• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym

ja det säger jag med snart....-)

• Anonym (qué?)

Detta ska du INTE acceptera!!!!!!!!

• Yaya28

Krånglig sits du sitter i, och tråkigt att det finns ett barn inblandat. Efter att ha läst bitvis av tråden, har inte orkat läsa hela så tycker jag faktiskt inte du ska flytta ihop med honom i augusti. Dels för att han verkar inte färdig med sitt gamla liv. Och du lär inte bli av henne senare heller då dem har barn tillsammans.

Tyvärr så kan vissa människor ställa till det för andra.
    Som nu t.ex han vill separera, men hon klarar inte av att lämna hus m.m då får hon egentligen enligt lag köpa ut honom!
    Men det vill hon inte heller... (hon har inte råd).
    Alla andra kvinnor och män som skiljt sig säljer huset eller så köper den ena ut den andra! Funkar det inte så.
    Det spelar ingen roll om det är barn inblandad i bilden. Det finns ett problem det ska lösas. Barnet ska inte användas som sköld som det känns i detta problem att hon gör.

Och din nuvarande pojkvän måste vara starkare! Ja självklart förstår jag att det tar tid att lämna ett förhållande, att skiljas med mera. Men om han fortsätter att krypa efter hennes pipa så lär han göra det senare också. För att han är rädd att han inte ska få träffa sin dotter. Det finns lagar för sånt.
    Krångligt men det finns lagar.

Tycker du ska ta en ordentlig funderare på om du orkar stå i allt detta tjohej... du själv kommer drabbas i 4:e hand. Eftersom du egentligen inte verkar betyda något i allafall enligt vad jag läst har av några som svarat på din tråd.
    Du är ju "bara" den nya flickvännen. Jag tycker du betyder något och det tycker jag du ska visa. Om ni redan ska flytta ihop i augusti så tycker jag verkligen du ska ställa krav!

Tycker dock han ska ordna upp det gamla innan ni flyttar ihop.

Lycka till...

• Anonym

Ja jag blir helt snurrig av alla svar, men jag känner mig verkligen inte bara som den "nya flickvännen" absolut inte han visar med allt att han vill att det ska vara vi, och jag vet att han inte har några romantiska känslor för henne. Men tror dock aldrig att de kommer lösa alla sina problem hur länge man än väntar. Jo visst finns det lagar men skulle de folja alla dessa så skulle hon sitta i klistret, så hon ska nog vara glad och försöka lite medvilja för att han inte drar det så långt.

• Anonym (oj oj)

Ts att du skriver "en bit över 30. Känns som man pratar med endel barn här. Herregud är man vuxen så vet man nog vad som är bäst för sig själv och min partner vet exakt vad som är bra och inte bra för sin dotter. Tycker det är tråkigt att folk ska veta hur man ska gör och när man ska göra saker. som om man inte vet vad som är bäst för en själv."
    Jag tror att många håller med mig när jag säger att vi försöker att ge dig råd för det låter som att många, inkl mig själv räknat så har vi erfarenhet i situationen som denna. Ta det inte som påhopp se det mer som råd.

• mamma69

TS: ska ni verkligen berätta för han ex i slutet på augusti NÄR du flyttar in?
    Är det inte bättre att vara rak NU? så alla får lite tid att vänja sig vid nya situationen?

Jag skulle nog bli väldigt ledsen om jag som ex o mamma till hans barn fick veta det typ samma dag och både exet o dottern behöver få tid att smälta detta.
    Jag tycker att det borde ju din kille fatta!!!

• Anonym (oj oj)

"Ja jag blir helt snurrig av alla svar, men jag känner mig verkligen inte bara som den "nya flickvännen" absolut inte han visar med allt att han vill att det ska vara vi, och jag vet att han inte har några romantiska känslor för henne. Men tror dock aldrig att de kommer lösa alla sina problem hur länge man än väntar. Jo visst finns det lagar men skulle de folja alla dessa så skulle hon sitta i klistret, så hon ska nog vara glad och försöka lite medvilja för att han inte drar det så långt"

Kopierade in ditt inlägg så du vet var jag refererar till Ts. Jag förstår dig verkligen Ts men för din egen hälsa och för att du själv ska må bra i din nya relation så ta det lugnt.Jag mer dig, ta det lugnt. Du/ni kommer inte ångra det. Om jag kunde ha fått det rådet när jag gick in i en relation som är väldigt likt din så hade jag haft betydligt mycket mindre huvudvärk för det är som tjejerna säger. Det är så mycket mer än vad man tror som dom behöver jobba med. Dom behöver tid att reda ut saker. Bara för att ni vet var ni har varandra och det är jätte bra så kanske det blir problem så hon kommer i en klämd sits och så blir det mer bekymmer för barnet i slutändan än vad som är nödvändigt.

• ElinaNikki

Det låter tyvärr som att han vill ha tillbaks henne, särskilt eftersom han inte berättar om dej. Vaddå hon mår dåligt om han berättar, fy vilken dålig bortförklaring. Den hade då inte jag köpt. Lycka till!

• Anonym (Mamma)

Mitt ex har fortfarande inte, efter 2 år, varken berättat att han har blivit sambo, fått barn eller flyttat 2 ggr.
    Naturligtvis vet jag ju om det ändå numer, men jag fattar fortf inte vad det var han ville dölja eller skämdes över? är man nykär o ska bli sambo osv, då berättar man väl det för folk!!!??? Då smyger man inte med det - isf är det ju ngt som inte står rätt till...

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???