• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym

Anonym (Mamma)

absolut klart att jag har tänkt på att jag blir en bonus, och något vi pratat om jätte mycket och båda vet presis vad den andre känner inför detta. Jag har redan träffat dottern några gånger och hon och jag går super bra ihop, även om det bara gått 5månader och skulle det ta längre tid skulle dotter vänja sig vid att det bara är hon och pappa och sen helt plötsligt dyker det upp någon i hennes hem och ska bo där, det vet jag inte om hon skulle gilla. Den biten har löst sig kanon.
    Och jo varför kan man inte tänka på det ekonomiska?? Varför ska han få behöva leva knapert, vi vill leva tillsammans så hur länge ska jag ha en lägenhet att förvara mina grejer i tycker du, vad är en rimlig tid? För jag kommer ju vara hos honom jämt ändå, så det kommer ju bara kallas att jag bara sover över där då men gör allt som jag skulle gjort som om jag hade mina grejer där och verkligen bode där med.

• Anonym (nästan lik)

Anonym (Mamma) skrev 2007-07-18 22:17:19 följande:

Låter som att vissa karlar har svårt att säga nej. Eller så vill de helt enkelt inte.Jag ahde aldrig kunna leva med en så'n karl.
    nä, men det är lätt att säga när man inte är i det. jag trodde det skulle gå över.. och det har blivit bättre, men...
  • Anonym

nej det var han som ville separera och han är helt klar med att han inte vill vara med henne. Tror mer han känner skuld och inte vill såra henne mer med att säga att det redan finns en ny i hans liv.

• Anonym (Mamma)

Gud så naivt!
    Så du tycker att det är bättre för ett barn att mamma eller pappa träffar en ny på direkten (en vilt främmande gubbe eller tant, för det är precis vad du är för denna lilla flicka) som flyttar in hos föräldern o barnet, i deras hem? Tror du att det är en trygghet för ett barn?
    Ni ahr träffast ett par gånger du o dottern. ETT PAR GGR!!!! O du tror att ni ahr byggt upp en bra relation av det?
    Gud så dumt. Jag skulle aldrig låta en främmande karl (främmande för min son) flytta in här efter att bara ha träffat min son nå'ra ggr. nej du, det tar sin lilla tid, ett litet barn måste få chansen att vänja sig.
    Jag är själv skilsmässobarn så jag vet vad jag pratar om, o jag är själv separerad från min sons far.
    Sonens far o hans nya flyttade ihop på direkten o hon hade barn innan. Mitt ex o den flickan kom INTE bra överrens - så de borde helt klart ha väntat tills den flickan fick chansen att vänja sig vid sin mammas nya kille, plus hans son.
    Tror att det funkar bättre nu dock, men det är så onödigt att utsätta barn för sådant.

• Anonym

nästan lik

oj oj ja det kommer ju alltid finnas ett band emellan dem, och de har varit tillsammans i 12 år så visst kommer det nog ta ett tag för henne att komma över att han är inte hennes längre.

• Anonym (Mamma)

Du tror inte att det kommer att ta lika lång tid för honom då??
    12 år - det är länge, man hinner knyta starka band.
    Tror att han är en klen karl som känner sig ensammen o är rädd för att leva ensam, o där av har han gått o skaffat nytt fruntimmer med en gång.
    Jag lovar dig TS; han är INTE klar känslomässigt med sitt ex.

• No way

Kunde vatt jag som skrev detta.. Precis så har vi med det

My baby can kick your babys ass!
  • Anonym (nästan lik)

jo, att det finns ett band är ju självklart. men en liten undran, är han redo att binda sig så snart efter ett så långt förhållande?

• Anonym (Mamma)

(nästan lik): ja man undrar ju detsamma...tycker det är idiotiskt, att efter 12 år skaffa en ny med en gång, o dessutom flytta ihop.
    O att tycka att nya tjejen o dottern har fått en fin kontakt efter att ha träffats ett par ggr - det är det dummaste jag har hört.

O att tro att det är bättre för ett barn att låta en ny flytta in med en gång, än att vänta nå'ra år så att det får leva ensam med mamma/pappa, o vänja sig vid den nya respektiven.....ja det är inte ens värt att kommentera.

• Anonym (nästan lik)

min sambo hade varit skild i 1,5 år innan vi möttes, det tog över 3 månader (tills vi var säkra på varann) innan jag träffade hans barn (och därefter var det att tassa på tå), och över 2,5 år tillsammans som par innan vi flyttade ihop. nu kanske det var lite VÄL långsamt, men är det verkligen menat att vara ni, så kan ni ta det lugnt....

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???