Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

men gud vilka nötter det finns!
    Du får ursäkta TS, men flyttar du ihop med denna man efter så kort tid så är ni lika dumma bägge två.
    Visst, de var aldrig gifta, men de hade uppenbarligen hus ihop, samt en dotter.
    Det är endast 5 (!!) månader sen de separerade, o de har helt klart ännu mkt att ordna upp.
    Visst kan det tyckas märkligt att han betalar hennes räkningar - men de har ändå nyligen varit livskamrater/själsfränder, så det är ju kanon att han ställer upp så länge det går. vem vet, han kanske tänker på barnet? Det finns faktiskt föräldrar som separerar som vänner - o din karl o hans ex kanske är ett sådant föräldrapar?

Jag tycker du verkar väldigt naiv som går med på att flytta in hos din kille för att det är den bästa lösningen ekonomiskt. För vem då??? Det är väl inte dig han tänker på??
    Hur blir det med dottern - du blir bonusmamma, har du tänkt på det?
    Det kanske är bättre att pappan o mamman får leva separerade först, o dottern får vänja sig vid det, innan det flyttar in en ny kvinna hos pappa?

Jag tycker det är enbart tragiskt att vuxna människor inte kan leva ensamma o se sitt barns bästa, utan istället måste flytta ihop med någon ny det första de gör.

• Anonym (Mamma)

Det gör han ju klokt i, din karl, att inte dra in advokater o grejer det första han gör.
    Jag tror att alltihop är för färskt bara, att de båda behöver bo på varsitt håll ett tag för att få distans till hela situationen.
    tro mig jag vet - o jag dejtar numer aldrig nyseparerade män!

• Anonym (Mamma)

ja o smyger han med dig dessutom så är han definitivt inte redo för ett nytt förhållande.
    Jag hade aldrig accepterat att min nya kärlek smög med mig, jag skulle känna mig jättesårad o kränkt.

Nä du TS, låt killen din o hans ex separera i lugn o ro - fortsätt ha kontakt med honom, men gör för guds skull inget förhastat! Tänk på barnet - o fundera på ifall du verkligen är redo för allt detta.
    Hur gammal är du förresten?

• Anonym (Mamma)

Låter som att vissa karlar har svårt att säga nej. Eller så vill de helt enkelt inte.
    Jag ahde aldrig kunna leva med en så'n karl.

• Anonym (Mamma)

Gud så naivt!
    Så du tycker att det är bättre för ett barn att mamma eller pappa träffar en ny på direkten (en vilt främmande gubbe eller tant, för det är precis vad du är för denna lilla flicka) som flyttar in hos föräldern o barnet, i deras hem? Tror du att det är en trygghet för ett barn?
    Ni ahr träffast ett par gånger du o dottern. ETT PAR GGR!!!! O du tror att ni ahr byggt upp en bra relation av det?
    Gud så dumt. Jag skulle aldrig låta en främmande karl (främmande för min son) flytta in här efter att bara ha träffat min son nå'ra ggr. nej du, det tar sin lilla tid, ett litet barn måste få chansen att vänja sig.
    Jag är själv skilsmässobarn så jag vet vad jag pratar om, o jag är själv separerad från min sons far.
    Sonens far o hans nya flyttade ihop på direkten o hon hade barn innan. Mitt ex o den flickan kom INTE bra överrens - så de borde helt klart ha väntat tills den flickan fick chansen att vänja sig vid sin mammas nya kille, plus hans son.
    Tror att det funkar bättre nu dock, men det är så onödigt att utsätta barn för sådant.

• Anonym (Mamma)

Du tror inte att det kommer att ta lika lång tid för honom då??
    12 år - det är länge, man hinner knyta starka band.
    Tror att han är en klen karl som känner sig ensammen o är rädd för att leva ensam, o där av har han gått o skaffat nytt fruntimmer med en gång.
    Jag lovar dig TS; han är INTE klar känslomässigt med sitt ex.

• Anonym (Mamma)

(nästan lik): ja man undrar ju detsamma...tycker det är idiotiskt, att efter 12 år skaffa en ny med en gång, o dessutom flytta ihop.
    O att tycka att nya tjejen o dottern har fått en fin kontakt efter att ha träffats ett par ggr - det är det dummaste jag har hört.

O att tro att det är bättre för ett barn att låta en ny flytta in med en gång, än att vänta nå'ra år så att det får leva ensam med mamma/pappa, o vänja sig vid den nya respektiven.....ja det är inte ens värt att kommentera.

• Anonym (Mamma)

Som (nästan lik) skriver, så måste man ta det lugnt när det gäller små barn (o även stora).
    6 månader är ingen lång tid att ha varit separerad, men så länge har inte du o hans dotter umgåtts antar jag?
    Som ovan skriver så måste man ju först bygga upp en relation på egen hand, SEn sakta men säkert lära känna barnet, o tro mig; det tar längre tid en ett par ggr att få ett barn att känna sig tryggt med en person.
    Visst, det går säkert jättebra när ni träffas - du o dottern leker säkert glatt ihop, hon är ju bara 2,5 år.
    Men för den sakens skull är det inte sagt att dottern vill att denna främmande, lekfulla kvinna (dvs du) ska flytta in i hennes hem. O sova i hennes pappas säng, där jag antar att även hon sover ibland.

Självklart skulle inte din partner låta dig flytta in om han ansåg det olämpligt, men han verkar enbart rädd för att vara ensammen enligt min åsikt.
    Jag har haft likadana karlar efter mig, nyseparerade med barn som har velat flytta ihop med mig på en gång.

• Anonym (Mamma)

Oj, du låter som en naiv 20-åring, det var därför jag undrade TS.

men du har uppenbarligen inga barn själv. O hade du haft det, hur tror du att DE hade känt om mamma hade låtit nya karlar flytta in om vartannat?

• Anonym (Mamma)

Men ni har fortf bara träffats ett par ggr. Det är inte mkt.

Du diskuterar så dumt, så jag vet inte vad jag ska säga.

Hur hade DU känt dig, om du hade varit liten, om din mamma hade låtit en för dig vilt främmande karl flytta in?? hade inte du föredragit att du o din mamma hade fått lite egentid efter dina föräldrars separation? O att hon sedan introducerar sin nya lugnt o försiktigt, för att se om en vardag er 3 emellan kommer att fungera?

• Anonym (Mamma)

(nästan lik): det var inte menat som ngt påhopp mot dig, ang att TS ej har några egna barn. men finns det barn med i bilden så är det bra att vara vettig o ta det lugnt - precis som du!

• Anonym (Mamma)

Bara att hålla med senaste Anonym. Att komma så fort efter deras separation o börja ställa krav o ha funderingar - vem är du att ha rätt till det??
    En urusel pappa hade lämnat sitt ex o dotter på bar backe (det gjorde min sons far) så det är väl jättebra att han hjälper till, speciellt när det gäller ett hus som de har köpt gemensamt. Det är även hans dotters hem, men det kanske du har glömt??

Du har ingen som helst rätt att komma o ställa krav efter ett 12 år långt förhållande som har resulterat i både hus o barn - du får vackert vänta tills din kille har ordnat upp allt med föredettan.

• Anonym (Mamma)

Ja, väldigt dumt att starta en tråd o be om råd, o så blir du ilsk när inte folk tycker som du.

Omoget, som allt annat du skriver.
    Du får ursäkta, men så tycker jag.

Det är självklart jättefint att du har haft en styvpappa i många år, men ta o fråga din mamma om inte din styvpappa träffade dig mer än "ett par ggr" innan han tog sitt pick o pack o flyttade in.

• Anonym (Mamma)

Det brukar låta så TS.
    Mitt ex har dragit samma vals för sin nya. Att det var HAN som gjorde slut, o att JAG är en svartsjuk ragata.
    Vilket inte alls stämmer, för det var jag som tog vår son o flyttade ifrån honom - men det är en helt annan historia.

Klart din kille säger att det är gamla frugan som inte ahr kommit över honom.
    Vilket iofs inte vore så konstigt heller, för 5 månader är ingen lång tid om man har levt 12 år tillsammans. det blir en omställning.

• Anonym (Mamma)

Har du ens pratat med din killes ex? Har du träffat henne? Klart din kille målar upp en taskig bild av henne -  så där av menar jag att du inte ahr någon som helst rätt att komma o be henne att "ta sig i kragen".
    Fattar du vilken stor förändring det är att separera efter 12 år, då man har gemensamt hus o barn osv???

• Anonym (Mamma)

(haloo) Men vi har bara hört TS version av det hela, o jag tror inte att hon har träffat exet, eftersom de smyger med föhållandet.
    Där av tycker jag att det är mkt dumt att döma exet efetr så'n kort tid.

• Anonym (Mamma)

TS: men vad har ditt arbetsliv o frånvaro av semester med din killes ex att göra?? är du avundsjuk??

• Anonym (Mamma)

Har ni frågat dottern om hon tycker att det är positivt??
    kanske bättre att vänta ett år eller två tills hon är lite större? Varför har ni så bråttom - förutom att hans ekonomi blir bättre?

• Anonym (Mamma)

Men du har ju gnällt på henne tråden igenom, att hon bestämmer över dottern o att hon bara ber din kille om pengar.
    Nå'n måste ju ha berättat det för dig eftersom du inte har hört eller sett det själv.
    Kanske bättre att du presenterar dig för hans ex, o tillika din bonusdotters mamma, så kanske du får en annan syn på henne, än bara det som din kille har berättat.
    För har/ska ni flytta ihop så måste ni ju naturligtvis berätta det för henne, så att även hon kan förklara för dottern o hjälpa henne att vänja sig.

Nu lämnar även jag denna tråd, tack o go'natt Sverige.

• Anonym (Mamma)

Mitt ex har fortfarande inte, efter 2 år, varken berättat att han har blivit sambo, fått barn eller flyttat 2 ggr.
    Naturligtvis vet jag ju om det ändå numer, men jag fattar fortf inte vad det var han ville dölja eller skämdes över? är man nykär o ska bli sambo osv, då berättar man väl det för folk!!!??? Då smyger man inte med det - isf är det ju ngt som inte står rätt till...

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???