Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 22:41:51 följande:
#7377"Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."
Du är ju två av dem.
Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.
Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.
Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.
Pratar du om mig som "fultolkaren"? Du kanske ska ta bladet från munnen i stället för att vara så passivt aggressiv och prata i gåtor. Jag tycker att det är självklart att misogynitet hör ihop med avsaknad av partner. Det är inte hjärnkirurgi direkt. Det är inte något som någon kan hemlighålla särskilt länge.
Men visst, eftersom du antyder motsatsen så visa gärna någon slags källa som visar annat.
you mad bro?
Du vet att jag visat att det du påstår inte stämmer med källan, det var inget du kunde hemlighålla särskilt länge. Du har också ändrat "sex" till "partner".
ClumsySmurf skrev 2023-08-14 03:32:37 följande:
#3582Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande:
ClumsySmurf skrev 2023-08-13 23:53:05 följande:
Feministisk pseudovetenskap om våldets kontinuum
fof.se/artikel/2005/6/braket-om-valdet/
våldets kontinuum har denna logiksom om de saknar egen moralisk kompass istället för att det kanske är deras egna moralisk kompass som styr.
och med feministisk logik finns naturligtvis inget motsvarande för kvinnor.
Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?
Ja, jag tror att alla bidrar.
Jag tror du har tolkat det helt bakvänt
I sammanfattningen står det
These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
och inte
These novel quantitative results indicate that misogynistic attitudes is an important psychological risk factor for unwanted celibacy.
[...]
Unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes even after controlling for personality
because of their misogynistic online discourse and their tie to a string of violent acts motivated by hatred of
women. Yet, surprisingly no prior quantitative research has examined whether unwanted celibacy - a subjective
psychological experience characteristic of, but not exclusive, to Incels ? is associated with misogynistic attitudes
among men. The current study (N = 349 men) collected self-report data from a convenience sample of Incel and
non-Incel men to investigate whether the degree of unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes.
Unwanted celibacy was positively associated with hostile attitudes towards women, sexual objectification and
rape myths, even after controlling for personality traits such as agreeableness.
These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
[...]
We suggest that unwanted celibacy is linked to sexism and misogyny in some men because frustration and unhappiness due to unwanted celibacy may produce antipathy towards those they desire but who are perceived to be rejecting them - women. Some prior research provides indirect support:
pure.rug.nl/ws/portalfiles/portal/239828646/1_s2.0_S0191886922003658_main.pdf Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande:
#3355Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.
Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.
Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande:
#3249Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:
Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.
Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.
Förstår du vad jag menar.
Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!
Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom.
Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.
Nu har du iofs blottat ditt kvinnoförakt. Jag hoppas att du har möjlighet till rannsakan och förändring. Annars bidrar du faktiskt till skapandet av incels. Incels uppstår inte från sexlöshet utan det är misogyna, kvinnoföraktande män som blir incels. Jag har postat en länk tidigare om forskningen runt det.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:47:44 följande:
#3373Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:26:59 följande:
De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?
Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)
men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande.
Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande:
#3375Anonym (....) skrev 2023-08-12 19:51:19 följande:
"men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."
Man blir påverkad av sin situationen
Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.
Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla.
Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.
Unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes even after controlling for personality - ScienceDirect
Abstract
In recent years, involuntary celibates who identify as ?Incels? have received considerable public attention because of their misogynistic online discourse and their tie to a string of violent acts motivated by hatred of women. Yet, surprisingly no prior quantitative research has examined whether unwanted celibacy ? a subjective psychological experience characteristic of, but not exclusive, to Incels ? is associated with misogynistic attitudes among men. The current study (N = 349 men) collected self-report data from a convenience sample of Incel and non-Incel men to investigate whether the degree of unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes. Unwanted celibacy was positively associated with hostile attitudes towards women, sexual objectification and rape myths, even after controlling for personality traits such as agreeableness.
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658