• xxmeyaxx

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

Detta är en medlemstråd för oss röda/gröna människor som oroar oss för den blå politiken och hur den kommer att påverka oss. Här kan vi lufta av oss och stötta varandra när det gäller de kommande fyra åren.

Detta är alltså ingen debattråd, utan det är endast en tråd för att stötta varandra..

En rörelse i ögonvrån.
  • Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.
  • Nbottning

" Individen ska bekosta så mycket som möjligt själv."

Brukar ta trafikförsäkringen som ex.

Den ska höjas eftersom den är subvensionerad idag.

Resultat: De som är fattiga och beroende av bil löper större risk att få en räkning de inte mäktar med, hoppar över och vips har man en bil som är oförsäkrad.

Låter ju inte så farligt tills du trots detta tar bilen till jobbet, krockar och blir satt i skuld resten av livet kanske.

Ett dåligt val, individens eget fel, visst så kan tyckas. Men varför hela tiden glesa maskorna i skyddsnätet?

Har man stålar tänker man väl inte ens att en trafikförsäkring kan vara en tung utgift.

• mulena

Molnet

ja, detta med simhallarna och friskvård för folket. Jag tycker att det ska vara billigt att gå på simhall. då skulle samhället spara pengar, eftersom fler får en bättre hälsa och kondition.

nu är det svindyrt att gå och simma. tråkigt för de familjer som har dålig ekonomi.

Om man höjer priser på simhallar och motion så minska hälsan i landet. Det innebär större utgifter inom sjukvården på lång sikt.
    läste här:
    www.city.se/index.jsp

• CuteElliz

måste bara ge ett exempel på pris i simhall... jag o en kompis skulle gå o simma me ena syrrans son... väl där betalar jag för mej o kompisen o kompisen frågar sen om han också kostade o pekade på syrrans son... jaa, säger hon i kassan då... han e ett år ffs...!!! de ska inte kosta lika mycke som för en ungdom för honom att få bada...!!!! jag la ut ca 60 :- för att vi skulle få bada en stund me honom...!!!! hade tyckt att de va en sak om jag o kompisen kostat 30 :- st o han fått gå gratis... men han gick som ungdom...!!!!

• MrsL

mulena:" jag tycker att detta är ganska orättvist mot kvinnor, eftersom det i regel är kvinnor som är gravida, föder barn, är hemma längst och även är hemma med barnen om de blir sjuka."
    I regel? Du menar att det finns undantag?

Skojar bara lite med dig, det såg så roligt ut bara. Men jag förstår precis hur du tänker!

Ta inte allt så f*rbannat allvarligt....
  • xxmeyaxx
    CuteElliz skrev 2007-01-03 09:52:20 följande:
    nåja... de e just därför nya regeringen har så bråttom me sina vallöften...!!! haha... för om dom uppfyller alla skamliga vallöften nu så kanske folk glömmer bort de till nästa val... tror dom iaf... men icke...!!!! de e nog många som ångrar sig o röstar rött nästa val...!!!!
    Jag kommer inte glömma.
    En rörelse i ögonvrån.
  • Silverstream

Tack för all info
    Verkar ju tyvärr som det kommer bli tuft att var hemma med bebben Fundersam
    Känns som lite dubbelmoral att dom vill att vi ska föda fler barn, men att vi inte kan vara hemma och ta hand om dom sen. Hur gammal måste ett barn vara för att få gå på dagis?

• MSI

Silverstream: "Hur gammal måste ett barn vara för att få gå på dagis?"

1 år enligt skollagen (vissa undantag finns, men normalt är det 1 år som gäller)

• MSI

mulena: "Detta är alltså ingen debattråd, utan det är endast en tråd för att stötta varandra.."

• Springsteen
    mulena skrev 2007-01-03 19:14:52 följande:
    det var så kul att läsa hur rektorena tog emot fp:s förslag om svenska i skolan :sydsvenskan.se/malmo/article207266.eceVarför är FP alltid ute och cyklar? De har ju ingen verklighets uppfattning alls.
    De är ju det att de inte har sett verkligheten.. säkert nån som bara hört nån klaga o sen gör en hel motion för de...
Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.