• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Det beror väl i vilket samband du påpekar att kvinnor agerar icke rationellt eller hur? Om du gör det gör det för att underminera kvinnors tankar, åsikter, känslor ja då är det misogynt. Om det är för att belysa skillnader och likheter mellan kvinnor män är det en annan sak. Då är det samma sak som att säga att män är överrepresenterade som gärningsmän av grova brott.

• ClumsySmurf
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-10 18:41:11 följande: #7443
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 23:38:21 följande:

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? 

förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män? Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/utbildning-jobb-och-pengar/utbildningsnivan-i-sverige/

men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga. Det vet ju alla blue pill foliehattar på flashback. oavsett vad kvinnor gör eller inte gör blir dessa stackars män offer för kvinnor.

"Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? "

inte vad jag vet så det är därför jag frågat flera gånger.

"förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män?"
    men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.
    "Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad."

Du får gärna förklara varför jag ska förklara något jag aldrig påstått.

"men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga."

Var tolkade du in att kvinnor som känner sej odugliga och inte sex gör männen odugliga?
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-10 19:19:27 följande:

"Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? "

inte vad jag vet så det är därför jag frågat flera gånger.

"förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män?"
    men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.
    "Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad."

Du får gärna förklara varför jag ska förklara något jag aldrig påstått.

"men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga."

Var tolkade du in att kvinnor som känner sej odugliga och inte sex gör männen odugliga?
    Det är du som väljer att dra paralleller eller hur? Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken?
    nej precis. så varför är det då ens relevant att bjäbba med 715 följdfrågor á la *bevisa att misogyni är enda orsaken* när det inte ens är vad som sagts. eller hur? Så varför ens fråga efter bevis på ett påstående som inte ens yttrats? är inte det att fultolka eller misstolka? välj själv vilket du föredrar
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 02:19:04 följande:
    Det är ju det jag säger. Du nämner kändisar som råkar vara misogyna. Hur kan det appliceras på incels? Älskar kvinnor misogyna incels? 
    De råkar inte vara det. De är mer misogyna än vad incels är och det gör inte att de blir bortvalda, alltså har du fel.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-10 16:43:23 följande:
    Jämför du dig med Russel Brand nu?

har jag skrivit att misogyni är enda orsaken? Eller en bidragande orsak? Läsförståelse tack.

vissa kvinnor är groupies, vissa män är groupies. Vilken man hade tackat nej till Victoria Silvstedt, Pamela Andersson, Megan Fox etc även om dessa hade varit misogyna manshatare? de flesta män (inte alla) hade nog ändå valt lite rajtantajtan med någon av dessa. Eller hur! Det kommer alltid finnas fåtal som attraheras av kändisskap och kanske själva vill bli kända genom sitt agerande. så att jämföra misogyna män med Russel Brand säger inget alls.

varför är det svårt att förstå att en man som är reko, med god människosyn och står upp för rättigheter, friheter och jämställdhet är de män som attraherar flest kvinnor i syfte relationsskapande och familjebildande. varför är det så svårt att bli en sån man?
    Nej, jag tror de flesta män hade föredragit en anonym kvinna vilken dag som helst framför någon av de kändisarna. Män fungerar inte så att de dras till kändisar.

Ni pratar om att misogyna män blir bortvalda och jag har genom flera exempel kunnat motbevisa er att det inte stämmer. Varför fortsätter ni att hävda det när det inte är sant?

Det är inte svårt att vara en reko man med god människosyn. De allra flesta mindre attraktiva män är det, men det minskar inte risken för att de ska bli incels.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-11 21:52:35 följande:
    Nej, jag tror de flesta män hade föredragit en anonym kvinna vilken dag som helst framför någon av de kändisarna. Män fungerar inte så att de dras till kändisar.

Ni pratar om att misogyna män blir bortvalda och jag har genom flera exempel kunnat motbevisa er att det inte stämmer. Varför fortsätter ni att hävda det när det inte är sant?

Det är inte svårt att vara en reko man med god människosyn. De allra flesta mindre attraktiva män är det, men det minskar inte risken för att de ska bli incels.
    Ja, så är det.

Det är synd att det finns de som kommer med fullständigt orealistiska påståenden om män och kvinnor bara för att det ska vara lika. 

Män vill inte ha Pam Andersson och Victoria Silvstedt för att de är kändisar utan för att de är snygga.

Det är det som är skillnaden på män och kvinnor. Kvinnorna får männen baserat på sitt utseende. Männen får kvinnorna baserat på sitt kändisskap. Männen kan se ut som fågelholkar och ändå ha mängder av kvinnor efter sig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-11 21:45:58 följande:
    De råkar inte vara det. De är mer misogyna än vad incels är och det gör inte att de blir bortvalda, alltså har du fel.

Du verkar inte förstå vad jag menar. Män som inte ser kvinnor som mänskliga varelser dvs den sortens misogyni filtrerar bort sig själva direkt. Skulle påstå att många incels är på det sättet. Har någon en åsikt att kvinnor ska fördelas på olika sätt genom sexkvoter och droger till kvinnor är det ganska tydliga tecken på en man som ser kvinnor som saker. Kvinnor vill inte bli objektifierade. Borde vara självklarheter. Vem skulle vilja bli reducerade till ett kön som bara är intressant för en sak? 

Jag rådde tidigare incels att skaffa kvinnliga vänner. Tydligen var det ett dåligt råd eftersom kvinnor uppenbarligen bara har ett syfte för en incel.

Tror att vissa män utgår från sig själva när dom tror det. Inceln har nog inget emot att vara eftertraktad på grund av hans kön. Enligt min erfarenhet så gäller det inte kvinnor, varför är det så komplicerat att empatisera eller se saken från kvinnors perspektiv? Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen. Varför? stärks Självbilden av att ignorera det kvinnor skriver för att misogyniteten är så hårt rotat? Känns narcissistiskt.

Andra typer av misogyni behöver inte nödvändigtvis handla om att se kvinnor som ett objekt eller homogen massa. Den typen visar sig antagligen efter en viss tid

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-11 23:56:09 följande:

Du verkar inte förstå vad jag menar. Män som inte ser kvinnor som mänskliga varelser dvs den sortens misogyni filtrerar bort sig själva direkt. Skulle påstå att många incels är på det sättet. Har någon en åsikt att kvinnor ska fördelas på olika sätt genom sexkvoter och droger till kvinnor är det ganska tydliga tecken på en man som ser kvinnor som saker. Kvinnor vill inte bli objektifierade. Borde vara självklarheter. Vem skulle vilja bli reducerade till ett kön som bara är intressant för en sak? 

Jag rådde tidigare incels att skaffa kvinnliga vänner. Tydligen var det ett dåligt råd eftersom kvinnor uppenbarligen bara har ett syfte för en incel.

Tror att vissa män utgår från sig själva när dom tror det. Inceln har nog inget emot att vara eftertraktad på grund av hans kön. Enligt min erfarenhet så gäller det inte kvinnor, varför är det så komplicerat att empatisera eller se saken från kvinnors perspektiv? Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen. Varför? stärks Självbilden av att ignorera det kvinnor skriver för att misogyniteten är så hårt rotat? Känns narcissistiskt.

Andra typer av misogyni behöver inte nödvändigtvis handla om att se kvinnor som ett objekt eller homogen massa. Den typen visar sig antagligen efter en viss tid

Du påstår ju att jag enbart ser kvinnor objekt istället för mänskliga varelser och jag har redan kvinnliga vänner.

Hur får du den logiken att gå ihop?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-11 22:46:20 följande:
    Ja, så är det.

Det är synd att det finns de som kommer med fullständigt orealistiska påståenden om män och kvinnor bara för att det ska vara lika. 

Män vill inte ha Pam Andersson och Victoria Silvstedt för att de är kändisar utan för att de är snygga.

Det är det som är skillnaden på män och kvinnor. Kvinnorna får männen baserat på sitt utseende. Männen får kvinnorna baserat på sitt kändisskap. Männen kan se ut som fågelholkar och ändå ha mängder av kvinnor efter sig.
    Fast så snygga är de inte. Det finns massor som ser bättre ut än dem.

Ja, det är svårt att förstå hur vissa män kan se ut och bete sig som skit samtidigt som de har kvinnor efter sig. Det är konstigt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?