Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

jippie...!!!!!!!!!! självfränder...!!!!!!!!!!!!!!!

• CuteElliz

nåja... de e just därför nya regeringen har så bråttom me sina vallöften...!!! haha... för om dom uppfyller alla skamliga vallöften nu så kanske folk glömmer bort de till nästa val... tror dom iaf... men icke...!!!! de e nog många som ångrar sig o röstar rött nästa val...!!!!

• CuteElliz

måste bara ge ett exempel på pris i simhall... jag o en kompis skulle gå o simma me ena syrrans son... väl där betalar jag för mej o kompisen o kompisen frågar sen om han också kostade o pekade på syrrans son... jaa, säger hon i kassan då... han e ett år ffs...!!! de ska inte kosta lika mycke som för en ungdom för honom att få bada...!!!! jag la ut ca 60 :- för att vi skulle få bada en stund me honom...!!!! hade tyckt att de va en sak om jag o kompisen kostat 30 :- st o han fått gå gratis... men han gick som ungdom...!!!!

• CuteElliz

springsteen: tycker de e så dåligt att höja avgifterna...

allt detta me a-kasseförändringarna syftar ju till att få folk att gå ur facket för de blir för dyrt o då kommer de ju inte finnas ngn organisation som ser till arbetarnas rättigheter o krav... de ska inte vara rätt att göra så enligt grundlagen... bara för att minister reinfeldt o co tjänar multum i regeringen så innebär de inte att alla i hela sverige gör de...

• CuteElliz

haha... de har många brister i denna nya regering... o håller fullständigt me ang mona sahlin... jag tycker bara inte om henne...!!! så enkelt e de bara... den ultimata partiledaren vore margot wallström, OCH jag hoppas fortfarande att hon ska ändra sig... tror hon skulle vara den kraft inom partiet som de skulle behöva...

• CuteElliz

nee... men hoppas går ju... de e den enda som jag tycker e vettig till partiledarposten... mona har en viss förmåga att tabba till de... inte bara för tobleronen nu utan även en del annat... o hon utstrålar inte den energin jag vill att en partiledare ska göra... jämtin va me o beslutade om att bojkotta palestina pga att hamas vann valet... nuder känns bara inte lockande... vilka e de mer..??

• CuteElliz

vet ju inte så mycke om wanja... men bara hon har den speciella energin de där "it" som inte går att sätta fingret på så kanske... messing... kommer inte ihåg vem de e ens en gg så då lär de inte vara bra vibbar... haha... skämt åsido... vet faktiskt inte... går de hitta ngn stans va just messing har gjort för ngt under sin ministerperiod..??

• CuteElliz

Molnet: jag tycker också att tobleroneaffären e en småsak... o hon må vara kompetent men för mej så känns hon inte som den person som kan göra att sossarna får ett starkt val... de e nog mest därför...

• CuteElliz

Molnet: för mej känns hon bara inte övertygande... hon e säkerligen en mycke duktig kvinna, men inte ngn övertygande sådan... när jag hör henne prata i ngn debatt vill jag bara skrika till henne o läsa på ordentligt innan... medan de finns många andra som faktiskt e kompetenta och övertygande... de e bara de jag har emot sahlin...

• CuteElliz

mulena: problemet e att de tror att de hjälper arbetslösa genom försämringar för dem för då kommer att ta tag i att söka jobb o fixa ett snarast möjligt... o då har de ju hjälpt dem...!!!!

Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.