• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym

Ackii

ja den diskutionen har varit uppe med, att han ska ha henne mest, men det skulle hon aldrig i hela livet gå med på, och då skulle ju hon behöva betala underhåll till honom, men så långt hade hon inte tänkt, för henne är det bara han som ska vara betalnings skyldig inte hon.

• Ackii

Har dom delad vårdnad? Isånnafall har han lika mycket rätt att ha sitt barn som mamman.

• Ess

Nej han blir inte av med henne förrän dottern är så stor att han kan börja bestämma saker med henne direkt utan att gå via mamman, det kan lätta upp situationen en hel del faktiskt.

Jag tycker du ska bo själv och se hur han löser detta, se om han lever upp till dina förväntningar. Gör han inte det så har du ett bra jobb och en egen bostad och självförtroendet i behåll och även dina sparpengar tryggt på banken.

• Anonym (Mamma)

men gud vilka nötter det finns!
    Du får ursäkta TS, men flyttar du ihop med denna man efter så kort tid så är ni lika dumma bägge två.
    Visst, de var aldrig gifta, men de hade uppenbarligen hus ihop, samt en dotter.
    Det är endast 5 (!!) månader sen de separerade, o de har helt klart ännu mkt att ordna upp.
    Visst kan det tyckas märkligt att han betalar hennes räkningar - men de har ändå nyligen varit livskamrater/själsfränder, så det är ju kanon att han ställer upp så länge det går. vem vet, han kanske tänker på barnet? Det finns faktiskt föräldrar som separerar som vänner - o din karl o hans ex kanske är ett sådant föräldrapar?

Jag tycker du verkar väldigt naiv som går med på att flytta in hos din kille för att det är den bästa lösningen ekonomiskt. För vem då??? Det är väl inte dig han tänker på??
    Hur blir det med dottern - du blir bonusmamma, har du tänkt på det?
    Det kanske är bättre att pappan o mamman får leva separerade först, o dottern får vänja sig vid det, innan det flyttar in en ny kvinna hos pappa?

Jag tycker det är enbart tragiskt att vuxna människor inte kan leva ensamma o se sitt barns bästa, utan istället måste flytta ihop med någon ny det första de gör.

• Anonym

jo man tycker ju det men så tycker inte hon och han går på vad hon tycker, han vill inte starta bråk. Hon vill att barnet är hos henne mest och sen kan han ha henne när han är ledig om det passar henne. Och sen sitter hon och skickar meddelanden om hur hon inte kan fatta hur han kan vara borta från sitt barn så mycket att hon klarar inte ens den dagen barnet är hos honnom. Men han vill ju se henne mer men får inte, men det har han sagt från början att några advokater och rättegångar blir det inte på tal om.

• Anonym (Mamma)

Det gör han ju klokt i, din karl, att inte dra in advokater o grejer det första han gör.
    Jag tror att alltihop är för färskt bara, att de båda behöver bo på varsitt håll ett tag för att få distans till hela situationen.
    tro mig jag vet - o jag dejtar numer aldrig nyseparerade män!

• Anonym

jag tycker att det verkar som om han vill att det ska bli bra mellan honom och exet. Var det hon som ville skiljas? Han hoppas nog att om han är snäll så får han komma tillbaka, varför skulle han annars smyga med dig? jag hoppas att du inte blev ledsen av mitt svar för det var inte meningen utan jag är bara ärlig.

• Anonym (Mamma)

ja o smyger han med dig dessutom så är han definitivt inte redo för ett nytt förhållande.
    Jag hade aldrig accepterat att min nya kärlek smög med mig, jag skulle känna mig jättesårad o kränkt.

Nä du TS, låt killen din o hans ex separera i lugn o ro - fortsätt ha kontakt med honom, men gör för guds skull inget förhastat! Tänk på barnet - o fundera på ifall du verkligen är redo för allt detta.
    Hur gammal är du förresten?

• Anonym (nästan lik)

har bara skummat tråden, men sådär håller min sambo på efter snart 5 år sedan skilsmässan.. han betalar inte allt, men säger hon hoppa, så frågar han hur högt. Jag är döless..hon styr våra liv in i minsta detalj..

• Anonym (Mamma)

Låter som att vissa karlar har svårt att säga nej. Eller så vill de helt enkelt inte.
    Jag ahde aldrig kunna leva med en så'n karl.

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???