• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym (nästan lik)

Du låter inte som om du är en bit över trettio...du låter som en bit över 19....;o)

• Anonym

Anonym (B.A)

bra sagt! det är presis så fast de var inte gifta, men vad jag inte gillar är att mamman inte vill ta sitt ansvar. Hon har tcka nej till heltidsarbete och tar ut exrta semester för att hon tyckte hon behövde det, och i stället får han slita häcken av sig för att få det att gå runt. Jag tycker faktiskt att han snart borde kunna ställa lite krav på henne att börja hjälpa till. Men allt du sa var helt korrekt. Vi kände varandra (ca 1år) innan de separerade men var aldrig tillsammans så han har ju egentligen inte gjort något fel, men har nog lite dåligt samvete för att det gick så fort.

• Anonym (Mamma)

(nästan lik): det var inte menat som ngt påhopp mot dig, ang att TS ej har några egna barn. men finns det barn med i bilden så är det bra att vara vettig o ta det lugnt - precis som du!

• Anonym

TS
    Han gör helt rätt !
    Det finns män som inte bryr sig alls!

Men du ts förstå att han inte är känslomässigt mogen
    för ett nytt seriöst förhållande än!
    Har två vuxna fått ett barn tillsammans och
    i samma veva gått isär tar det lång tid att
    läka alla sår som uppstått och DE kommer att
    ha mycket att behöva prata om.
    Det måste du inse.
    Jag skulle nog tycka att du tonar ner dig och
    låter honom sköta sin "bit"helt själv,
    kan du inte det får du tänka om och gå din väg.

• Anonym (nästan lik)

Lugnt, jag tog det inte som ett påhopp,mamma! ( Hur mysko blev den formuleringen då...hmmm)
    Jag ville bara förtydliga att man inte är utan tankeverksamhet för att man inte har barn, även om det inte är en garanti...;o)

• Anonym

jaja ni kan ju sitta där och reta upp er och veta vad som är bäst...

kära ni jag vet vad som är bäst för mig och han vet vad som är bäst för sig och sitt barn.

och nej han låter inte främmande kvinnor flytta in titt som tätt, och nej jag är super glad att min styvfar flyttade in med oss när jag var liten nu 28år senare så kan jag fortfarande säga det. eller var min mamma naiv med...? ja det måste väl finnas nån oskriven regel i flytta i hop lagboken om det med.

Men varför drar du upp det här med hans barn att hon skulle må dåligt av detta det gör hon ju inte, så varför ska du få det till ett problem när det inte är det?

• Anonym (Mamma)

Bara att hålla med senaste Anonym. Att komma så fort efter deras separation o börja ställa krav o ha funderingar - vem är du att ha rätt till det??
    En urusel pappa hade lämnat sitt ex o dotter på bar backe (det gjorde min sons far) så det är väl jättebra att han hjälper till, speciellt när det gäller ett hus som de har köpt gemensamt. Det är även hans dotters hem, men det kanske du har glömt??

Du har ingen som helst rätt att komma o ställa krav efter ett 12 år långt förhållande som har resulterat i både hus o barn - du får vackert vänta tills din kille har ordnat upp allt med föredettan.

• Anonym (nästan lik)

vilken tur att du vet bäst då ts, då kan vi ju ta bort frågan/tråden som du startade?

• Anonym (B.A)

Hur länge var de tillsammans innan separationen? Var det bara han som ville separara?

Om det är så att de har varit tillsammans länge och varit överens om att hon ska arbeta deltid och det dessutom var han som plötsligt ville separera kan jag faktiskt förstå att exet har hamnat i en kris (så som en plötslig skilsmässa oftast är för den som inte själv tagit beslutet). Och då är det inte konstigt att hon känner att hon behöver extra semester och inte orkar arbeta heltid just nu. Hon kanske också väljer att inte öka sin arbetstid pga deras dotter - speciellt om föräldrarna tidigare var överens om att dottern bara skulle gå halvtid på dagis.

Ge exet och dottern en chans att låta skilsmässan smälta in och bearbeta det som har hänt. Det är en otroligt stor omställning att skiljas - speciellt om man inte själv har valt det eller kunnat påverka beslutet.

Det kommer nog att lösa sig på sikt ska du se. Om du bara har tålamod och tror på er kärlek och stöttar din sambo så att han kan stötta sitt barn och sitt ex så kommer ni nog allihopa att bli lyckliga i framtiden.

• Anonym (Sambo)

öö ursäkta TS har du egna barn?? Det antar jag nästan eftersom du verkar veta vad som är bäst för barn. Innan jag och min sambo flyttade ihop eller ens sov tillsammans så kännde min barn min sambo. ORDENTLIGT!

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???