• xxmeyaxx

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

Detta är en medlemstråd för oss röda/gröna människor som oroar oss för den blå politiken och hur den kommer att påverka oss. Här kan vi lufta av oss och stötta varandra när det gäller de kommande fyra åren.

Detta är alltså ingen debattråd, utan det är endast en tråd för att stötta varandra..

En rörelse i ögonvrån.
  • Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.
  • mulena

Springsteen

ja, som så många andra av högerförslagen. Ibland känns de bara som ett gigantiskt expriment.

• Springsteen

mmm... fast de är väl de politiker är bäst på (både röda o blåa i o för sig ) att prata om saker de inte vet ett skit om och sen slänga sig med fina ord o uttryck som effektivisera och spara pengar...

• Silverstream
    MSI okej, känns lite tidig. Mne man får vä försöka vara hemma så länge som möjligt
  • Springsteen

Fick brev på posten häromdagen om att jag nu måste betala 2880kr per år till akassan utöver fackavg... de är ganska mycket pengar... Innan så ingick de i vår fackavg...

• CuteElliz

springsteen: tycker de e så dåligt att höja avgifterna...

allt detta me a-kasseförändringarna syftar ju till att få folk att gå ur facket för de blir för dyrt o då kommer de ju inte finnas ngn organisation som ser till arbetarnas rättigheter o krav... de ska inte vara rätt att göra så enligt grundlagen... bara för att minister reinfeldt o co tjänar multum i regeringen så innebär de inte att alla i hela sverige gör de...

• MSI

CuteElliz: det ska inte finnas någon koppling mellan a-kassa och fackförening överhuvudtaget.

• Springsteen
    MSI skrev 2007-01-04 13:20:01 följande:
    CuteElliz: det ska inte finnas någon koppling mellan a-kassa och fackförening överhuvudtaget.
    Förstår inte varför... försvårar för oss???
  • Molnet

Men alltså, som student är det ingen mening att vara med i a-kassa öht då? Jag menar, om man ändå inte har rätt till a-kassa efter avslutade studier varför betala multumavgiften man egentligen inte ens har råd med under studietiden? Eller har jag fattat det fel?

Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.