• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym

vi har väl träffats i ca 5månader men känt varandra i ett år.

oj ja ser man på han har nog inte ens tänkt på lagar och regler..

• Anonym

Ni på denna tråden som inte hade accepterat detta, kan det vara så att ni själva inte har någon erfarenhet av seperation med barn inblandat??????
    Barnet måste väl absolut få i alla fall ett halvår-år på sig att vänja sig vid att pappan har en annan kvinna innan ni flyttar ihop. Då ni öppet ska ha ett förhållande och att du då ska finnas med i dotterns vardag.
    Har du träffat dottern?

• Anonym (B.A)

Om det bara är 5 månader sedan de separerade så har inte skilsmässan gått igenom ännu. Det är ju 6 månaders betänketid när man har barn.

Så länge man är gifta är man enligt lag skyldiga att försörja varandra.

• Anonym (oj oj)

oj oj, känner att jag får kalla kårar efter ryggen när jag hör det du berättar. Det känns som att det är mitt liv du berättar om. Jag vet inte vad jag ska ge dig för råd men jag vet samtidigt att ju mer du släpper efter ju mer kommer han att ta. så var det i mitt fall. Han är rädd, det är jag 99 % säker på. Han vill inte tala om för henne att du finns för att annars kanske hon inte låter honom träffa barnet. Det är en jobbig process för honom också att gå igenom. Lämna en familj och bilda en ny. Så han har nog sina funderingar på vad han har gjort och hur han ska hantera detta på bästa sätt. Men var uppmärksam när han säger att han gör det för dottern... i en del fall så är det mycket bekvämlighet med i bilden. Hon måste lära sig att hantera sina räkningar själv.
    Många gånger har jag haft känslan av att vi kanske gick in i förhållandet lite för snabbt. Han var inte redo för en ny relation för annars "gömmer" man inte sin nya.

• Anonym (B.A)
    NailPolish skrev 2007-07-17 21:10:26 följande:
    De är inte alls fortfarande en familj utan de VAR en familj. Och NEJ han ska inte hjälpa fanskapet utan hon får gott klara sig själv och de skall var och en försöka göra det bästa för dottern.Jag hade då aldrig accepterat att min sambo/pojkvän inte berättade om mig. Han får helt enkelt stå för att det gått så kort tid sedan separationen. Är han rädd för henne eller?
    Varför kallar du exet för fula ord? Känner du henne?
  • mamma69

Jag tycker att det låter som dom inte är klara med varandra! vore jag dig skulle jag backa lite och se vad han gör då!
    Kanske slutar han at betala o fixa åt sitt ex eller så har dom för mycket känslor kvar för varandra o kanske får ihop det igen.

Det kanske inte är vad du vill höra, men det kan ju faktiskt vara så, jag hoppas det ordnar sig för dig......

• Anonym (oj oj)

tänkte på en sak efter att ha läst de andra inläggen att du ska nog ta det lugnt. Det rådet hade jag velat ha. Någon som sagt till mig att skynda långsamt i förhållandet. Att han kommer behöva tid på sig, hur lång tid beror på så många omständigheter. Låt honom få avsluta sitt förhållande ordentligt. Han har flyttat ifrån henne men relationen gå ut över så mycket mer. Den stannar inte innnför gräsmattan om du förstår vad jag menar. Han behöver vänja sig vid situationen och det gör du med. Lär känna hans dotter först och se hur du funkar ihop emd henne. Det tar dit dör henne att vänja sig också. Visste jag då hur framtiden såg ut skulle jag skaffat en lägenhet ett an bas att stå på. Ge honom anledning att kämpa lite. Nu går han från det ena till det andra. Det kan kännas romatiskt och allt sådant nu när det verkar som att ni bestämt er för varandra men trots det så behöver han tid.

• Anonym (oj oj)

Det tar dit dör henne att vänja sig också

Jag menar att det tar tid för henne att vänja sig....lite knas med bokstäverna :)

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???