• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:36:25 följande:
    Prostitution är samtycke. Jag är inte för prostitution. Är du för prostitution om du tycker att folk ska få ha hur mycket sex de själva vill? Annars tycker du inte det.

Nej, det är inte samtycke, den stora majoriteten gör det inte för att de vill. 

Varför är du emot prostitution?

• Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:42:33 följande:
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:28:36 följande:

1. Du svarar inte på frågan om det finns andra teoretiska lösningar utan hänvisar bara till problem med mitt resonemang. Kan du ge exempel på andra lösningar om så bara teoreriska?

2. Ditt resonemang håller inte alla utan utgår från direkt felaktiga antaganden. Inget säger att 10%  av männen aldrig skulle ha sex oavsett fördelning av kvinnor och män. Attraktion har väldigt lite med utbud att göra även om jag håller med om att utbud kan ha en viss roll men den är inte stor. 
    Det skulle kunna vara ett kvinnoöverskott men skulle ändå inte få ligga om du inte kan göra dig attraktiv.
    Men rent teoretiskt skulle alla kunna ligga ändå eftersom många/de flesta har mer en en sexpartner så det 10% mansöverskottet är en ickefråga.

Sedan håller jag med om att oavsett vad man gör så finns ingen garanti för att alla ska få ligga oavsett vilka ansträngningar man gör. Alla VILL inte ha sex och många vill vara singlar resten av sina liv pga tidigare dåliga erfarenheter. Det kommer du aldrig att komma runt. 

Jag pratar inte om mansöverskottet, utan det faktum att män är mer öppna för att ha sex med flera olika personer än kvinnor. Detta skapar ett överutbud av män som inte fanns tidigare när det istället fanns en tvåsamhetsnorm. Om vi vill göra något åt detta måste vi sträva åt tvåsamhet igen, annars kommer en stor del av männen att vara incels i framtiden.

1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
  • Anonym (Smurf)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:38:03 följande:
    Ja, det ska vara samma för båda kön trots att problemet är mycket mindre för kvinnor.
    Du får tänka på att alla system du tänker dig skulle lösa detta kommer att kunna kringgås.

Det finns bara en lösning: mängden män måste minska på riktigt. Det enklaste är kanske statligt finansierade självmordspiller till de mest populära männen. Det kan göras effektivare genom att konfiskera alla populära mäns tillgångar och deportera dem till en öde plats i Norrland. Det är upp till dem om de vill ta pillret, ingen tvingar dem. Utan mat och kläder i December kommer tiden att lösa problemet.

Män som hittills inte haft tur med kvinnor kommer att få fri tillgång till träning, frisörer, plastikoperationer och attraktiva bostäder,  bilar, båtar osv. Det finansieras genom de konfiskerade tillgångarna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 17:10:37 följande:
    Berätta hur jag fryser ut och straffar. Är det något du hittar på för att förstärka din offermentalitet? Du pratar om en "demokratiskt diskussion" med dina extrema, radikala icke-demokratiska ideer. Det finns ingen koppling till sd i dina resonemang. Det är däremot en missuppfattning bland många incel att en förändring kommer att ske om jag röstar på ett missnöjesparti. Vad du än är missnöjd över så står dörren till sd öppen. Välj ett valfritt ämne bara, så länge du röstar på sd. 

berätta också hur mina argument är osakliga? Det är inte jag som tycker det var ett misstag av män att "ge upp" den ekonomiska makten till kvinnor. Det är inte heller jag som tycker att dejting ska regleras statligt. Det är inte heller jag som tycker att svenska män har röstat för en förändring i form av inskränkning av kvinnors rättigheter.

Du skiljer dig från män i gemen. Du är inte en representant för manssläktet. Dina försök att rekrytera andra män till din ideologi kommer inte att fungera.
    Du skrev om mig: "I den normala världen är det såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag".

Du bemöter inte ett argument med motargument, utan riktar bara förolämpningar om att andra är "misogyna kvinnohatare". Nu hävdar du dessutom att mina idéer är icke-demokratiska. Vad har du för grund för det förutom att du inte håller med mig?

De flesta andra män (och kvinnor) i den här tråden förutom dig klarar faktiskt av att resonera för och emot olika saker, utan att gå till hätska osakliga angrepp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 17:47:16 följande:

Nej, det är inte samtycke, den stora majoriteten gör det inte för att de vill. 

Varför är du emot prostitution?

Alltså vill du begränsa hur människor har sex. Jag är emot det för att jag vill ha ett jämställt samhälle där sånt inte ska förekomma.
  • Anonym (hej)
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:48:46 följande:
    1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-07-31 17:49:52 följande:
    Du får tänka på att alla system du tänker dig skulle lösa detta kommer att kunna kringgås.

Det finns bara en lösning: mängden män måste minska på riktigt. Det enklaste är kanske statligt finansierade självmordspiller till de mest populära männen. Det kan göras effektivare genom att konfiskera alla populära mäns tillgångar och deportera dem till en öde plats i Norrland. Det är upp till dem om de vill ta pillret, ingen tvingar dem. Utan mat och kläder i December kommer tiden att lösa problemet.

Män som hittills inte haft tur med kvinnor kommer att få fri tillgång till träning, frisörer, plastikoperationer och attraktiva bostäder,  bilar, båtar osv. Det finansieras genom de konfiskerade tillgångarna.
    Det var inte roligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 17:21:29 följande:
    Men du kan fortfarande inte jämföra dessa saker, du kan inte jämföra rätten till utbildning, rätten till att arbeta, rätten till samma lön för samma jobb med sex. Hur mycket du försöker så kan du inte argumentera för att dessa är samma sak. Du har rätt till din kropp, jag har rätt till min. Staten eller någon annan ska inte ge dig rätt till min kropp. den ska inte heller ge mig rätten till din. Vad är det som är så svårt att förstå?

Argumenterar du precis för att sexköpslagen är orättvis för dessa ensamma män? wow. du vill avskaffa sexköpslagen. du vill alltså köpa dig rätten att få sex med *vem du vill när du vill hur du vill*. tror du på myten om den lyckliga horan med? Hon som borde va tacksam för att hon får ligga OCH få lön för det. 

Är jag priviligierad som kan dela med mig av min kropp till den jag vill och när jag vill? Jag borde inte ta det för givet? Att min kropp är min? Konsekvensen är att de som jag inte vill ska ta del av min kropp nekas den. eller vill du ha min kropp på öppna auktionsmarknaden? Så du också kanske får en chans? Är jag bara ett objekt för dig? Eller är jag en levande varelse med egna känslor?
    Är det inte väldigt konstigt att du kan anklaga mig för massor av saker som jag har aldrig har påstått utan någon grund för det? Det anses tydligen normalt att göra så.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:44:56 följande:
    Hur ska det tillämpas? Ja, alla som köper sex blir inte dömda för det brottet heller. Att det finns en sån risk gör dock att människors beteenden förändras, vilket är positivt i sig.

Var går gränsen och vad ska straffen vara? Det måste utredas var gränsen går. Straffen bör vara ungefär som för sexköp.
    Så om man ligger mer än normen ska man straffas med böter? Samma om man ligger för lite? Så man blir motiverad att ligga med vem som helst för att slippa böter? Hur ska någon veta om jag ligger mer eller mindre än dina definerade godkända ligg-värden?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:04 följande:
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
    Kan du hänvisa till de inlägg där du förelagt andra förslag till lösningar? Jag lyckas inte hitta dem.

Sedan kan du tro vad du vill, det framgår alltför tydligt att din tro är baserad på önsketänkande och inte erfarenheter av andra människor och omgivning.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?