• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-21 00:23:15 följande:
    Och när man faktiskt hittar det så tydligt det kan bli i www.matteboken.se:

In kommer dock FDFMGA och entourage dundrande - kastar iväg ett värde som ingenting (25) står med 75 = 50 kvar och adderar ihop dem till 125. :D

Sedan mullrar de om att folk behöver specialpedagoger samt följa med sjuåringar till skolan för att lära sig räkna, om man påpekar att de inte har hanterat en ekvation korrekt. :)
    Och där står det FLYTTA, BYTA VÄRDE? 
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-21 11:10:38 följande:

Och där står det FLYTTA, BYTA VÄRDE? 

Att FLYTTA är precis samma sak som att GÖRA samma sak på båda sidor/i båda led - två olika metoder som ger samma resultat. :) Jag bad dig att kolla Youtube-klippet tidigare och där metoden att flytta framkommer tydligt... men det gick dig visst förbi.

Båda metoderna handlar om att räkna i båda leden, vad man sedan föredrar är subjektivt.

Jag vet inte vad du menar med >>byta värde<< men ett positivt värde blir negativt när det integrerar med andra sidan likhetstecknet och vice versa - precis som det står i www.matteboken.se.

Man lär sig något nytt varje dag. :D
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-21 09:16:41 följande:

Tja, jag gissar att ditt synsätt inte är så ovanligt bland fundamentalister av olika slag, alltså polariseringstanken där man antingen är för eller emot, vän eller fiende.

Bland folk som inte håller fanatismens fana högt finns det alltid en stor andel som vare sig gillar eller ogillar, visserligen är SD ett mycket kontroversiellt parti - men jag skulle gissa att det är minst 25 procent av befolkningen som hamnar i varken-eller-kategorin.

Hursomhelst - att du och Kverulant inte behärskar enkel matematik är inte särskilt anmärkningsvärt, inte heller att ni inte frågar någon ni litar på som skulle kunna hjälpa er - men mot bakgrund av att så många av nyhögerns förkunnare här på FL närmast brukar påstå att de är ingenjörer så är det roande att ingen av dessa försöker hjälpa er.

Det är ju faktiskt så enkelt att Kverulant påstod att 75 procent av befolkningen ogillar SD medan minst 50 procent inte gör det. Om någon lärde er att inte dribbla med i sammanhanget irrelevanta mängder skulle ni förmodligen kunna begripa vad en sjuåring kunde förstå på några minuter.

Och för att återknyta till inledningen - tanken att man inte alltid måste marschera omkring i en värld där allt antingen är svart elelr vitt, gott elelr ont, fiende elelr vän - så bjuder jag på Desertören av Kjell Höglund.  

Tja, är det uppställt så så är det uppställt så. :) Men man får nog ha en släng orimlighet i sig om man tolkar ett binärt exempel uppställt i fjärdedelar som ett genuint försök att beskriva verkligheten med...

...men ni ska såklart alltid klaga på något medan de dubbla måttstockarna kommer i tjog. :)

Själva är ni knappast så noga och har aldrig redovisat för era påståenden/siffror på ett vis som här har krävts för Kverulant67:s del.

Tänk om ni hade ens hälften så högs krav på er själva som på andra. :D

Och åter igen så visar du att du inte behärskar räkning med negationer eller hur man överhuvudtaget räknar på en ekvation. :) Du får räkna i båda led! - FDFMGA, och inte addera siffror lite hur som helst bara för att du råkar se dem. ;)

Föreslår att du läser det markerade ur matteboken som återfinns i inlägg #14414.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-21 12:40:06 följande:
    Tja, är det uppställt så så är det uppställt så. :) Men man får nog ha en släng orimlighet i sig om man tolkar ett binärt exempel uppställt i fjärdedelar som ett genuint försök att beskriva verkligheten med...

...men ni ska såklart alltid klaga på något medan de dubbla måttstockarna kommer i tjog. :)

Själva är ni knappast så noga och har aldrig redovisat för era påståenden/siffror på ett vis som här har krävts för Kverulant67:s del.

Tänk om ni hade ens hälften så högs krav på er själva som på andra. :D

Och åter igen så visar du att du inte behärskar räkning med negationer eller hur man överhuvudtaget räknar på en ekvation. :) Du får räkna i båda led! - FDFMGA, och inte addera siffror lite hur som helst bara för att du råkar se dem. ;)

Föreslår att du läser det markerade ur matteboken som återfinns i inlägg #14414.
    Nja, Kverulants exempel är tydligt nog i sin orimlighet.

Det anges ju att 75 procent ogillar SD medan drygt 50 procent inte gör detta.

Att du börjar idissla negationer och spotta upp snömos beror ju enbart på att du ännu inte behärskar mellanstadiematte.

Mitt råd är fortfarande att du tar hjälp av någon som förstår grundskolans matte, att du ber hen förklara vilka egenskaper som kännetecknar de dryga 50 procenten och vilka egenskaper som kännetecknar de 75 procenten.

Det räcker egentligen, vill du förkovra dig ytterligare ber du hen förklara varför man varken kan eller behöver subtrahera. Det är inte så svårt det heller, egentligen.

Därefter kan du ge dig i kast med uppgiften att addera 75 med 50Skrattande
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 02:36:39 följande:
    Så skoj att du fortsätter göra bort dej som vänsters största beskyddare här på FL!

Nu hade jag ju vara 5a sista året på teknisk linje i mattematik, så visst har jag svårt med mellanstadie-matte! Hahaha! Du är så otroligt underhållande! Du kunde ju inte ens svara på mina 3 små frågor igår.....

Du vet att tex 50+ -25 inte blir 75 utan 25....
    Sorry, såg inte din hänvisning till dina studier. Det var en märklig skola där man inte lär eleverna de mest basala grunderna för matematiskt tänkande.

Du menar alltså att du inte fick lära dig att om du har en grupp, säg drygt 50 procent av en population, och gruppen kännetecknas av två kriterier: 1) De förstår inte skillnaden mellan både och och antingen eller. 2) Men de tror att de förstår skillnaden ... så fick ni alltså inte lära er att dessa egenskaper är gemensamma för hela gruppen - utan i stället fick ni börja och subtrahera så det stod härliga till.

Ja, jag säger då detSkrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-21 17:01:34 följande:

Nja, Kverulants exempel är tydligt nog i sin orimlighet.

Det anges ju att 75 procent ogillar SD medan drygt 50 procent inte gör detta.

Att du börjar idissla negationer och spotta upp snömos beror ju enbart på att du ännu inte behärskar mellanstadiematte.

Mitt råd är fortfarande att du tar hjälp av någon som förstår grundskolans matte, att du ber hen förklara vilka egenskaper som kännetecknar de dryga 50 procenten och vilka egenskaper som kännetecknar de 75 procenten.

Det räcker egentligen, vill du förkovra dig ytterligare ber du hen förklara varför man varken kan eller behöver subtrahera. Det är inte så svårt det heller, egentligen.

Därefter kan du ge dig i kast med uppgiften att addera 75 med 50

Nej, det anges inte alls någonting sådant. :) Den slutsatsen kommer du fram till för att du har missat hälften av alla logiska mängdkombinationer i ekvationen.

Haha, nja - jag skulle aldrig få för mig att addera 75 med 50 när det står såhär 75 = 50. :) Det är liksom omöjligt redan som det är och innan du får det till 125%.

75 är helt enkelt inte 50.
  • Digestive
    storpappan skrev 2019-12-21 12:18:56 följande:

Mot nya höjder för SD

Jösses...

...är det sant?!

Har varit för mycket jobb här för att orka ha koll.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-21 20:19:25 följande:
    Nej, det anges inte alls någonting sådant. :) Den slutsatsen kommer du fram till för att du har missat hälften av alla logiska mängdkombinationer i ekvationen.

Haha, nja - jag skulle aldrig få för mig att addera 75 med 50 när det står såhär 75 = 50. :) Det är liksom omöjligt redan som det är och innan du får det till 125%.

75 är helt enkelt inte 50.
    Utmärkt, ett litet steg för mänskligheten men ett stort kliv för en människa.

Då är vi alltså överens om att exemplet är orimligt - och alltså tillbaka vid startpunkten före månlandningen där det räknades på hur mycket av månen som består av ost.

Nästa steg skulle kunna vara att du funderar på hur stor andel av en population där samtliga har bruna skor men ingen har röd slips - hur stor andel av dessa som har bruna skorSolig

Därefter är steget inte så långt till att addera 75 med 50 och torrt eller glatt eller försmädligt eller medlidsamt konstatera att en population inte kan vara större än 100 procent och att exemplet är orimligtSkrattande
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-12-21 20:21:58 följande:

Jösses...

...är det sant?!

Har varit för mycket jobb här för att orka ha koll.

Samma opinionsföretag så påstod att SD låg nära 30% strax före valet 2018 (när SD fick 17%)..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?