• xxmeyaxx

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

Detta är en medlemstråd för oss röda/gröna människor som oroar oss för den blå politiken och hur den kommer att påverka oss. Här kan vi lufta av oss och stötta varandra när det gäller de kommande fyra åren.

Detta är alltså ingen debattråd, utan det är endast en tråd för att stötta varandra..

En rörelse i ögonvrån.
  • Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.
  • MrsL

Var det inte grundlagsstridigt, det där förslaget med a-kassorna?

Ta inte allt så f*rbannat allvarligt....
  • ThisBabyHasATemper

Pju! Jag tror jag hittat rätt!

Jag blir också förannad varenda gång jag läser och hör om de skitförslag som ges... Folkpartiet vill förbjuda alla andra språk utam svenska i skolan (malmö) och vad säger man? Ännu ett dumt skitförslag i i raddan.

• Springsteen

åhh tack för inbjudan!!! återkommer lite senare

• solida

Det här med svenska i skolan... Jag har inte riktigt hört förslaget, bara läst rubriken och hört från nån på radion att fp vill att alla skolor i sverige ska ha svenska som officiellt språk... Stämmer det???? Hur ska det i så fall gå med fina diplomatungars skolor, typ franska skolan, tyska skolan och alla engelskspråkiga skolor? Eller gäller det bara för de "dåliga språken", typ icke-europeiska sådana? Nån som vet?

• MrsL

Jag för min del tycker det är märkligt att svenska inte är officiellt språk i Sverige! Men det är ju inte Alliansens fel...

• Molnet

Jaha och vad är poängen med svenska som officiellt språk undrar jag Är folkpartiet rädda att folk ska bli ointegrerade om de börjar snacka engelska eller franska?

• MrsL

Men Molnet, tycker du inte att det är lite märkligt att svenska inte är vårt officiella språk?

• solida

Mrs L> ja, det tycker jag också. Det är ju så i alla andra länder. Jag tycker man borde göra svenskan till officiellt språk men det behöver ju inte betyda att man förbjuder utbildningar på andra språk! Och att man ska göra svenskan till officiellt språk i Sverige handlar ju mer om att bevara svenskan, inte att diskriminera dem som pratar andra språk.

• xxmeyaxx

Jag tänker mycket nere i Malmö osv. Förbjuda andra språk än svenska?
    I Malmö, där det bor så mycket folk med andra nationaliteter.

Ska dom inte kunna prata sitt eget språk med sina egna syskon i skolan?

En rörelse i ögonvrån.
Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.