• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym

mamma

men du nu är det så att alla är olika, jag är oxå skilsmässobarn. Jo jag tror eller vet att det är ett tryggt hem för henne, hon är älskad av alla. Nu är det ju inte så att jag har flyttat in med en gång utan 6månader efter, barnet lider inte så varför ska vi låtsas att hon gör det eller leva som om att hon gör det? jag tror inte min partner skulle låta mig flytta in om han ansåg det olämpligt. Det som hände din son har ju inte hänt här så vart tycker du är problemet? Inte är det barnet utan bion.

• Anonym (nästan lik)

hur gammal är du ts?

• Anonym (Mamma)

Som (nästan lik) skriver, så måste man ta det lugnt när det gäller små barn (o även stora).
    6 månader är ingen lång tid att ha varit separerad, men så länge har inte du o hans dotter umgåtts antar jag?
    Som ovan skriver så måste man ju först bygga upp en relation på egen hand, SEn sakta men säkert lära känna barnet, o tro mig; det tar längre tid en ett par ggr att få ett barn att känna sig tryggt med en person.
    Visst, det går säkert jättebra när ni träffas - du o dottern leker säkert glatt ihop, hon är ju bara 2,5 år.
    Men för den sakens skull är det inte sagt att dottern vill att denna främmande, lekfulla kvinna (dvs du) ska flytta in i hennes hem. O sova i hennes pappas säng, där jag antar att även hon sover ibland.

Självklart skulle inte din partner låta dig flytta in om han ansåg det olämpligt, men han verkar enbart rädd för att vara ensammen enligt min åsikt.
    Jag har haft likadana karlar efter mig, nyseparerade med barn som har velat flytta ihop med mig på en gång.

• Anonym

en bit över 30. Känns som man pratar med endel barn här. Herregud är man vuxen så vet man nog vad som är bäst för sig själv och min partner vet exakt vad som är bra och inte bra för sin dotter. Tycker det är tråkigt att folk ska veta hur man ska gör och när man ska göra saker. som om man inte vet vad som är bäst för en själv.

• Anonym (B.A)

Orsaken till att han betalar allt för sitt ex kan bero på fler saker.

1. De är fortfarande gifta (man har sex månaders betänketid när man har barn) och under skilsmässan är man enligt äktenskapsbalken skyldiga att hjälpa varandra ekonomiskt.

2. Han har dåligt samvete mot exet och barnet för att han träffade dig direkt (eller träffades ni redan innan de hade beslutat att separera?)

3. Han kanske har en god relation till sitt ex efter många år tillsammans och vill inte sätta henne på bar backe utan vill ge henne en tid för att kunna ställa om sig och söka nytt boende.

4. Han kanske är en väldigt bra pappa som sätter sitt barn i första rummet och vill att separationen ska gå så smidigt som möjligt för barnet. Därför låter han dottern bo kvar i huset så att omställningen inte blir så abrupt.

Jag tycker inte att han gör något fel - tvärtom.

• Anonym

jo jag har kännt hans dotter i 6 månader

• Anonym (Mamma)

Oj, du låter som en naiv 20-åring, det var därför jag undrade TS.

men du har uppenbarligen inga barn själv. O hade du haft det, hur tror du att DE hade känt om mamma hade låtit nya karlar flytta in om vartannat?

• Anonym (nästan lik)

rätta mig om jag har fel...men du skrev ju faktiskt en fråga om vi tyckte det var okej? om man då skriver sin åsikt, kan du ju inte börja protestera...? tar du det som personliga påhopp?

• Anonym (nästan lik)

jag har inte heller några barn själv, men jag har lite vanligt förekommande sunt förnuft.

• Anonym (Mamma)

Men ni har fortf bara träffats ett par ggr. Det är inte mkt.

Du diskuterar så dumt, så jag vet inte vad jag ska säga.

Hur hade DU känt dig, om du hade varit liten, om din mamma hade låtit en för dig vilt främmande karl flytta in?? hade inte du föredragit att du o din mamma hade fått lite egentid efter dina föräldrars separation? O att hon sedan introducerar sin nya lugnt o försiktigt, för att se om en vardag er 3 emellan kommer att fungera?

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???