• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 01:08:12 följande:
    Det finns enbart två logiska alternativ möjliga för dessa övriga 50% och de är 1) de som gillar SD och S samt 2) de som inte gillar SD och S.

I och med att Kverulant67 uteslöt dem som gillar S så finns bara alternativ 2 kvar.

Bli vän med logik någongång. Ni behöver inte vara ovänner... speciellt inte såhär nära Jul. :)
    Kritiken är ju att skribenten i fråga inte var vän med logiken {#emotions_dlg.flower}
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-20 01:22:01 följande:

Kritiken är ju att skribenten i fråga inte var vän med logiken 

Ja, kritik från folk som 1) inte räknar med negationer i en ekvation som innehåller negationer och som 2) slänger in 3 av 6 logiska mängdkombinationer i Venndiagram, diagram som kräver samtliga mängdkombinationer.

Vem som helst kan räkna fel och lägga skulden på andra. :)
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-19 15:59:23 följande:
    Klart att det är olösligt för den som inte kan räkna med negation. :)

Precis som att 1 + 1 = X är olösligt för den som inte kan räkna med addition. ;)
    Att skrikhögern räknar med en  flummegafon är ett oomkullrunkeligt faktum för 92 procent av befolkningen medan 32 procent tycker att solen bleknat på grund av skimret från en lysande Åkesson, däremellan och cirklande runt befinner sig 14 procent epatraktorförare som försöker lösa ett matematiskt problem som är olösligt efetrsom konstruktören är en matematisk novis.

Från det ena till det andra - och där vet jag inte hur mitt förtroende för regeringen påverkas. Visserligen är det ju bra att de svenska hushållens nettoförmögenhet (netto betyder att skulderna finns med i beräkningen) ökade med dryga 400 miljarder kronor under tredje kvartalet och nu uppgår vår samlade nettoförmögenhet till 17200000000000 kronen (17 tusen miljarder). Skuldkvoten däremot, det vill säga skulder dividerat ned bruttoförmögenhet, närmar sig historiska lägstanivåer och tangerar 0,20 - 20 procent alltså.

Synd bara att fördelningen är så ojämn och att den blivit än mer skev under den tid S haft regeringsmakten.

Och så tillbaka till det första. Varför inte avge ett nyårslöfte, Digestive. Ett där du lovar att försöka lära dig svensk matematik. Jag garanterar att du blir en vassare debattör om du inte adderar och subtraherar med mängder som inte hör ihop.

Varför inte börja med klassikern där Magnus. Eva och Brasse förklarar att fem myror är fler än fyra elefanter. De försöker aldrig lägga ihop myrorna och elefanterna och påstå att de är nio dromedarer eller subtrahera och påstå att det bara återstår en dront.

Lycka till!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-20 10:15:05 följande:

Att skrikhögern räknar med en  flummegafon är ett oomkullrunkeligt faktum för 92 procent av befolkningen medan 32 procent tycker att solen bleknat på grund av skimret från en lysande Åkesson, däremellan och cirklande runt befinner sig 14 procent epatraktorförare som försöker lösa ett matematiskt problem som är olösligt efetrsom konstruktören är en matematisk novis.

Från det ena till det andra - och där vet jag inte hur mitt förtroende för regeringen påverkas. Visserligen är det ju bra att de svenska hushållens nettoförmögenhet (netto betyder att skulderna finns med i beräkningen) ökade med dryga 400 miljarder kronor under tredje kvartalet och nu uppgår vår samlade nettoförmögenhet till 17200000000000 kronen (17 tusen miljarder). Skuldkvoten däremot, det vill säga skulder dividerat ned bruttoförmögenhet, närmar sig historiska lägstanivåer och tangerar 0,20 - 20 procent alltså.

Synd bara att fördelningen är så ojämn och att den blivit än mer skev under den tid S haft regeringsmakten.

Och så tillbaka till det första. Varför inte avge ett nyårslöfte, Digestive. Ett där du lovar att försöka lära dig svensk matematik. Jag garanterar att du blir en vassare debattör om du inte adderar och subtraherar med mängder som inte hör ihop.

Varför inte börja med klassikern där Magnus. Eva och Brasse förklarar att fem myror är fler än fyra elefanter. De försöker aldrig lägga ihop myrorna och elefanterna och påstå att de är nio dromedarer eller subtrahera och påstå att det bara återstår en dront.

Lycka till!

Utslagsfråga: Vad händer med ett positivt värde om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet? :)

Vad Kverulant67 uttryckte i sin enklaste form:

75 - 25 = 50

Du vill (av någon outgrundlig anledning) stryka värdet 25 och får därmed kvar:

75 = 50

Tänk efter nu och sök gärna upp relevant information om algebra. ^___^

För svårt? Ok, jag förstår, du får en ledtråd: Ett positivt värde förblir inte positivt om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet. :D
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-20 10:15:05 följande:

Lycka till!
    Hahaha så vi har blivit "skrikhögern" nu bara för att du inte klarar av att räkna...
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 10:38:29 följande:

Utslagsfråga: Vad händer med ett positivt värde om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet? :)

Vad Kverulant67 uttryckte i sin enklaste form:

75 - 25 = 50

Du vill (av någon outgrundlig anledning) stryka värdet 25 och får därmed kvar:

75 = 50

Tänk efter nu och sök gärna upp relevant information om algebra. ^___^

För svårt? Ok, jag förstår, du får en ledtråd: Ett positivt värde förblir inte positivt om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet. :D

Jag är helt säker på att räknesättet flytta till andra sidan likhetstecknet inte finns i någon som helst mattebok.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-20 13:03:29 följande:

Jag är helt säker på att räknesättet flytta till andra sidan likhetstecknet inte finns i någon som helst mattebok.

Det är inget räknesätt utan en regel. :)

Men du känner alltså inte till att ett positivt värde blir negativt om det flyttas över till/integrerar med motsatt sida av likhetstecknet? :D
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?