• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-18 14:59:00 följande:
    Visst förstår sjuåringen att det är fel när du presenterar Kverulant67:s ekvation felaktigt för henne.

Säkerligen kan du även rita en cirkel, dela upp cirkeln i 6 beståndsdelar och enbart visa upp 3 av dessa beståndsdelar för sjuåringen och få henne att förstå att hon inte ser en cirkel.

Det betyder dock inte att du faktiskt har en cirkel i handen när du håller i dessa tre beståndsdelar - vilket du envist försöker hävda på samma gång.

Ska du räkna på Kverulant67:s ekvation så får du givetvis räkna på HELA ekvationen. Säger inte det sig självt?!

Ge dig nu. :P
    Nej, vad sjuåringen förstod var att det inte går att lösa något som anger att totalen för en population är minst 125 procent sett till hur populationen förhåller sig till SD. Eller snarare principen eftersom jag bytte ut partierna mot ankor i olika färger.

faktiskt en av henne rätt uppskatatd lek.

Vad du inte förstår är att du irrar omkring planlöst i en Oscar Reutersvärdfigur utan att veta var du befinner dig.
    Padirac skrev 2019-12-18 18:47:29 följande:
    Jag uppfattar det som att du tycker att det är OK med personliga påhopp på andra om det är du som gör dem - Dunning Kruger var ett exempel på det.

Men andra ska tydligen sätts på plats, enligt dig.

Just saying...
    Jag uppfattar det som att språkliga och/eller emotionella begränsningar kan innebära att man saknar förmåga att förstå skillnaden mellan person och ämne.

Det var faktiskt detta som fick mig att fastna på Familjeliv - upptäckten att det som då var ett embryo till den nyauktoritära rörelsen - eller om man så vill på den tiden huvudsakligen SD-aktivister - blev så oerhört kränkt när man petade på en illa formulerad tanke och påpekade vad den innebar. Då var personangreppet en lika självklar respons från det som skulle bli nyhögern som ett brev från posten innan Maud Olofsson sett till att den inte skulle fungera längre.

Jag tror att det är viktigt att till och med på Familjeliv ifrågasätta de uppblåsta gemensamhetsskapande flabbandet från nyhögern och det kan man säkert göra på många olika sätt.

Själv föredrar jag att göra det genom att t ex påpeka att en population inte kan vara större än populationen själv och när personangreppen kommer så ser jag dessa för vad de är.

Vill någon placera mig i en kvart där jag sitter och trycker i mig mina kanyler, som en upprörd nyauktoritär gjorde för några månader sen, tja då tänker jag väl att man ofta utgår från egna erfarenheter men svarar snällt att populister har en tendens att ta sig själva på för stort allvar.

Eller så tänker jag på populisternas populist, Donald Trump - att ingen likt honom kan peka på självklarheten att inskränktheten inte tål att man skratatr åt den.

Det senare också en av de bärande teserna i JantelagenSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-18 14:35:20 följande:
    Ja, sådana omöjliga figurer är häftiga men jag föredrar verklighetens fascinerande figurer över dem. :)

Som en >>elektronspinn<< som behöver snurra 720 grader för att nå ett varv:

Eller en >>Hopf Fibration<< som... ja:

Eller varför inte >>Mandelbrot Set/Fractal< som du kan hitta ditt eget fingeravtryck i, din egen hornhinna och en perfekt visualisering av dina barn i ett av dina vackraste minnen med allt du såg omkring dig i ögonblicket inkluderat, in i minsta detalj, ner till partikelnivå, och som du teoretiskt rör dig flerfaldigt fortare än ljuset i vid minsta visuell zoom in eller ut:
    Vackra och fascinerande!

I en helt annan klass än andra bilder/bildspel du postat i den här tråden.

Tack!
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-12-18 18:50:14 följande:
    Drömmer
    Vad har du för hangup på epatraktorer? Glesbygdsungdomarnas ofta enda sätt att kunna ha ett socialt liv. 

Missunsam much?
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-18 19:59:13 följande:
    Vad har du för hangup på epatraktorer? Glesbygdsungdomarnas ofta enda sätt att kunna ha ett socialt liv. 

Missunsam much?
    Padirac skrev 2019-12-18 18:50:14 följande:
    Drömmer
    Jag har sett hur ni trackar Rataxes om epatraktorer av någon anledning, sen gnäller ni om debattklimatet.

Ni är helt otroliga!

Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-12-18 18:47:29 följande:
    Jag uppfattar det som att du tycker att det är OK med personliga påhopp på andra om det är du som gör dem - Dunning Kruger var ett exempel på det.

Men andra ska tydligen sätts på plats, enligt dig.

Just saying...
    Nä just det... 

Andra ska, men inte du?
    Stolt Sionist.
  • FDFMGA

Missunsam much?
    Hm, jag får känslan av att Padirac passerat eventuell epatraktorålder, så missunnsamheten kanske är lite feltänkt i hans fall. Svårstavat ord missunnsamGlad

I övrigt så handlar det nog om en "analys" där gängkriminaliteten påstås förbises av polisen på grund av i deras intensiva jakt på epatraktorerSkrattande
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-12-18 20:09:08 följande:
    Hm, jag får känslan av att Padirac passerat eventuell epatraktorålder, så missunnsamheten kanske är lite feltänkt i hans fall. Svårstavat ord missunnsamGlad

I övrigt så handlar det nog om en "analys" där gängkriminaliteten påstås förbises av polisen på grund av i deras intensiva jakt på epatraktorerSkrattande
    Sorry, jag har en släng av dyslexi,
    är det OK att jag fortsätter skriva eller måste jag lära mig stava 100% korrekt utan att du rättar mig? 
    Stolt Sionist.
  • Padirac

Missunsam much?
    Inte då Men jag har aldrig lärt mig göra såna burn-outs som Epatraktorn gör. Jag har försökt, men det ville sig aldrig riktigt. 

Skribenten i fråga har en hangup/chrush på kommunister och såssar. Andra har mer 'bildade' intressen och postar teckningar, men vi är alla olika och det är OK. 

Allvarligt talat, så fort nån inte tycker som skribenten i fråga så är dessa personer kommunister och såssar - jag har frågat på vilken grund detta omdöme ges, men det kommer mest ord som 'debilvänster' och annat som borde tvättas med tvål som svar.   Nivån är ju inte alltid på topp, ingen nämnd och ingen glömd, jag är inte undantagen Solig

Kanske ska jag posta en bild på ett fordon som kanske är mer igenkänt i de kommunistiska- och de såsse-kretsar som verkligheten cirkulerar runt för skrikhöger och SDsvans - får se om jag hittar någonting passande.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?