FDFMGA skrev 2019-12-25 09:52:18 följande:
Sorry, noterade inte ditt påstående förrän nu.
Du hade enligt egen utsago högsta betyg i matte och förstår inte skillnaden mellan olika sorter. Jag tror inte att de där betygen som delas ut av julttomten är så mycket att hänga i julgranen
Vad du och Digestive gör är att att ni subraherar 25 procent socialdemokrater från de 75 procent som du anger ogillar SD. Detta är nyhögermattematik alltså en valsform som dansas i ett dike.
Den där lågstadieläraren skulle säkert säga någon i stil med att du är jättejätteduktig som kan skapa en ny mängd med en ny sort - men hur stor tror du att den första mängden fortfarande är - alltså med den sort du angav för den.
Säkert mycket vänligt uttryckt av läraren - men inombords kanske hen hade tänkt på Ola Magnells gamla låt och strofen:
"Muren kan vara synlig eller intellektuell"
Se så! Fortsätt med ekvationen nu när du lyckats lösa det första, dv s 25% för SD! Så hamnar du kanske rätt någon gång....
Nu vet jag ju efter ha tjafsat med ej i många år under olika profiler att du aldrig någonsin skulle krypa till korset och erkänna att du har fel....
Tja om du tror att det var tomten som gav mej 5a sista året så.... Kan säga att jag slet hårt för den, stod nära 5:a men inte riktigt. Frågade matteläraren i maj vad som krävdes för en 5a, han svarade att jag var nära men får du alla rätt på sista provet så är du värd en och skall få den.Jag klarade det!
Du kan var hur hånfull (som du nu är) hur du vill, men jag tror jag ju inte förutom dina 5 underhuggare här ger dej några sympatier eller lockar fler folk till vänstern, snarare tvärtom!