• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Alexiaa

Stina84- Men jag talar inte längre om GUD, finns inte ens något bevis på om han finns eller har funnits.
    Alltså om vi överger vigsel i kyrkan snacket! Jag kan inte se vad homosexuella gör för fel.

Självfallet ska vi inte sluta fortplanta oss, men det är inte längre meningen med livet...Vi är väldigt överbefolkade på jorden och i vissa länder har det tom sats upp rekomendationer för hur många barn man får skaffa.
    Enligt naturen är homosexualitet inget onormalt, det har alltid funnits både bland djur och människor.

• Morticia

Vänsterhänta då? Ska de få gifta sig i kyrkan?

Den här raden kostar 20 spänn i månaden
  • Alexiaa

Stina84- av ren nyfikenhet, vad anser du om homosexuella som adopterar barn då?

• Rosenöga

Jag respekterar både homosexuella och kristna men blir förvånad när jag läser inläggen här.

Homosexuella vill bli respekterade men jag tycker inte det visas respekt för kristna i inläggen här.

Hur kan man kräva respekt när man inte kan visa det själv mot andra grupper i samhället?

• Alexiaa

påfågelöga- Jag tycker det är ok om man nu inte vill de ska vigas i kyrkan, men att uttala sig som att homosexuella gör något sjukt är för mig så ofattbart korkat och kränkande.
    Att man överhuvudtaget kan vara så ofattbart dum i huvudet rent ut sagt som att jämnföra homosexualitet med djur som äter sina ungar och liknande.

• qenzo

Iaf jag har ju verkligen försökt att visa er respekt, men det är ju svårt när man får höra vilken dåliga person man är, som inte klarar av att leva i avhållsamhet, att man inte hellre väljer att leva i ett dåligt kärleklöst liv.

Vi har jämförts med pedofiler, barnätande djur och jag vet inte allt. Så jag vet inte... Som man ropar får man svar har jag hört.

Rosenöga skrev 2007-09-03 17:37:47 följande:
    Jag respekterar både homosexuella och kristna men blir förvånad när jag läser inläggen här. Homosexuella vill bli respekterade men jag tycker inte det visas respekt för kristna i inläggen här.Hur kan man kräva respekt när man inte kan visa det själv mot andra grupper i samhället?
  • Alexiaa

Jag är själv inte homosexuell, jag tror också på en himmel och jag tror på en Gud (däremot mkt jag inte tror på i bibeln).

Men man kan inte kränka människor på det viset som vissa gjort här! Tycka att homosexuella ska leva i avhållsamhet, herregud! hur dum får en människa bli att ens säga något sånt.

• Rosenöga

Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg här så noga, upptäckte tråden ganska sent.

För min del lägger jag mig inte andras sexuella inriktning. Kille plus kille, tjej plus tjej, ung eller gammal, det spelar ingen roll för mig. Bara det sker frivilligt så får folk göra vad de vill. Det angår inte mig.

Samma med religion. Det är fritt fram för var och en att ha sin egen tro och de får tillhöra vilken religion de vill. Jag tycker inte man ska vara tolerant mot andra människor vad gäller religion eller sexuell inriktning.

Ang. kyrklig vigsel så tror jag att det finns ett motstånd pga att det står i kyrkans "regelbok" att vigsel ska vara mellan man och kvinna. Jag tror inte det är ett motstånd mot homosexuella i övrigt. Hos vissa kanske men inte hos alla. Som i exemplet jag nämnde tidigare, i katolska kyrkor får man inte gå in i shorts men det betyder inte att man har något emot människor i shorts.

• Sockerkakan81

Jag tycker inte att de ska få gifta sig i kyrkan. Vill de gifta sig borgeligt, varsågoda. Men jag tycker bara inte att det hör hemma i kyrkan på nåt vis...

• Rosenöga

Oj, vad fel det blev där mitt i stycket

Ska naturligtvis stå:
    Jag tycker man ska vara tolerant mot andra människor vad gäller religion eller sexuell inriktning.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?