Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 11:25:50 följande:
Skitsnack, det räcker gott och väl. Det räcker för mig väldigt många andra. Jag känner definitivt ingen kvinna som går igång på status. Alla mina väninnor är tillsammans med helt vanliga män, med vanliga jobb som inte heller går igång på status. Vi lever helt vanliga svenssonliv. Sen vet jag inte vad du menar med självsäkerhet. I min vänskapskrets är kvinnorna mer självsäkra än männen. Få vanliga kvinnor vill ha en gapande Andrew Tate i en ful sportbil.
Sen om du inbillar dig att tjejer får anorexi pga av män så är du helt ute och cyklar. Det är väldigt mycket mer komplext än så. Jag anser definitivt inte att män som inte tänder på feta kvinnor ska bli tillsammans med feta kvinnor för att vara snäll. Vill en fet kvinna ha en man som gillar smala kvinnor så får hon helt enkelt gå ner i vikt.
Det är väldigt mycket för deras egen skull som de borde ha status. Om man tänker flera varv extra - vad ska man göra med tiden egentligen, under sin långa livstid? Det är faktiskt inte mycket begärt att någon skaffar någon Bachelor eller Masterexamen någon gång under sin långa livstid, och man kan få denna och bli klokare, mer respekterad, mer nöjd i allmänhet, om man är både 25 år eller 45 år. Det formar hjärnan på ett visst sätt så att man blir intressant, attraktiv, man fokuserar inte galet mycket på sex, man blir inte lätt knäpp, utan man har istället fått t.ex. ett bättre minne och skarpare tänk. Man har fått en sexig hjärna av att ta en Masterexamen. Många fler kommer kunna bli sexuellt attraherade nu. Därför kan man säga att man går igång på status, trots att man egentligen går igång på intellektet som finns bakom denna.
Säg, vad ska de annars göra med tiden, om inte själv-utvecklas?
Och jo, jag vet att man kan starta eget företag efter t.ex. 2 år på högskola, och man kan bli väldigt väldigt bra på det, men det är för få individer som lyckas med sånt, och de är SÄLLAN kreativa nog för att ens komma på vad det är som säljer och funkar och hur man håller verksamheten vid liv (många kan inte tänka utanför ramen/mallar från skolan), så det sparar oss alla mycket tid om man istället bara säger att "Skaffa dig en Masterexamen, bättre sent än aldrig". Man måste uppmuntra folk åt rätt håll... Vi skriver med individer här inne som inte har vaknat ännu!