• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2023-07-18 23:47:13 följande: #601

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.

Om en incelkvinna vill ändra lagen för att få sitta på min kuk, är det då långsökt att tänka "din jävla narcissist"?

What Do Female Incels Really Want? - The Atlantic

In some ways, this logic is even more uncomfortable than the original incel logic. In a 2021 essay, the feminist theorist Jilly Boyce Kay argued that it?s not just incels who assume that ?any woman can get sex from men.? This is a widespread cultural assumption. Women have long been understood to hold sexual capital; in modern dating culture, they?re expected to wield it. Femcels complicate that story. They feel the same sense of ?humiliation and exclusion? that incels do, but they react to those feelings differently. "Incel discourse tends to project anger outward onto society in a hatred of women," Kay told me when we spoke recently. That anger is expressed radically: through threats of violence, or through bizarre (though, arguably, imaginative) calls for the government to ?redistribute? sex.

www.theatlantic.com/technology/archive/2022/05/femcel-meaning-female-incel-reddit/629836/
    Incelkvinnor verkar inte vara jävla narcissister som vill att staten ska lägga sej i vem som ska knulla vem.
    What Do Female Incels Really Want? - The Atlantic

They were finding the modern dating landscape-the image-based apps, the commodified dating "market," the illusory "freedom" to be found in hookup culture-to be unnavigable, and they talked about taking a "pink pill," and opening their eyes to the reality that society was misogynistic and "lookist." They could be funny-in 2019, a commenter repeated a pretty friend?s suggestion that nobody really needs to wear makeup, adding five heart-eye emoji and a link to the joke subreddit r/thanksimcured. They could be kind of mean-like male incels, they mocked lucky, beautiful women, whom they called "Stacys." Mostly, they wrote about being sad. "Normies can't comprehend real loneliness," an early post begins. ?Guys don?t treat ugly girls like people,? reads another.
    [...]
    The larger Vindicta subreddit was created as a space for femcels to discuss ?looksmaxxing," or improving their physical appearance with a combination of "soft" (makeup) and ?hard? (plastic surgery) approaches, but has recently seen a diluting influx of non-femcels looking for beauty advice and sometimes offering words of encouragement. (This has caused problems: "Reminder to femcels, people who LIE to you and tell you that ?you look fine the way you are' are NOT on your side," a moderator wrote last year. "They BENEFIT from you remaining ugly and not fixing your looks because it makes them more attractive relative to you.")
    [...]
    Femcels, especially now, tend to find themselves on identity-based forums that are fixated on biological-essentialist ideas of gender-"women are like this, men are like that," as Kay put it, more stagnant than revolutionary.

www.theatlantic.com/technology/archive/2022/05/femcel-meaning-female-incel-reddit/629836/
    (PDF) The Psychological Profile of INCELS (Involuntary Celibates) SPSP Sexuality Pre-conference

Study Sample
    729 people responded to the survey
    157 self-identified as incel
    143 male incels (14 female)
    Incel participant age: (M = 28.14, SD = 7.57)

Incel Mate Preferences

Result

As predicted, incels reported significantly lower minimum mate preferences (M = 69.53 SD = 24.86) than non-incels (M = 86.36, SD = 21.46), t(407) = -6.89, p < .001

Cognitive Distortions Around Female Mate Preferences

A one-way ANOVA comparing incels? and non-incels? perceptions of female mate-preferences with female participants? actual reported mate-preferences, revealed that incels significantly overestimated the importance of physical-attractiveness while underestimating the importance of intelligence, kindness and humour.

www.researchgate.net/publication/358706723_The_Psychological_Profile_of_INCELS_Involuntary_Celibates_SPSP_Sexuality_Pre-conference
    Gäller det båda könen?
    How Do Femcels and Incels Differ? - Psychology Today

Furthermore, we do not know the true reasons for the identifying as femcel. Are women who identify as femcels actually less physically attractive, or might their rejection be related to other factors such as (lack of) social skills, shyness, body dysmorphia, negative experiences with men, or racial discrimination? Hopefully, new research will shed light on the psychology of femcels.

www.psychologytoday.com/intl/blog/the-modern-heart/202211/how-do-femcels-and-incels-differ
    vet inte hur det är i sverige men om det finns både män och kvinnor som anser att de är för fula för att knulla så går de ju inte ut och knullar med varandra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:08:01 följande: #772
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 16:59:10 följande:
    Många incels har väl redan jobb, och skulle enkelt kunna gå en kurs. Det handlar nog snarare om att de inte klickar med dessa kvinnor som jag antar att de redan idag då skulle kunna träffa. Kvinnor kommer sannolikt inte finna dem mer attraktiva bara för att det finns färre att välja på. Det finns redan få bra män att välja på.
    Den här attityden att det finns få bra män har jag väldigt svårt för. Vad är det som säger att du som kvinna är så bra att du bara förtjänar de bästa männen?

Precis av den här anledningen behöver urvalet av män begränsas så att kvinnor tas ner på jorden och slutar se ner på helt vanliga män.
     Du är inte som helt vanliga män.
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-19 19:42:47 följande:
    Gräns? Sluta hyckla och låt staten lägga sej i så tant får lite lamkött
    Blir svårt att ens få ett barn med en 60 årig kvinna. 
    Plus att kvinnan har säkert utnyttjad fördelen som kvinnor har jämfört med männen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 20:15:09 följande:
    Plus att kvinnan har säkert utnyttjad fördelen som kvinnor har jämfört med männen. 
    Tidigare i hennes liv menade jag. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 20:15:09 följande:
    Så vilken 30-årig kvinna som helst går bra oavsett utseende, bara hon är fertil? 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 19:37:35 följande:
    Jag har så svårt att förstå vad du menar, dina argument går tvärtemot varandra.
    Jag menar att leva med fri sexualitet som vi har privilegiet att göra här är inte självklart i världen.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:27:51 följande:
    Det finns inget sätt för personer att få kontakt bara för att de ser varandra på stan. Ingen vågar gå fram till någon stan.

Den enda anledningen till att du försöker förlöjliga diskussionen är för att du är rädd att förlora din privilegier.
    Vilka privilegier? Sist jag kollade kunde jag bara knulla de som är intresserade tillbaka. Inga rättigheter eller tilldelningar utan bara tillgång till de jag lyckas attrahera. Om de samtidigt ville.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:36:00 följande:
    Fotboll kan man fortfarande spela i korpen om man är dålig på det, så det går inte att jämföra med sex och relationer där man antingen har det eller är utan.
    Kan man det? Nån som är blind och sitter i rullstol. Korpen. Really?

Men de kan ha relationer...
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:47:02 följande:
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
    Alla män(niskor) kan inte välja att vara rika heller. Man måste SKAFFA SIG det man vill ha. Och i sin strävan är man inte garanterad det resultat man önskar. 
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-07-20 10:44:22 följande:
    Alla män(niskor) kan inte välja att vara rika heller. Man måste SKAFFA SIG det man vill ha. Och i sin strävan är man inte garanterad det resultat man önskar. 
    Det är lätt att bli rik och lätt att skaffa partner om man jobbar på det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?