xxmeyaxx
ja, jag håller med, även om jag vet att hon inte är rätt för posten, så tycker jag att många anklagelser har varit orättvisa mot henne.
Exempelvis är Toblerone-affären ingenting jämfört med vår nya fina finans minister Anders Borg och vad han har gjort. Han har ju haft en polsk kvinna anställd svart hemma, som inte ens hade arbetstillstånd i Sverige
citat:
"Anders Borg ändrar sig om städhjälp. Finansministern ändrar de uppgifter han tidigare lämnat om sitt användande av svart
städhjälp. Enligt Sveriges Radios Ekoredaktion medger
nu finansministern att han använt sig av städhjälpen under längre tid ? fram till 2001, inte 1999 som han sagt.
I Expressen berättar en polsk kvinna, som saknar arbetstillstånd, om hur hon arbetat hos finansministern.
Enligt henne har hon arbetat hos ministern fram till 2004.
? Jag borde ha skött detta annorlunda, säger Borg till
Expressen. TT Finansministern velar.
?Jag borde ha kontrollerat att hon hade arbetstillstånd i Sverige.?
Jag tycker det är ett mycket värre brott att utnyttja människor, som inte har några som helst skydd, pension, ingenting. Hon kan inte ens sjukskriva sig.
Det jag sett av den nya regeringen, så verkar hälften ha just begått såna brott, vilket är långt mycket värre, än att köpa en Toblerone till sina barn på fel kort.
men om man bortser från det, så tycker inte jag att Mona är rätt person för posten som partiledare för S, men jag tror inte det blir hon endå. Hon har för många motståndare i politiken, även i partiet.
äh, det är bara att vänta och se.
Det är ju trots allt inte därför man röstar på sitt parti, alltså för att partiledaren verkar bra, snygg eller en trevlig prick,
utan det är ju för politikens skull.