• xxmeyaxx

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

Detta är en medlemstråd för oss röda/gröna människor som oroar oss för den blå politiken och hur den kommer att påverka oss. Här kan vi lufta av oss och stötta varandra när det gäller de kommande fyra åren.

Detta är alltså ingen debattråd, utan det är endast en tråd för att stötta varandra..

En rörelse i ögonvrån.
  • Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.
  • Springsteen

Fler papper... två inbetalningskort... känns tryggt att facket har haft den kontrollen på akassan.. nu känns de som att man måste ha den själv... O jag har ärligt talat inte intresserad av såna frågor (kan väl bli om jag skulle behöva a-kassan.. men har aldrig behövt den.. men tryggt att ha den där)

MSI skrev 2007-01-04 16:05:15 följande:
    Springsteen: Försvårar hur då?
  • MSI

Springsteen: a-kassan är fristående ifrån facken.

• MSI

mulena: "Sen hörde jag också att de ska dra in biståndet till u-länder."

Biståndet ligger kvar på 1% av BNP, precis som föregående budgetar.

Förutom detta bistånd så skänks ytterligare 250 miljoner till världsbanken.

• mulena

jag hörde om det på nyheterna på TV igår.

Just nu orkar jag inte debatera med dig MSI, eftersom den här tråden inte är till för det.

Orkar inte heller leta efter källor till dig, men jag litar på Aktuellt och där sa de att biståndet kommer att frysas ett tag, eftersom regeringen ska omorganisera biståndet. Det innebär att många fattiga i asien bl.a. kommer att få mindre bistånd, knappt något från sverige den här tiden.

Jag ser det som ännu en täckmantel för att spara pengar till skattesänkningarna.

• MSI

mulena: "Just nu orkar jag inte debatera med dig MSI, eftersom den här tråden inte är till för det. "

till skillnad mot dig har jag inte debatterat någonting alls i den här tråden. Jag har enbart presenterat fakta.

• mulena

CuteElliz

ja, vad tycks?
    Det var på TV-nyheterna också, där var det några kvinnor med utlänsk påbrå som de frågade vad de tyckte, de var arbetslösa och de såg helt nedslagna ut. Hur lätt är det för muslimska kvinnor (med huvud-duk) att få jobb?
    Det sjuka är att de som åter igen drabbas är de som har svårt att få jobb. Det är ju inte deras fel att de inte får jobb, utan samhällets fördomar. Det spelar ingen roll hur mycket jobb det finns, om de endå inte får jobb. Jag tycker det är mycket orättvist mot dessa grupper.
    Det ska bli intressant att se hur många socialbidragstagare det kommer att finnas efter 3 år med denna politik.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=602417&previousRenderType=6

• xxmeyaxx

Idag har jag börjar fundera extra mycket på en viss sak.. Men det är inte alliansens fel..
    så det kanske är OT?

Ironi är något jag älskar. Ta inte allt så allvarligt, okej?
Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.