Inlägg från: Anonym (bara jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara jag)

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

Verkar som om att hans X har väldigt stor makt över han.. samt att han har dåligt samvete för att de gått ifrån varandra. Tror att han gör det mest för att hans dotter ska ha det bra. Hon får ju reda på att ni träffats förr eller senare ändå. Blir det bättre då tror han? Det kan ju bli lika illa då. Att mamman inte har det bra osv. Hur länge ska han hålla på så här? Ska han göra så när och om ni flyttar ihop? Tycker du ska prata med honom om detta absolut.

• Anonym (bara jag)

Förstår precis vad du menar med att inte ha något med deras liv att göra. Känner samma sak när min man pratar med sitt X, fast han försörjer ju inte henne då. Jaa de är ju stressande att gå hemma ju.. Han känner säkert en sort skyldighet att hjälpa henne, men det får inte gå till överdrift.

• Anonym (bara jag)

De VAR en familj, han bor inte där längre.. det e ungefär som om att jag skulle kräva att mitt X skulle betala hyran här bara för att vi var en familj.. hallå.. säger inget om underhåll, men att betala allt.. hmm de e lite väl häftigt.

• Anonym (bara jag)
    Anonym skrev 2007-07-17 21:16:02 följande:
    Varför ska hon gott klara sig själv????? De är väl två som har försatt sig i situationen. Man kan inte tro att allt ansvar försvinner samma dag som man flyttar.
    Vi vet ingenting om varför de gick ifrån varann..och är det rätt att han ska betala för ett hus han inte bor i bara för att Xet är lite lat för att jobba?? Han har dock ett ansvar för dottern.. men det är inte att betala alla Xets räkningar.. utan underhåll.
Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???