• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-25 09:52:18 följande:
    Sorry, noterade inte ditt påstående förrän nu.

Du hade enligt egen utsago högsta betyg i matte och förstår inte skillnaden mellan olika sorter. Jag tror inte att de där betygen som delas ut av julttomten är så mycket att hänga i julgranenSkrattande

Vad du och Digestive gör är att att ni subraherar 25 procent socialdemokrater från de 75 procent som du anger ogillar SD. Detta är nyhögermattematik alltså en valsform som dansas i ett dike.

Den där lågstadieläraren skulle säkert säga någon i stil med att du är jättejätteduktig som kan skapa en ny mängd med en ny sort - men hur stor tror du att den första mängden fortfarande är - alltså med den sort du angav för den.

Säkert mycket vänligt uttryckt av läraren - men inombords kanske hen hade tänkt på Ola Magnells gamla låt och strofen:

"Muren kan vara synlig eller intellektuell"
    Se så! Fortsätt med ekvationen nu när du lyckats lösa det första, dv s 25% för SD! Så hamnar du kanske rätt någon gång....
    Nu vet jag ju efter ha tjafsat med ej i många år under olika profiler att du aldrig någonsin skulle krypa till korset och erkänna att du har fel....

Tja om du tror att det var tomten som gav mej 5a sista året så.... Kan säga att jag slet hårt för den, stod nära 5:a men inte riktigt. Frågade matteläraren i maj vad som krävdes för en 5a, han svarade att jag var nära men får du alla rätt på sista provet så är du värd en och skall få den.Jag klarade det!

Du kan var hur hånfull (som du nu är) hur du vill, men jag tror jag ju inte förutom dina 5 underhuggare här ger dej några sympatier eller lockar fler folk till vänstern, snarare tvärtom!
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-25 21:23:24 följande:

Va???? Hur kan du få det till det???

25+25+50 är detsamma som (100-75)+25+50.....

Hur tusan är det med era mattakunskaper????

• storpappan

Vem gav Löfven mandat att skriva på detta avtal?

• Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-25 23:02:53 följande:

Se så! Fortsätt med ekvationen nu när du lyckats lösa det första, dv s 25% för SD! Så hamnar du kanske rätt någon gång....

Nu vet jag ju efter ha tjafsat med ej i många år under olika profiler att du aldrig någonsin skulle krypa till korset och erkänna att du har fel....

Tja om du tror att det var tomten som gav mej 5a sista året så.... Kan säga att jag slet hårt för den, stod nära 5:a men inte riktigt. Frågade matteläraren i maj vad som krävdes för en 5a, han svarade att jag var nära men får du alla rätt på sista provet så är du värd en och skall få den.Jag klarade det!

Du kan var hur hånfull (som du nu är) hur du vill, men jag tror jag ju inte förutom dina 5 underhuggare här ger dej några sympatier eller lockar fler folk till vänstern, snarare tvärtom!

Att det fortfarande finns folk som hävdar att man omöjligen kan sortera ut hur många det är som gillar S ur gruppen som inte gillar SD... är fantastiskt. :P

Visst kan en negation vara mindre intuitivt vid första eller andra anblick men någon måtta får det ändå vara... kan man tycka.
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-25 23:02:53 följande:

Nej, men jag skulle kunna ta ditt exempel och posta det i en mattetråd så att du och Digestive möjligen kan lära er enkel matematik - eller åtminstone förstå att det ni har ett gediget arbete framför er innan ni fått gehör för en alternativ matematik.

Jag hoppas ni inte misstycker i så fall. Dels innebär det ju att den här tråden kan återgå till att handla om hur S agerar, inte om hur du trollar bort dem i dinvalsmatematik och dels innebär det att folk som är intresserade av matematik kan ta del av era tankar.

Sättet ni räknar på är verkligen originellt - jag har bara stött på företeelsen en gång tidigare. I en uträkning från Man och nöjd/Suffering där hen kom fram till att SD & CO skulle få över 100 procent så småningom.

Är det okej att jag tar ditt exempel och postar det i en mattetråd?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-25 09:52:18 följande:

Sorry, noterade inte ditt påstående förrän nu.

Du hade enligt egen utsago högsta betyg i matte och förstår inte skillnaden mellan olika sorter. Jag tror inte att de där betygen som delas ut av julttomten är så mycket att hänga i julgranen

Vad du och Digestive gör är att att ni subraherar 25 procent socialdemokrater från de 75 procent som du anger ogillar SD. Detta är nyhögermattematik alltså en valsform som dansas i ett dike.

Den där lågstadieläraren skulle säkert säga någon i stil med att du är jättejätteduktig som kan skapa en ny mängd med en ny sort - men hur stor tror du att den första mängden fortfarande är - alltså med den sort du angav för den.

Säkert mycket vänligt uttryckt av läraren - men inombords kanske hen hade tänkt på Ola Magnells gamla låt och strofen:

"Muren kan vara synlig eller intellektuell"

Det skapas ingen ny mängd med en ny sort - utan en delmängd. :)

En mindre cirkel (25%) inom en större cirkel (75%) om du vill visualisera det i diagram. Den större cirkeln kallas då för en övermängd.

Såhär (om än en bild på en äkta över- respektive delmängd):

>>Inom mängdteorin är en mängd A en delmängd av en mängd B om alla element som ingår i A även ingår i B.<<

sv.m.wikipedia.org/wiki/Delmängd
  • Digestive

Eller då 50% i A respektive 75% i B.

Det är vilket som då både 25% och 50% är delmängder av 75%. :)

• Mentat
    Digestive skrev 2019-12-26 11:01:26 följande:

Eller då 50% i A respektive 75% i B.

Det är vilket som då både 25% och 50% är delmängder av 75%. :)

Ett alternativ kan ju vara att FDFMGA på ett litet indirekt sätt har försökt påvisa, i Gud vet hur många inlägg nu, att (s)-sympatisörer i icke försumbar grad också gillar (sd). I så fall går hans matematik ihop.

Om icke, så icke.
  • KillBill
    storpappan skrev 2019-12-26 06:42:27 följande:

Vem gav Löfven mandat att skriva på detta avtal?

Väljarna? Hade du kollat upp foliehattsinlägget som du hittat på webben mer noggrant hade du funnit att JK inte granskar regeringen och därför inte vidtog några åtgärder.

Om oppositionen ansett att regeringen Löfven har agerat felaktigt hade den kunnat anmäla saken till konstitutionsutskottet men det har varken SD, M eller KD gjort så man får anta att dessa partier inte anser att regeringen gjorde fel (SD, M och KD har ju i många andra fall valt att anmäla regeringen till konstitutionsutskottet).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2019-12-26 11:11:20 följande:
    Ett alternativ kan ju vara att FDFMGA på ett litet indirekt sätt har försökt påvisa, i Gud vet hur många inlägg nu, att (s)-sympatisörer i icke försumbar grad också gillar (sd). I så fall går hans matematik ihop.

Om icke, så icke.
    Snyggt, riktigt, riktigt snyggt!

Du är faktiskt den första högerdebattören som insett orimligheten i exemplet - att enbart  om samtliga socialdemokrater också gillar SD så funkar exemplet.

Det ger mig hopp om att det ska finnas intelligent liv även bland högersympatisörer.

Att du tror att exemplet är mitt och inte Kverulants ser jag som försumbart i sammanhanget och förmodligen en konsekvens av att man inom högern upprätthåller en genuin solidaritet sinsemellan.

Om du mot förmodan anser att det är viktigare med korrekt matematik än politisk solidaritet så kan du ju utgå från Kverulants exempel och försöka påvisa orimligheten.

Det kan ju rimligen inte vara ett självändamål att nyhögern ska leva i ett matematiskt skymningsland.

Hursomhelst - grattis till att även du påtalar det orimligaSkål
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?