• Anonym

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Min sambo gör allt för sitt ex, tex betalar ALLA hennes räkningar, för hon har inte börjat jobba heltid sen de separerade och hon vill bo kvar i huset och hon har inte råd att betala det själv. Hon går inte med på att sälja huset och har även inte råd att köpa ut honom, så hon ska få bo kvar där och han inte få ett spänn(tills hon vill sälja vilket kan ta 50år),han ska sälja hennes bil och skaffa henne en ny för hon ska ha råd. Han får inte välja när hans ska se sin dotter det gör hon.Han har inte "vågat" berätta att han har träffat en ny för det är bara typ 5mån sen de flyttade isär. han säger att han gör allt detta för sin dotter, för har mamman det dåligt så får dottern det dåligt. Jag har inte sagt ett ord och försökt vara förstående, men ärligt så vill jag bara skaka om honom och säga vad håller du på med!!!??? Tycker ni det är ok att han hjälper henne så mycket?, för att det är så kort tid efter separationen? Ska jag bara tiga och se vad som händer?

• Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???
  • Anonym (bara jag)

Verkar som om att hans X har väldigt stor makt över han.. samt att han har dåligt samvete för att de gått ifrån varandra. Tror att han gör det mest för att hans dotter ska ha det bra. Hon får ju reda på att ni träffats förr eller senare ändå. Blir det bättre då tror han? Det kan ju bli lika illa då. Att mamman inte har det bra osv. Hur länge ska han hålla på så här? Ska han göra så när och om ni flyttar ihop? Tycker du ska prata med honom om detta absolut.

• Anonym

Ingen aning hur länge han har tänkt hålla på så här, jag känner som att jag inte har något med "deras" liv att göra så vågar inte ifråga sätta något. Kanske för att vi inte har varit ett par så länge och deras separation tydligen inte är totalt över. Men ja som du sa så verkar han vara "rädd" för något eller som om hon har någon makt över honom. Klart hon inte tänker skynda sig att börja jobba heltid om han betalar för henne (och sig själv)Hon har tom tagit extra semester(obetald) för att få lite lungn och ro!!!!hon ansåg sig vara stressad!

• Anonym (bara jag)

Förstår precis vad du menar med att inte ha något med deras liv att göra. Känner samma sak när min man pratar med sitt X, fast han försörjer ju inte henne då. Jaa de är ju stressande att gå hemma ju.. Han känner säkert en sort skyldighet att hjälpa henne, men det får inte gå till överdrift.

• Anonym

Klart han känner att han har skyldighet att hjälpa henne. De har köpt hus, fått barn och varit (eller fortfarande är) en familj.

• Anonym

Det är väl jättebra att hon tagit extra semester så att hon kan vara med dottern och må bra. Det är slitigt att vara ensamstående med barn i hus.

• Anonym

ok, jag fattar det men hon verkar inte vilja hjälpa sig själv. jag menar de har ju separerat och han har gått vidare och inlett ett annat förhållande, hur länge ska man hänga kvar i det gamla förhållandet? Vi har just nu ett förhållande på distans och jag har plander på att flytta till honom om ca 1 månad, men känner faktiskt att då vill jag att vi har ett förållande för oss själva och inte 3 av oss. Jag har tom betalt en hyra för honom för att han inte klarar av att betala både hennes och sina räkningar. Jag förstår att han vill sitt barns bästa och kommer i fortsättningen betala under håll för henne, men varför ska han betala underhåll till mamman med? och göra tjänster åt henne?

• Anonym (bara jag)

De VAR en familj, han bor inte där längre.. det e ungefär som om att jag skulle kräva att mitt X skulle betala hyran här bara för att vi var en familj.. hallå.. säger inget om underhåll, men att betala allt.. hmm de e lite väl häftigt.

• Anonym

NailPolish

ja presis så tycker jag med att de lever faktiskt skilda liv nu.

• Anonym

Varför ska hon gott klara sig själv????? De är väl två som har försatt sig i situationen. Man kan inte tro att allt ansvar försvinner samma dag som man flyttar.

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???