• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-02 17:27:41 följande:

For det første om du vil diskutere får du holde deg til et respektfult språk..takk!!!
    Jag kan garantera dig att Jesus återkommen inte kommer tala vare sig arameiska eller gammalsvenska. Jag tror inte att han sjöng fina valser när han kastade omkring med bord i templet, och kastade ut krämarna (som inte heller är respektfullt språk, ska tilläggas).
  • Smultron ett

Ja självklart, det behöver inte kommenteras

• Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 17:40:14 följande:
    Free Spirit:jag tycker att det är intressant att du säger att du VET hur Jesus skulle bete sig,varför kallas det då att tro?Tro på Gud,troende osv...Realistiskt sett så VET vi ju inte,som människa,om vi lever eller ej i morgon bl a? Men du anser att du VET... 
    For det eg prøver å si er at tro er full overbevisning. Den form for tror er ik som verdens tro som tex eg tror det blir regn i morgen..for det vet en inte, det er bare en kanskje/tro. Forstår du hur eg mener?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 17:47:39 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 17:27:41 följande:Jag kan garantera dig att Jesus återkommen inte kommer tala vare sig arameiska eller gammalsvenska. Jag tror inte att han sjöng fina valser när han kastade omkring med bord i templet, och kastade ut krämarna (som inte heller är respektfullt språk, ska tilläggas).
    Hvilket språk han kommer til å bruke er ubetydeligt, vi kommer til å forstå han endå.

Uhøflig og frekk i språket er han ALDRI, men det betyr ik at han ik kan bli vred.
  • Tant Greta

Förstår din tankegång..men jag förstår ändå inte.

Saker&ting  som jag VET är t ex "Min soffa är blå","Min TV fungerar" osv
    Andra saker kan jag tro på:Jag tror att min sambo älskar mig,jag tror att jag lever imorrn.

men jag fattar inte hur du kan tycka dig VETA  hur Jesus åsikter år 2007 skulle vara.

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:00:23 följande:
    For det eg prøver å si er at tro er full overbevisning. Den form for tror er ik som verdens tro som tex eg tror det blir regn i morgen..for det vet en inte, det er bare en kanskje/tro. Forstår du hur eg mener?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:02:29 följande:

Hvilket språk han kommer til å bruke er ubetydeligt, vi kommer til å forstå han endå.Uhøflig og frekk i språket er han ALDRI, men det betyr ik at han ik kan bli vred.
    Det vet du faktiskt inte. Jesus kanske svor som en borstbindare.

Och du duckade min fråga.
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 18:09:03 följande:
    Förstår din tankegång..men jag förstår ändå inte.Saker&ting  som jag VET är t ex "Min soffa är blå","Min TV fungerar" osvAndra saker kan jag tro på:Jag tror att min sambo älskar mig,jag tror att jag lever imorrn.men jag fattar inte hur du kan tycka dig VETA  hur Jesus åsikter år 2007 skulle vara.
    Fordi han ik forandre seg, han er den samme som han var før verden ble skapt.

Som tex han elsker alle mennekser uansett/betingelseløst. Det forandrer seg ik selv om menneskene forandrer seg og blir mer, tex syndig.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:

Fordi han ik forandre seg, han er den samme som han var før verden ble skapt.Som tex han elsker alle mennekser uansett/betingelseløst. Det forandrer seg ik selv om menneskene forandrer seg og blir mer, tex syndig.
    Som sagt, han har redan ändrat spelreglerna en gång. Jag ser inte varför han inte kan göra det igen.
  • qenzo

Okej, ja nog är säkert min brist på tro en anledning till att jag inte begriper skillnaden. För jag ser inget levande i en Gud som ju faktiskt inte en enda människa sett.
    Jesus fann, det är jag med på, men även han är ju död sedan lång tid tillbaka.

Därför gjorde jag jämförelsen med en talade glödlampa, men vi kan säga hund, de kan inte heller tala.
    Och Gud och Jesus har inte heller någon röst, utan "bara" en dokumentation i en mycket gammal bok.
    En bok vi faktiskt inte vet så mycket om ursprunget till.
    Visst, några har ju skrivit allt på papper, men vem vet? Kanske dessa "några" hittade på allting?

Frågorna är många, svaren desto färre.
    För när nu ingen, idag, verkligen fanns på plats då allt det här påstods hända, så är iaf jag förvånad över hur många som trots det väljer att Tro.
    För i mina ögon har ni valt att Tro på en bok som jag inte ser någon förankring till, i det verkliga livet.
    För mig känns Tron lika "dum" som att kliva med i en sekt där "ledaren" ber om massivt självmord.

Free Spirit skrev 2007-09-02 17:31:09 följande:

Den var litt morsom sammenligning..*LerDet er da forskjell på å snakke til en død glødelampe uten liv og å snakke med en fullt levende Gud. Selv om det for noen kan virke sprøtt da dei selv ik har møt han eller tro på han.
  • Tant Greta

Om han älskar människan,då borde det vara helt självklart att t ex homosexuella par ska vigas i kyrkan?

Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:

Fordi han ik forandre seg, han er den samme som han var før verden ble skapt.Som tex han elsker alle mennekser uansett/betingelseløst. Det forandrer seg ik selv om menneskene forandrer seg og blir mer, tex syndig.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?