• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 16:21:31 följande:
    Det är DIN tolkning! Och förstår du inte hur jag menar så är det bättre att du frågar.
    Skyll inte på mig för vad du har skrivit. Du skrev att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, det är att påstå något, sen om du menade någonting annat det är inte mitt fel. Det ligger inte på mig att fråga om du menar vad du skriver eller om du menade på något annat sätt.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 15:51:15 följande:
    Nej jag har aldrig påstått att jag vet det. Att påstå att någon inte lyft ett finger för att söka hjälp ÄR grundlöst, om man inte samtidigt påvisar vad man har för grund för sitt påstående.

Det är din tolkning. * Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.*

står det att HAN sitter och väntar? Det är en punkt mellan *hans eget ansvar* och MAN kan inte?

så exakt var står det att HAN inte lyfter ett finger? Visa gärna. eller är det din tolkning?

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:24:43 följande:
    Nej, det är inte grundlöst av mig att jag säger att du skrev det, för jag påvisar vart du skrev det, ditt grundlösa påstående. I det inlägg jag syftar på så påvisar du INTE vad du har för grund för att påstå det, så jo det var ett grundlöst påstående som du kom med där.
    Jag har förklarat flera gånger vad inlägget grundar sig i.
    Men jag tar det igen.

Tycker du att det verkar rimligt att de har sökt hjälp,eller att hjälpen har fungerat när de startar trådar som denna där de förespråkar absurda lösningar som inverkar på kvinnans frihet och som ska lösas av andra än dem själva?
    Eller när de får förslag om att söka sig till terapeuter och antingen ignorerar det eller svarar att sådan hjälp för incels inte finns?
    Hade de sökt hjälp så hade de vetat att sådan finns.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:31:29 följande:
    Skyll inte på mig för vad du har skrivit. Du skrev att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, det är att påstå något, sen om du menade någonting annat det är inte mitt fel. Det ligger inte på mig att fråga om du menar vad du skriver eller om du menade på något annat sätt.
    Det ligger inte på dig att fråga? med det ligger tydligen på dig att tolka egna tolkningar för att sympatisera med misogyna incels?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:24:43 följande:
    Nej, det är inte grundlöst av mig att jag säger att du skrev det, för jag påvisar vart du skrev det, ditt grundlösa påstående. I det inlägg jag syftar på så påvisar du INTE vad du har för grund för att påstå det, så jo det var ett grundlöst påstående som du kom med där.
    Du försöker ju inte ens förstå vad jag menar utan har redan bestämt vad jag menar.
    Då blir det svårt att försöka föra en vettig diskussion.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:31:29 följande:
    Jag skyller inte på dig för vad jag har skrivit.
    Men det är svårt att försöka diskutera med dig när du gör dina egna tolkningar av vad jag har skrivit.
    Vill du diskutera så var snäll och sluta med det.

Och jo,det ligger på dig att fråga om du inte förstår vad en skribent menar.
    Däremot ligger det inte på dig att göra egna tolkningar.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 16:38:39 följande:
    Det ligger inte på dig att fråga? med det ligger tydligen på dig att tolka egna tolkningar för att sympatisera med misogyna incels?
    Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    Det betyder att personen påstår att en incel tar inte ansvar för att söka hjälp, det är inte min egna tolkning utan precis vad hon skrev.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 16:47:52 följande:
    Jag skyller inte på dig för vad jag har skrivit.
    Men det är svårt att försöka diskutera med dig när du gör dina egna tolkningar av vad jag har skrivit.
    Vill du diskutera så var snäll och sluta med det.

Och jo,det ligger på dig att fråga om du inte förstår vad en skribent menar.
    Däremot ligger det inte på dig att göra egna tolkningar.
    Jag behöver inte fråga vad som menas med påståendet: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp. Det betyder att den som skrev det påstår att en incel tar inget ansvar för att söka hjälp.
    Du har inte i ett enda inlägg riktat till mig, frågat vad jag menar. Varför gör du inte det, om du anser att det är så det ska gå till?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 16:33:09 följande:

Det är din tolkning. * Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.*

står det att HAN sitter och väntar? Det är en punkt mellan *hans eget ansvar* och MAN kan inte?

så exakt var står det att HAN inte lyfter ett finger? Visa gärna. eller är det din tolkning?

En incel brukar vara en han som jag förstått det, och det är väl manliga incels som tråden handlar om. Men visst det behöver inte vara en han.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:49:20 följande:
    Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    Det betyder att personen påstår att en incel tar inte ansvar för att söka hjälp, det är inte min egna tolkning utan precis vad hon skrev.
    Står det verkligen så Maria? Eller ljuger du och har egen tolkning? läs här nedan. Var står det att en incel inte tar ansvar? Vad jag kan läsa så står det *det går knappast att jämföra med att en incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående*

var står det att de INTE gör det? Och jämförelsen är ju med att staten har delvis ansvar för mat och husrum. Att staten har INTE ansvar för att en incel ska få sina behov tillgodosedda. att knulla är inte ett grundläggande behov som går att jämföra med mat och husrum.

så var står det exakt det du säger? eller ska du erkänna att du ljuger och att du gör en TOLKNING?

* Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?