualitet eller kanske inte. Jag vill ha mer på fötterna än så innan jag börjar fördöma andra människors kärlek.
  • Free Spirit
    aroma skrev 2007-09-03 01:54:01 följande:
    Om man ser kyrkan som en klubb med regler och krav för att kunna bli medlem är det inte så konstigt att de kan utestänga vissa. Ingen skulle ju komma på tanken att gå med i Hammarbys supporterklubb och KRÄVA att de skulle heja på Djurgården. Då går man helt enkelt med i Djurgården istället. Så varför det är homofobiskt att tycka att man får rätta sig efter regler kan jag inte förstå.
    Bra sagt!!
  • Alexiaa

Preis biblen är ändå en ihopsättning av olika böcker, det står på väldigt få sidor om homosexualitet! kanske därför att det inte var så öppet på den tiden.
    Sedan får man ju faktiskt också se det till att herregud vad folk var dumma och ovetande på den tiden!

• stina84
    Ja alla är välkomma i kyrkan men det innebär inte att gud välsignar synder
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-03 20:22:48 följande:
    Ja alla är välkomma i kyrkan men det innebär inte att gud välsignar synder
    Nej och därför finns det ju inget problem med att välsigna homosexuella, eftersom det inte är en synd.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?