Kverulant67 skrev 2019-12-16 11:43:48 följande:
Jag vet inte varför nu 4-5 vänstersnubbar här har så svårt med den ekvationen?
Får jag ställa ett par frågor då?
Vi antar att SD samt S har 25% (ungefärligt värde).
Mina frågor är då:
* Hur många procent gillar inte S?
* Hur många procent gillar SD?
* Hur många gillar varken SD eller S?
Jag provade den här tidigare:
Kverulant67:s formel:
Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:
Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....
För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
Låt oss börja på 100% så att inga missförstånd kan uppstå (att 25% gillar SD är underförstått).
Moment 1 - Här har vi hundra prickar som vi inte vet någonting om:
..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... .....
Moment 2 - Nu vet vi att 25% gillar SD vilket markeras med att motsvarande prickar blir till streck:
IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII ..... ..... ..... ..... .....
Moment 2 - Nu vet vi därtill att 25% inte gillar SD men gillar S, vilket markeras med att motsvarande prickar blir till bollar:
IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo
Moment 3 - Nu vet vi också att övriga 50% varken gillar S eller SD vilket markeras med att motsvarande prickar blir till kryss:
IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx
Här kan man räkna faktiska symboler som motsvarar andelen som inte gillar SD = 75 stycken.
Här kan man räkna faktiska symboler som motsvarar andelen som som gillar SD = 25 stycken.
De menar dock fortfarande att man har 75 . kvar att addera 50 x med efter moment 3.
Men, men... visst, man kan förstå deras fultolkning, iallafall till en viss gräns. De glömmer dock att Reductio ad Absurdum är en grej och när man väljer att börja räkna på det omöjliga istället för det möjliga, då är just Reductio ad Absurdum på sin plats.
Liksom: >>- Titta hur fel jag har lyckats räknat på den här ekvationen! Och den går att visualisera korrekt i ett cirkeldiagram, korrekt i faktiska ting och korrekt i ett Euler Diagram - men inte inte riktigt korrekt i ett Venndiagram som jag själv valt ut! Dessa två felaktigheter som jag själv har skapat måste därmed peka på att det är fel på ekvationen och det är ekvationens skapares fel.<< är inte riktigt ett hållbart argument.