tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Varför ska dom inte få gifta sig i kyrkan??? Det är 2007, dags att tänka lite längre än vad näsan räcker.
Varför ska dom inte få gifta sig i kyrkan??? Det är 2007, dags att tänka lite längre än vad näsan räcker.
Är inte den där "gud" eller vad det är till för alla???
En fråga bara till dom som är emot att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan: Vad grundar det sig på? Det är väl ingen som säger att ni måste gå på deras bröllop... Jag som inte är kristen för 5 öre, ska jag inte få säta min fot i en kyrka då? Liksom...Ehh va??? Konstig värld...2007...
Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan döma människor på det viset. Jag accepterar folk som dom är, och människor som jag dömmer är sånna som dömmer andra för att dom är homosexuella eller dyl. Saker som folk inte kan råför. Det är som att förtrycka nån som är handikapad, fan man blir ju mörkrädd...
Jojo, visst klart man ska accepetera folk och deras tro, precis som man måste acceptera homosexuella och andra sorters människor. Men det är så dubbla budskap jämt... Jag skulle aldrig i mitt liv tro på Gud eller något annat, men accepterar det sålänge det inte går till överdrift dvs förbjuda homosexuella at gifta sig i kyrkan... Då blir jag förbannad.
Vad har en homosexuell gjort dig?
Jag tycker man är lite kort i huvet om man går efter bibeln år 2007. Kyrkor tycker jag ska tillhöra fornminnen och bli till museum. sen kan man gifta sig på neutral mark där man inte syndar...typ i skogen eller nå, där är det ju iaf allemansrätt...
Om dessa bibelfanatiker skulle få homosexuella barn...Alltså...Stackars barn... -Mamma/pappa jag vill gifta mig i kyrkan för den är så vacker..-Nej det får du inte för du är homosexuell, och DU SYNDAR! Mohaahahahahaha!
Alla som har sett gud räcker upp en hand!
Jag har homosexuella kompisar, förstår inte vad dom gjort för fel så at dom ej får stå framför ett altare i kyrkan och bli man och man tvärt om osv...Förstår inte ens varför det ens ska diskuteras... Tänk att än idag bli bemött av förakt för att folks rädslor och fördomar "skyller" på att man är kristen och vad som står i bibeln för man är rädd och osäker. Oftast dom som gapar mest är osäkra på sin egen sexualitet.