• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Alexiaa

Men hur kan du jämnföra folk som våldtar eller personer som inleder relationer med 13 åringar med homosexuella?

• qenzo

Det där är upprepat i alla sidor... Han älskar den homosexuella men inte deras handlingar.
    Dvs inte står på god fot med att kvinnor ligger med kvinnor osv, därför kan vi inte komma till himlen och heller inte vigas i kyrkan...

Tant Greta skrev 2007-09-02 18:22:24 följande:

Om han älskar människan,då borde det vara helt självklart att t ex homosexuella par ska vigas i kyrkan?Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:
  • Tant Greta

Sett det,men fattar inte!
    Så t ex pedofiler,mördare&brottslingar får vigas i kyrkan,men inte homosexuella?

qenzo skrev 2007-09-02 18:25:10 följande:
    Det där är upprepat i alla sidor... Han älskar den homosexuella men inte deras handlingar.Dvs inte står på god fot med att kvinnor ligger med kvinnor osv, därför kan vi inte komma till himlen och heller inte vigas i kyrkan...Tant Greta skrev 2007-09-02 18:22:24 följande:
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-02 18:20:13 följande:
    Okej, ja nog är säkert min brist på tro en anledning till att jag inte begriper skillnaden. För jag ser inget levande i en Gud som ju faktiskt inte en enda människa sett.Jesus fann, det är jag med på, men även han är ju död sedan lång tid tillbaka.Därför gjorde jag jämförelsen med en talade glödlampa, men vi kan säga hund, de kan inte heller tala.Och Gud och Jesus har inte heller någon röst, utan "bara" en dokumentation i en mycket gammal bok.En bok vi faktiskt inte vet så mycket om ursprunget till.Visst, några har ju skrivit allt på papper, men vem vet? Kanske dessa "några" hittade på allting?Frågorna är många, svaren desto färre.För när nu ingen, idag, verkligen fanns på plats då allt det här påstods hända, så är iaf jag förvånad över hur många som trots det väljer att Tro.För i mina ögon har ni valt att Tro på en bok som jag inte ser någon förankring till, i det verkliga livet.För mig känns Tron lika "dum" som att kliva med i en sekt där "ledaren" ber om massivt självmord.Free Spirit skrev 2007-09-02 17:31:09 följande:
    Oj!! her var mye interessant å ta tak i, men det blir mye of topic..så eg velger å ik svare her. Kan vi ik heller ta det i denne tråden?

familjeliv.se/Forum-5-66/m23864720.html
  • Free Spirit

Men nå må eg løpe!! Skal på vekklesemøte!! kommer tilbake og svarer når eg kommer hjem.
    Ha det så godt, så lenge ALLE!! Glad

• markera
    Tant Greta skrev 2007-09-02 18:28:45 följande:
    Sett det,men fattar inte!Så t ex pedofiler,mördare&brottslingar får vigas i kyrkan,men inte homosexuella?
    Jomenvisst, huvudsaken är ju att de inte älskar en människa av samma kön som de själva. Det är ju så hotfullt...
    Gay by nature-proud by choice.
  • Tant Greta

verkar så...vill förstå,men förstår inte

markera skrev 2007-09-02 18:33:29 följande:
    Jomenvisst, huvudsaken är ju att de inte älskar en människa av samma kön som de själva. Det är ju så hotfullt...
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-09-02 18:33:29 följande:
    Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)

Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
  • Tant Greta

Sidfot heter det
    Håller med!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 18:36:41 följande:
    Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
  • markera
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 18:36:41 följande:
    Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
    Tack Dorian, jag gillar också sidfoten. Kan dock inte ta åt mig äran över den, såg den på Copenhagen Pride förra helgen .
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?